Ahogy az előző bejegyzésből is kiderült, az éhhalál és a végkimerülés elűzött Cannesból, átmenetileg a osztrák fővárosban találtam menedéket és villámgyors internet-kapcsolatot. Sajnos ez utóbbi talán jobban hiányzott, mint az étel. Ezt is csak azért írom le, hogy még szerencsétlenebbnek tűnjek/tűnjön a Kreatív Cannes-i különítménye.
Egyébként szép hosszú és tartalomgazdag bejegyzést terveztem ide búcsúzásképpen, de tegnap este olyan hosszan álldogáltunk a tengerparti homokra szerkesztett pallókon, a táncoló külföldiek között, hogy este nem, reggelre meg már meghalt az internet ismét. Erősen multimédiás bejegyzés helyett csak annyit akarok még elszövegelni, hogy korábban azt mondtam itt a Leo Burnett-nek, hogy miért nem nevezett többféle munkát, filmet, Mobiltornát a SMS Bandi és a Secret Jewel sokszori benevezése helyett. Tegnap este a pallón állt Tordai Péter, a Leo Burnett vezető kreatívigazgatója is, akinek feltettem ezt a kérdést. Végül persze abban maradtunk, hogy kellenek ezek a versenyek, ha másért nem, akkora a cannes-i szervezőcég nyereséges működtetése miatt. Az Emap szakkiadó és rendezvényszervező cég 2004-ben vette meg a fesztivál rendezési jogát és minden ehhez kapcsolód jogot, a Hotel Anna Livia portása szerint több mint 50 millió fontért, ezt alátámasztja a cég honlapja is. Ezzel búcsúzom, minden olvasónak személyesen szeretném megköszönni az eddigi figyelmet. Zsombornak pedig sok erőt, nagyobb sávszélességet, napsütést, tengert, kirándulásokat, dorbélozolásokat kívonok, jó napot!
Azt mondta, hálózaton belül van egy háromhavonta ismétlődő belső minősítő verseny és egyedül a nevezett munkák érték el azt a pontszámot, ami felett lehet érdemes Cannesba nevezni. Beszéltünk többek között arról is, mennyibe kerültek nevezések, a belépők, a szállás a Leo-nak. Sokba. Tordai azt is elmondta, hogy ez az egész reklámversenyesdi (főleg Cannes) már többször megkérdőjeleződött, hiszen – persze nyilván nagy-nagy túlzással, de - kijönne belőle egy kisebb kreatív team éves működtetése. Kérdéses az is, mennyire lehet ezeket az eredményeket ügyfélszerzésre használni.