50 éves férfi, havi nettó jövedelme 200 ezer forint alatt van, Trabantját Suzukira tervezi cserélni, naponta iszik sört, interneten szokott fogadásokat kötni, hetente használ tusfürdőt – ez voltam én a székemre ragasztott cetli szerint a konferencia direkt marketing 2.0 szekciójában. No, nem szerepjátékba csöppentem, csupán egy kis bemutatót kaptunk arról, hogy mennyire nehéz megtalálni direkt ajánlattal azokat, akiket szeretnének elérni. A képzeletbeli cég egy pikánsnak ígérkező thaiföldi utazást próbált eladni, de bennem nem találtak volna partnerre a jövedelmem miatt, és mert nem lapozgatok erotikus lapokat (a ritka tusfürdőzés azt hiszem nem zárt volna ki…) A teremben végül vagy öten maradtak állva, szimbolizálva a célcsoportot.
Ez a kis játék a Magyar Postát képviselő Bognár Bertalan előadását tarkította és jót is tett a közönségnek, mert már legalább egy órája szakadatlanul figyelt az ebéd utáni szieszta helyett. Az előadásban aztán ismertette, hogy a Posta Direkt milyen jól szűrhető életmód adatbázis, hiszen az 1500 szűrővel a 400 ezer fős mintából az autókereskedő is megtalálja a számára releváns 14 ezer személyt és a bank is azt a párezer főt, aki vélhetően besétál hitelért. Bognár Bertalan szerint a magyar piac szűkölködik a megfelelő információs adatbázisban, de mint hangsúlyozta, ezzel nem a saját rendszerét kívánja előtérbe tolni, sokkal inkább a kommunikációs szakma figyelmét próbálja felhívni erre a lehetőségre. A előadó szerint a szakma tudatosításával lehetne lendíteni a dm elfogadottságán.
Ez a szekció egyébként az Amerikát és Ázsiát is megjárt Orbán Péter (Garrison Group) beszédével kezdődött, aki bemutatott egy mobiltelefonokon futó kuponrendszert. A telefonra kifejlesztett platform egy adminisztrációval kezdődik, a mobilos megadja a személyes adatait, majd különböző témakörök között rákereshet a kedvezményre. Például ha olasz ízekre vágyik, akkor az étel kategóriában kiválasztja a pizzát és kiderül, hogy melyik helyen nyílik alkalma beváltani a kupont. Igaz, ez a kifejezés már egyáltalán nem fedi az igazat, mert szó sincs papírdarabokról, hanem a kedvezményre jogosító vonalkód megjelenik a telefon kijelzőjén, amit az elfogadóhelyen leolvasnak.
Ez a rendszer Amerikában működik, Magyarországon pedig még egyelőre várni kell, mert – ahogy Viniczai András szekcióvezető fogalmazott – a hazai kereskedelmi hálózat infrasrtuktúrája még nem adott, hiszen Manyi néninél a boltban még nincs lézeres leolvasó. A heti tusfürdős zuhanyzást direkt mára, a konferencia gálavacsorája elé időzítettem, úgyhogy befejezem.