HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Valaki súlyosan eltévedt Budapesten

2008.10.01. 15:06 zsombor

Nem sokat szarakodik, hanem helyből a lehúzás fővárosaként hirdeti Budapestet az easyHotel vírusszpotja, amire tegnap hívta fel figyelmünket a készítő ReVISION. Továbbgomb után a videó, de a reakciók az igazán fontosak az ügyben, nem a szpot:

  • az ügyfél alig burkolt véleménye szerint a talpas taxisokat és vonatról leszálló turistákat terrorizáló zugszobakiadókat felvonultató szpot az első impulzus, ami Budapest-ügyben végre eléri a külföldi fiatalokat
  • az ügynökség büszke
  • a fővárosi turisztikai szerv szerint példátlan imázsrombolás zajlik
  • a blogkommentelők fele szerint király a szpot, a másik fele szerint béna
  • a városarculati tanácsnok meg azt gondolja, akár vicces, akár nem, a nem túl stabil magyar országimázs mellett ez konkrét trambulinról medencébe hugyozás.

És szerintetek?


Az ügyet két hete először megpiszkáló Turizmus Panoráma megszólaltatta Fekete Lászlót, a Budapesti Turisztikai Hivatal vezetőjét, aki példátlan imázsrombolásnak tartja a dolgot, és konkrétan valamiféle állami vizsgálatot sürgetett az ügyben. Meg még:

Ez egyáltalán nem tartozik a poénos kategóriába, és nem hiszem, hogy az interneten csak ilyen jellegű filmek keltenének hatást. Ráadásul a gerillamarketing épp azokhoz – a britekhez, a fiatalokhoz, az internetes közösség tagjaihoz – jut el, akiknek a „megdolgozására” komoly erőfeszítéséket teszünk. Ez a spot viszont lejáratja a várost, mert mocskos, áldatlan állapotokat sugall. Példa nélküli a turisztikai marketing területén, hogy egy szállodalánc oda jusson, hogy saját népszerűsítése érdekében egy város teljes imázsát próbálja meg a sárba tiporni, csak azért, hogy elmondhassa: aki nem online foglal, azt ilyen atrocitások érik.

Az easyHotelnek viszont a hírek szerint bejött a dolog, és sikerült mérhető foglalásnövekedést elérniük, ami logikusan nehezen mehetne abban az esetben, ha a világ legkirályabb hostelét hirdetnék ugyan, de egy földig imázsrombolt városban. A sztori blogokon is futott már egy kört, a kommenteket érdemes figyelni. Itt van egy a globetrekkerről:

Az a példátlan rombolás, ahogy ezt a kérdést kezelik. Utazási szakember vagyok, tökéletesen tisztában vagyok Magyarország SWOT-analízisével a beutazó turizmus szempontjából, és példátlannak találom azt a rövidlátást és képmutatást, ami felszínre hozta ezt az ügyet.

Az ugye nem baj, hogy az összes neves nemzetközi turisztikai rendezvényen a magyar pavilon a citromdíjas? Hogy maguk a kiállítók panaszkodnak és halálra unják magukat, mert míg a szomszéd Albán pavilon folyamatosan látogatott, addig a magyarokhoz csak véletlenül téved be valaki? Hogy nem tudunk a “bunkóknak gulyás, sznoboknak Gellért”-tipusú sztereotipiákból mi magunk sem kilépni?

És néhány másik a Pestiside-ról, pro és kontra:

Jó a videó. Fekete Laci addig sír, ameddig akar, a dolgok így vannak és kész, tetszik vagy sem.


Fekete úrral értek egyet - miközben egy pillanatig se vitatnám, hogy minden úgy van, ahogy a videó mutatja, vagy hogy a magyarok tényleg nem értik a viccet -, ettől ez még nem lesz vicces. A koncepció zavaros (legyen videojáték-szerű, a kölykök szeretik az olyasmit), a kivitelezés gagyi, a zene pedig minden többsejtű élőlény számára zavaró. Ezek mind arra engednek következtetni, hogy ez a szpot helyben készült.

Bojár Iván András városarculati tanácsnok tegnap szintén nyílt levelet írt, ennek az a lényege, hogy érti, miért vicces, de nem vicces, és hogy a magyar országimázs nem áll olyan erős lábakon, hogy beleférjen ez a saját fészekbe szarás.

Ennyi felvezetés után: kedves szakmabeliek, szerintetek? Ti indítanátok ellenkampányt, forgatnátok ellenszpotot, hallgatnátok, mint a sír, ti máshogy csináltátok volna, ha nálatok lenne az easyHotel?

96 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr85690800

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Utazás saját kézből 2008.10.01. 19:01:31

Még mindig áll bál az easyHotelnélNem szűnik az elégedetlenség a szakmán belül, most a “városarculati tanácsnok” fogott billentyűzetet, hogy megírja véleményét az easyHotel.com budapesti szállodáját népszerűsítő reklámmal kapcsolatban. Azt mon…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.10.01. 18:35:37

Bocs, nem néztem meg a videjót... külföldi leszáll a
- repülőgépről és ha nem érzi elég vastagnak magát, bejön BKV-val KöKi-re. Hadd ne meséljem el, mi az első élménye Budapesten
- vonatról a Déliben vagy a Keletiben. Már BKV-ra sem kell szállnia, hogy ugyanazt a koszt, mocskot, pusztulást lássa...
Ezek után imázsrombolásról beszélni... több, mint röhejes.

A55ho1e 2008.10.01. 18:39:57

A retkes pályaudvarok, lepukkant vonatok, gyökér hiéna taxisok, erőszakos Zimmer Ferik senkit se zavarnak, mi? Nem rendet kell csinálni, hanem országimázsrombolásról pofázni, ha valaki mindezt megmutatja, ugye?
Tipikus magyar hozzáállás. Szánalmas.

Bazsa81 2008.10.01. 18:48:13

Egyáltalán nem hiteles ez a film ,hisz a prostik és a zsebtolvajok is hiányoznak belőle...
Büntessük meg a filmkészítőket! :)

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.10.01. 18:51:14

Szerintem nem a rossz hír hozóját kellene "megölni", hanem a rossz hírek okát megszüntetni.
Másfelől: a világon mindenhol marketing van, mindenki próbálja szebbnek beállítani magát, mint amilyen. Ez nekünk is jó lenne egy kicsit, amennyi külföldi űző dolog van ebben az országban (véleményem szerint a szakma akár lobbiként is összefoghatna, és lobbizhatna a kormánynál a jobb állapotokért, csövik eltüntetéséért, a zavarosban halászók kiszorításáért, a BKV megreformálásáért!, a taxis maffia megszűntetéséért, és még sorolhatnám).
Harmadsorban: ha növekedett az easy ügyfeleinek száma, akkor ez most imázs-rombolás? A leírás alapján "bekapták a horgot" a turisták.

Herlock Sholmes 2008.10.01. 18:52:12

Aki Budapestre utazik, sikeres ember nem lehet.

l. 2008.10.01. 18:54:49

A reklám király, az ország meg ilyen, hol van itt az imázsrombolás ???

XoniX 2008.10.01. 18:55:00

Qrva joooooooooooo! Es igen, azert faj egyeseknek, mert igaz.

Moon_Safari 2008.10.01. 19:03:33

There is no such thing as bad publicity, as long as they spell your name right. :)

Kheller 2008.10.01. 19:04:50

Hát igen, fekete lacikát azért leküldeném picit a nyugati aluljáróba nézzen már körbe miféle lepratelep van ott, kurvák, bűnözők, férgek tömkelege fényes nappal, ehhez képest a reklám inkább szépiti a helyzetet.

boyy 2008.10.01. 19:07:50

A videó 100 %-ban igazat mutat be, igaz, kicsit kikarikírozva.
Nem csoda, hogy szemet szúr nekünk.
Viszont akiknek ez ellen kellene tenniük, nem csinálnak semmit, a hiéna taxisok szabadon garázdálkodhatnak, a krisnásoktól sem kap az ember visszaigazolást a pénz felhasználásáról.
Ilyen világban élünk, korrupt, lenyúlós, mocskos környezetben.
Csoda, hogy ez egy külföldinek szembeötlik ?

Igaz : Ferihegyről a Deák térig, tömegközlekedve, ha az utat felvenném videóra, az lenne csak az igazi
országimázs rombolás.
A Keleti és a Nyugati hót dzsuva, koszon kosz, takarítás a BKV járművein is ritkaság, vagy amit ennek a jogcímén végeznek, azt sehol máshol nem neveznék annak. Köztisztaság dettó. Maximum a szemeteseket ürítik, ha már kicsordul belőlük a szemét, a buszmegállók koszosak, elhanyagoltak, ahogy minden az, ebben a városban.

boyy 2008.10.01. 19:13:05

A Nyugati aluljárójában fényes nappal nyílt utcai prostitúció. 6-8 prosti mindig van szolgálatban, néhány a Burgerkingben üldögél, bérelt helyük van ott is, fogyasztaniuk se nagyon kell, megtűrik őket.
Miért is ?
Zsebesekből is jó pár, csak aki nem lát, az nem veszi észre egyiket sem, a jegypénztárnál elég rizikós sorban állni, értékekkel.
Néha a közeg megjelenik, 3-an, 4-en egyszerre, körbeállnak, beszélgetnek, mélán, bambán, az alvilág csak legyint rájuk, kölcsönösen, mint ha ott sem lennének.
Szemlátomást a közeget sem zavarja a nyílt utcai prostitúció.

EZ az igazi országimázs, nem a reális, valós easyjet reklám.

2008.10.01. 19:14:51

Mivel hirdessék a lehúzás fővárosát? Pálmafával??

boyy 2008.10.01. 19:17:12

A Keletiben még ma is valutaüzérek zaklatják az utasokat, járókelőket, vajon milyen jogcímen tűrik meg még mindig őket ?
Aki pénzt akar váltani, arra lecsapnak. Ki engedi ezt ?
Jogszerű pénztevékenység lenne ? Szabad valutaváltással engedélynélkül foglalkozni ?
Ez is országimázs.
Hol vannak a rendőrök, biztonsági őrök ?
Kellene, hogy legyenek egy ekkora pályaudvaron.
Miért hagyják ezt a káoszt ? Állandó és látható jelenlét kellene.

Kheller 2008.10.01. 19:17:32

"Szemlátomást a közeget sem zavarja a nyílt utcai prostitúció"

Pontosan. Ha véletlen arra jár bamba rendőr, akkor az a bizonyos nyilt utcai prostitució annyiban változik meg, hogy már nem szólitanak le a csajok közvetlenül, ha elsétálsz mellettük, megvárják mig a sarokig elsétálnak a fakabátok.

Ha nekiállnának igazoltatni a pályaudvar felé meglepődnék ha nem találnának tucatnyi körözött bűnözőt, de ez valamiért nem érdekük, túl macerás.

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.10.01. 19:20:43

Nesztek, egy kis országimázs (vagy inkább blamázs)!

Déli: www.flickr.com/photos/haazee/sets/72157606729880001/
Keleti: www.flickr.com/photos/haazee/sets/72157606603813414/

Két hónapon belül készültek a képek.

kanbatu 2008.10.01. 19:23:04

Ezen a spoton jót röhögtem, és nem rombolja az országimázst, csak alkalmazkodik hozzá. Az a mi alkotásunk. Különben a szereplők akcentusa nem magyar.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.10.01. 19:34:20

a level 2-s rész nem kellene, de amúgy teljesen jó.

memo62 2008.10.01. 19:42:07

Sajnos csak azt az imázst lehet lerombolni ami már eleve létezik. Tapasztalatom szerint a britek többségének még csak fogalma sincs arról, hol van Magyarország vagy Budapest.
Egyébként meg, ha ez mégis bejött az easyhotelnek, akkor talán igaz, hogy a negatív reklám is több, mint a semmi.

W Joe 2008.10.01. 19:49:24

Hát ez elég gáz. Ha valaki ezt megnézi nem hiszem, hogy nagy kedve lenne Budapestre utazni. A végén a nagymamát miért akarja lezúzni?

Esperes úr 2008.10.01. 19:57:49

Ez egyszerűen zseniális :)) ez bármelyik nyomorult nagyvárosban is készülhetett volna, és hidjétek el, ezt a reklám célközönsége is nagyon jól tudja :)

Aggie 2008.10.01. 20:00:04

Meg kell nyugtatnom, a nagyerdemut, hogy a Victoria palyaudvar sem kulonb, mint a Keleti vagy a Nyugati Budapesten - max abban mas, hogy itt meg reszegen okado estelyis csajok is vannak pentek, szombat este.

Szinten meg kell nyugtatnom benneteket, hogy a tobbi "orszagimazs" is ilyen orszagbalmazs szinten zajlik. A londoni kulturalis intezet 2 napja tette ki a site-jara a szeptemberi programokat, a londoni lapokban bugyuta reklamok jelennek meg Budapestrol - talan emlekeztek meg a torokok150, az osztrakok 300 evig voltak nalunkra. Ezt a humort csak mi ertjuk - egy brit szamara ez nem OK, ahogyan a krisnasok sem.

Nalunk az office-ban senki sem hallott errol es a Krisnasok miatt biztos, hogy ezt az easy-jet nem kockaztatna meg UK-ben terjeszteni. A rossz angolsag mar csak a masik ami emellett szol!

HuYacusa 2008.10.01. 20:02:33

Azé' a kedves, külföldieket lökdöső BKV ellenőröket én még beletettem volna... meg a lehúzós lányokat a Váci utcán...meg a túlszámlázó éttermeket...Ha ezek már vagy 20 éve változatlanul működnek (működhetnek), akkor teljesen jogosan tartja ezeket egy külföldi cég a hagyományos magyar vendégszeretet fontos jellemzőinek...

Esperes úr 2008.10.01. 20:02:54

jajj, bocs az autizmusért: "higgyétek"

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.10.01. 20:03:28

Jellegzetes brit humor.
Jót röhögtem rajta.
Ráadásul igaz is, ami humorban plusz egy pont.

ValleyFloydRoad 2008.10.01. 20:09:13

Aggie,
Meg négykézláb csúszó öltönyös pali is, de ez tényleg csak este, egyébként enni lehetne a padlójáról. Itt napközben is okádnak, hugyoznak, koszosak a vonatok, a budik, a Blaha egy lepra, a tömegközlekedési járműveken meg mondjuk kirabolnak.
Szóval kedves Turizmus Rt és a többike, talán kéne előbb egy országimázst alakítani, nem pampogni a valóság ellen. Nincs még egy ilyen ronda városba vezető út a repülőtérről a világon. Varsóban pl. egyik oldalon vadiúj irodaházak, a másikon egy gyönyörű park. A Kelet is Bp. előtt jár, nemhogy Európa más városai. Tenni kéne valamit ennyi városkép-szakértőnek, nem pedig szövegelni.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2008.10.01. 20:16:00

Egy dolog érdekelne kedves post-író.

Mi az aktualitása ennek??? Ugyanis már jóideje fennt van a videómegosztókon. Miért pont most kell vele foglalkozni????

Aggie 2008.10.01. 20:17:49

ValleyFloydRoad,
nem tudom, de merrefele jartal, de a londoni Victoria palyaudvar semmivel sem tisztabb, mint az emlitett ketto. (en 3 eve lakom itt, utazom at minden nap arra - eleg nagy elemu a mintam, hihetsz neked :)

Epikurosz,
ez nem brit humor - vallasi kisebbseget errefele nem figuraznak ki - ezert gondolom, hogy ez itt nem mehetett le sehol.

Remy 2008.10.01. 20:19:19

Bery
Hogy be lehessen húzni egy csomó indexes hülyét. Csak azt tudnám, ez mire jó a Kreatívnak. Én azt hittem, hogy itt egy szakmai blogot akarnak, de most már látom, hogy csak olvasottságot.

EÖ (törölt) 2008.10.01. 20:28:15

Most olvastam a "Wc-be szarni tilos" című könyvet, egy ausztráliai pali írta, aki Ugandától kezdve Tibetig szinte mindent bejárt
a negatív tízes listáin Budapest szinte mindig dobogós

persze a hülye az, aki be meri mutatni

doktorur 2008.10.01. 20:29:50

Szánalmas a történet pro és kontra, hiszen a világ minden egyes szegletéről lehetne ilyen szpotot készíteni. Hiába a Madison Avenue ha ott van Bronx, hiába a Champs Elisée ha ott van Clichy-sous-Bois, hiába a Pall Mall street ha ott van a Hackney. Fény és árnyék az egész világ. Bármelyiket is tipizálni szimpla átverés. A sok fanyalgónak meg üzenem szeretettel, a Második Leghosszabb Ideje Regnáló Elvtárs örökbecsűjét egy kis kiegészítéssel: tenni lehet ellene, vagy el lehet innen menni...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2008.10.01. 20:37:17

Szerintem teli találat a reklám! Ha ez van, ez van... Mi a jobb, homokba dugni a fejünket, vagy beszélni róla???

Nem is értem mit paráznak itt a szakemberek. Próbáljanak tenni ellene és akkor nem lesz ezzel gond. Ha majd Ferihegyről végre gyorsvonat hozza be az embereket a központba, ha majd a Keletibe nem úgy megy be a vonat (ami mellesleg lassan összedől, mert mióta az eszem tudom felújítják, de semmi látszatja) hogy néha már szinte kőbányán megáll és hiába 1ó50 az út mondjuk Miskolcról, ha Kőbányáról még 20 perc, ha majd lesz normális tömegközlekedés taxis hiénák helyett (akik mellesleg dugóban és szarban viszik a kedves túristát föl s alá), akkor lehet ellenreklámot csinálni. Addig amíg ez nincs minden felelős szégyelje el magát...

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2008.10.01. 20:47:57

doktorur: Nem igazán lehet tenni ellene, mert a budapestiek fele tökéletesen jól érzi magát a saját mocskában. És elmenni se olyan egyszerű. Úgyhogy ennyit a jin-jang bullshitről.

Almaspite 2008.10.01. 20:51:27

Talán az a reális országreklám, amin Tony Curits koccint a kamerába a Hilton szálló éttermében? Azokat az árakat fizesse meg a fiatal, esetleg főiskolás korú angol turista?

Mellesleg láttam Amszterdamban is olyan retkes-koszos utcákat, hogy elhánytam magam. Úgyhogy doktorurnak van igaza, fény és árnyék az egész világ. Fentiek alapján én is túlzásnak tartom a siránkozást a reklám miatt...

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.10.01. 20:52:35

doktorur: külhonból, felnőtt fejjel, mindössze Bécset volt szerencsém látni. A WestBahnhoff és környéke közel sem ilyen... ugye volt egyszer egy Osztrák-Magyar Monarchia - nincs oly nagy távolság (elvileg) Bécs és Budapest közt. Elvileg... sajnos mégis van. :(

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2008.10.01. 20:53:42

"Mellesleg láttam Amszterdamban is olyan retkes-koszos utcákat, hogy elhánytam magam."

Ja. De láttál olyat is, amitől nem hánytad el magad. Ez a különbség.

bocadilla 2008.10.01. 20:59:44

"Szerintem nem a rossz hír hozóját kellene "megölni", hanem a rossz hírek okát megszüntetni."
Ez mennyire igaz!

Amúgy szerintem jópofa a spot. Némi önkritika nem árt.

sourcerror 2008.10.01. 21:00:31

"Azokat az árakat fizesse meg a fiatal, esetleg főiskolás korú angol turista?"

Talán London vagy Párizs olyan olcsó? Ár/érték arányban azért Budapest elég jól áll. Akinek meg magasak az igényei, nyúljon a pénztárcába.

Almaspite 2008.10.01. 21:04:29

Sourcerror, ne ragadj ki részletet, mert az csúsztatásnak számít! Nem Budapesten volt a hangsúly, nem azt nehéz megfizetni, hanem a Hiltont...

2008.10.01. 21:07:05

Kellő mennyiségű és minőségű ügyvédek mellett ez jogilag teljesen vállalható, nem beszélve a botránymarketingről. :)
Mindennek az etikai tisztasága természetesen kétséges, ám mindenki tudja az üzleti életben ez a fogalom tökéletesen ismeretlen.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2008.10.01. 21:09:06

Rendszeresen járok Bécsbe vonattal a Keletiből.

Lehangoló és felháborító.

A striciktől kezdve a zimmer frei és taxis buzikon át a koszon keresztül az egész magyar átbaszás/leszarás feelingig.

A spot odabasz, pont azért mert igaz.

Szánalom. Az országimázs az országnál kezdődik, nem lehet a szőnyeg alá söpörni vagy lehazudni.

Az összes ilyen turisztikai faszkalap árt a legtöbbet az országnak, meg sem tudom számolni hányszor fordult az elő velem, hogy turistának néztek és ugyanezt megpróbálták eljátszani amit a spotban látni lehet...

2008.10.01. 21:09:26

és a cigányok hol maradnak a videóból?
mert engem még nagymamák meg britpop rajongo taxisoförök sose támadtak be
krisnásokkal meg szököévente találkozok, szégyen rám

makacs szennyeződés 2008.10.01. 21:12:54

OFF

a reklám teljesen magyar gyártmány, akinek nem lett volna egyértelmű (pl. a taxis srác a Moszkva tér c. filmbenben szerepelt).

ON

amúgy teljesen jó reklám, az ilyen fekete lászlóknak tipikusan olyan apropó, amikor jó erősen be kéne fogniuk a pofájukat.

pont hogy enyhének tartom egyébként a görbe tökröt, pont hogy vicces kaszatrófa-turizmusnak tűnhet egy ilyen kép alapján egy európainak budapest, pedig sajnos pár nap után nem is olyan vicces a sok bunkó, a lehúzások, a mosolytalan zombik, a kutyaszar, az irreális árak fossemmikért, a retek mindenütt, az esetleges (nem betervezett) hivatali ügyintézés, stb. stb.

szóval szerintem ott talál be a reklám, hogy a turista abban a magabiztos hitben jöhet, hogy ha ügyes, akkor elkerülheti a söpredéket meg a szívást.

pedig nem.
hehe.

(ja, aki a nagyit nem érti a végén, az békávézzon 1-2 napot, úgy biztos, hogy megsimeri az utcai harcosok így álcázott kasztját.)

Remy 2008.10.01. 21:26:40

Na megjöttünk, valaki már a cigányokat hiányolja.

"Ennyi felvezetés után: kedves szakmabeliek, szerintetek?"

Kedves zsombor, ugye ezt viccnek szántad egy index-címlapos poszt végén?

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.10.01. 21:38:25

"Juj, juj, Angliában élek és tudom, hogy itt soha, de SOHA nem figuráznak ki vallási kisebbséget..." A Monty Pythont és a Little Britaint meg albánok csinálták, ugye?
Kevesebb tabu van náluk, mint bárhol máshol. Éppen a divatos píszíség teszi tönkre az izgalmas kultúrát.

kovácske 2008.10.01. 21:40:50

lényegében minden elhangzott, aminek érdemes, de összefoglalom:
-humoros: háát... inkább "cheesy", a hazai közönségfilmek humorára emlékeztet, tuti, hogy magyar spot. de ha annyi embernek emlékszik szeretettel az üvegtigris-fapuma típusú poénokra, akkor a többség ezt is szeretni fogja.
-tiltakozó "országimázsvédők": elhiszem, hogy őszinte a felháborodásuk, az igazság szokott csak tényleg fájni. hogy a rendszerváltás óta még ma is itt tartunk, hogy aki Mo turisztikai megítéléséért felelősnek érzi magát, az ilyenkor nem lemond, belátva, hogy a spot nem született volna meg, ha az ő országimázsépítése sikeres lenne, hanem inkább kikéri magának és tiltakozik, az mutatja, hogy az igazi gáz az ami a fejekben van. de egyébként tiltakozzanak. az éhségsztrájk megfelelő formája lenne.
-hogy a helyzet a spotnál valójában rosszabb. ja.
-független attól, hogy mi szar nálunk és milyen veszélyek fenyegetik az utazót, a spot nem arról szól, hogy "ismerd meg budapest veszélyeit", hanem arról, hogy "gyere a mi hotelünkbe, akkor nem leszel megszopatva". és igen, ez az üzenet éppígy szól(hat)na a világ szinte bámelyik városról.
-igen, a spot reklámozza budapestet. méghozzá állítolag eredményesen. az biztos, hogy eredményesebben, mint a felháborodók.
-kifigurázott vallási kisebbség: 1, a vallások szekularizált társadalmakban szabadon kifigurázhatók. 2,ez a spot NEM a krisna-hívő kisebbséget (felőlem többség is lehetne, nem hat meg) figurázza ki, HANEM az utcán erőszakosan nyomuló mindenféle kártevőt (taxis, ügynők, pénzkövetelő koldusok-ja nem, bocs, adománygyűjtők) a közös bennük, hogy zaklatnak azért, hogy lenyúlhassanak.
összességében: 6pontot megérdemel 10es skálán (azért nem többet, mert az intellektuális humort jobban bírom). amúgy ügyes darab.

dr. Erika Zangolna 2008.10.01. 21:42:11

ez egy végtelenül kedves, visszafogott spot,az igazi lehúzásokat pl a 200.000-es koktél a váci utcában, meg a két smasszer, akik kedvesen az automatához kísérnek.

dolgoztam egy darabig a magyar turizmusban, én is tudom, és Fekete úr tökéletesen tudja, hogy ez a spot mennyire kesztyűs kézzel bánik azzal a fertelemmel, ami nálunk folyik.

nem az ilyen spotok az imázsrombolók, hanem az a gyakorlat, amelynek révén ilyen, de ennél lényegesen negatívabb kép kialakulhat a turistákban.

.:sz-b:. 2008.10.01. 21:53:26

Remy: az Index cimlapjat egyelore nem mi szerkesztjuk, ezt a blogot vagy kiteszi az indexes szerkeszto, vagy nem, ugyanugy, mint barmelyik masikat. Ezert nehez valaszolni a kerdesedre.

cbc 2008.10.01. 22:00:06

Hmm. A taxis hiénák, a kurvák, a valutázók azért maradhatnak a helyükön, mert ki van fizetve az egész, mint a rendszeres városszétverések.

A touristot mindenhol megpróbálják hülyére venni, nincs ebben semmi különös. Prágában a Vencel téren kurvák, a taxis ott még keményebben lehúz, mint itt, Amszterdamban úgy néz ki a metró, hogy jobb érzésű ember nem megy le oda és vannak tényleg nagyon "izgalmas" városnegyedek, Prágában a főpályaudvar kb. lepratelep, Berlinben egyes külvárosok hát nagyon érdekesek, Párizsban vannak olyan környékek ahova be sem mersz menni, Rómában mindenért pénzt kérnek, a metró meg úgy néz ki, mintha a 20'as évekből maradt volna rájuk, és lopnak is mint a szél.

Szóval a világ sem jobb Budapestnél, mi sem vagyunk jobbak a világnál.

cbc 2008.10.01. 22:01:18

Aki meg ismeretlen országba megy, az tudja, hogy:

- nem ülünk bele abba a taxiba, ami túl könnyen elérhető helyen áll
- nem viszünk el lányt a fő utcából
- nem megyünk el night clubba ahova a taxis visz
- nem váltunk pénzt pályaudvaron.

Ennyi.

A Blaha meg tényleg egy lepra, de amíg tetsznek dobálni a 20-asokat a hajlékosoknak, az is marad.

tommygun 2008.10.01. 22:05:48

Sztem ez egy tök ártalmatlan videó, nem kell magunkat jó magyar módon szapulni mert a turistákat mindenhol átverik. Inkább reklámtechnikai szempontból szar. Nincs logikája a történetnek, csattanóként a neccszoknyás recepciós pedig megagáz.

Frank99 2008.10.01. 22:20:18

A videó király!

Okádnak, hugyoznak ott fenn?

éljetek ott, a TIÉTEK pestiek, ez kell nektek!

mi itt lenn vidéken (szerintem inkább FENN) éldegélünk de ennyire sarkítva CSAK nektek jut.

Éljetek vele!

"Tik vagytok, parasztok!"

Aggie 2008.10.01. 22:26:52

ElChe,
Otthonrol nezve lehiszem, hogy elkepzelhetetlen, de attol meg itt igy mukodik az elet - ami nekem kulfoldinek nagyon kellemes :)

A Little Britaint minden heten nezem. Te melyik kisebbseget lattad kifigurazva? Mert en egyet sem, akibol hulyet csinal a sorozat azok a sznob angolok. Miutan eleg rendszeres nezo vagyok, boven eleg ha 1 helyzetet felidezel.

Frank99 2008.10.01. 22:29:12

Volt szerencsétlenségem Velencéhez is...

Nyáron ennél büdösebb, csatornaszagú várost nemigen lehetne találni....(persze érthető, minden xar a tengerbe megy...)

lehúzás, drágaság mindenhol.

úgyhogy nem magyar találmány ez, de itt élünk és erről szól a topic nem?

doktorur 2008.10.01. 22:33:24

Frank99: a kommentedet olvasva szerintem itt lenn Budapesten mindenki jobban járt, hogy nem ide születtél. Néha nekünk is lehet szerencsénk :)

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.10.01. 22:38:54

Ezzel az egésszel csak az a para, hogy ide is kikerült, születnek a posztok, az ügynökség meg megint mutogathatja majd mindenhol, hogy há milyen jó gerillamarketinget csináltunk megint, gyerekek, hát hogy terjed a buzz...

Bemegyek a Hiltonba egy kamerával, odaszarok a recepció elé, fölrakom a YouTubra, és kurva jó gerillamarketinget csináltam a Hiltonnak. Gerillamarketing szakember vagyok?

Remy 2008.10.01. 22:40:25

sz b
Azért ez elég álnaív válasz. Ha egy reklámszakmai lap az indexen indít blogot, és nem a saját domain alatt futót turbózza fel, az nyilván a címlapra és az azzal járó kattintásokra pályázik. Pláne egy ilyen botrányszagú posztnál, ahol nincs semmi szakmai megközelítés a felvezetésben, csak innen-onnan összeollózott vélemények. Meg lehet szólítani a szakmát, de nem így. Baszni is meg szűznek is maradni meg nektek sem fog sikerülni.

Frank99 2008.10.01. 22:43:11

Így van doktorúr!

Pl. mi is örülünk,hogy nem itt praktizálsz....(persze ha
doktor vagy) a többi gyönyörűséges dr.-ról inkább ne is szóljunk.

nekünkislehetegykisszerencsénk....

bőven elég az ide kerülő apuci fizette semmirekellőből, akit errefelé fújt a szél.....

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2008.10.01. 22:44:41

A zene tényleg pocsék, reggel szebbet szarok.

Perillustris 2008.10.01. 22:49:52

"Ez a spot viszont lejáratja a várost, mert mocskos, áldatlan állapotokat sugall."

Sugall, ja. A tények rágós dolgok.

Revü 2008.10.01. 22:55:16

Kedves Sofokles,
a válasz: nem, nem vagy gerillamarketing szakember.

Perillustris 2008.10.01. 22:59:47

Ja, a reklám 10 pontos.

v2peti 2008.10.01. 23:01:36

"Rómában mindenért pénzt kérnek, a metró meg úgy néz ki, mintha a 20'as évekből maradt volna rájuk, és lopnak is mint a szél."

Apámék voltak Bolognában. A helyi idegenvezető mondta, hogy Bologna Olaszország legbiztonságosabb nagyvárosa. Rá 5 percre ellopták az egyik hölgy táskáját...

Critmiss 2008.10.01. 23:27:56

Nekem a szexista és a valláscinikus rész nem jött be. Nagyon nem.
Reklámfilmileg meg a level 2.
Lehetett volna szellemes és frappáns is akár, de inkább együgyü és gimis.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.10.01. 23:28:13

Az easyHotel nyilván nem rombolja annak a városnak a hírnevét, amelyben éppen most nyitott egy szállodát, mert nem hülye, és nem dolgozik saját maga ellen. Ő nem állami hivatal, végtelen költségvetési pénzből.

Aminek rombolja a spot az imázsát, az a magyar turisztikai hivatalok, országimázs-központok, nem is tudom micsodák dzsungele, akik az utóbbi legalább tíz évben nem tudtak százszoros pénzből egy tized ilyen minőségű spotot forgatni.

zsombor 2008.10.01. 23:32:40

@Bery
pedig ezzel indul a poszt: mi eddig nem láttuk, nem tartunk naponta videomegosztó-szemlét. a Kreatív Online-ra már nyilván nem írtuk meg úgy, hogy már volt lap, ami tisztességesen feldolgozta korábban, viszont minthogy nem közvetlen érintett szakmabeliek véleményét szívesen láttam volna róla, feltettem ide. pont.

Remy 2008.10.01. 23:34:24

Kedves ReVisoin
Szálljatok már le arról a baszottul magas lóról!

doktorur 2008.10.01. 23:35:04

Kedves Frank99:
most, hogy így - legalább - mi ketten boldogok vagyunk, tegyük ezt a felesleges hiriget fel a spájz polcára, és hagyjuk csendben megrohadni.

Én csupán arra reflektáltam, hogy se csókolom, se jóestét, iderontasz, és mielőtt gondolkodnál máris ütsz, és balkézről leparasztozol minket itt lenn. Ilyet úriember nem tesz.

Ráadásul egy nicknév kapcsán sikeresen belerúgsz az orvosokba is. Ha szóbahozom a szövőnőket, akkor őket is lekurvázod? Ne haragudj, de ilyen mentális stacionáriákkal rendelkező agresszív alakokkal nem szívesen vitatkozom, így részemről a vita ignore on.

Voltam tisztelettel,
a doktor úr

Remy 2008.10.01. 23:36:03

zsombor
"Ennyi felvezetés után: kedves szakmabeliek, szerintetek?"
"viszont minthogy nem közvetlen érintett szakmabeliek véleményét szívesen láttam volna róla, feltettem ide."
Most hogy van ez akkor? Köszi

zsombor 2008.10.01. 23:36:25

@elnézéstkérek
törölve, mi kérünk elnézést

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2008.10.01. 23:37:08

Arra még nem jött érdemi válasz, hogy mi is az aktualitása ennek a kampányról sóló postnak most!!!

Válasz hiányában kénytelen vagyok Remy-vel egyetérteni, azaz, hogy az Index-ről húzzon b embereket.

Azért az hipergáz, hogy az Index-es megjelenés előtt "szinte" válasz sem érkezik az írásokra, majd a címlp után meg özönlenek azn emberek. Ezek szerint a szakmai/intellektuális tartalom semmit nem számít - a lényeg, hogy kinnt legyünk valai nagy elosztóközponton, s majd az tolja az embereket a felületünkre, ahogy ezt a kapány kiagyalói is gondolták, mikor a közsségi videómegosztókra felpakolgatták alkotsukat.

p.s.: még szerencse, hogy hazánkban az Index + egyéb elosztóközpontok kikerülése mellet is létezik igényes tartalmakat kínáló kreatív-pop-kult reklámblog. :))

autosave 2008.10.01. 23:37:49

"A Blaha meg tényleg egy lepra, de amíg tetsznek dobálni a 20-asokat a hajlékosoknak, az is marad. "

PONTOSAN! A kurva életbe, PONTOSAN!

zsombor 2008.10.01. 23:41:09

@Remy
nincsen saját domain alatt futó blogunk. blogmotorunk sincs, és egy blogért teljesen felesleges lett volna az igényeinkhez reszelni egy nyílt kódút vagy íratni egy sajátot, úgyhogy itt nyitottuk.

azon kívül, hogy más blogjaink is itt futnak és ezt ismerjük, nyilván nem mellékes, hogy itt kívülről is meg lehet találni egy blogot mérhető eséllyel, míg mondjuk a blogspoton elveszik. de abból az égvilágon semmi hasznunk nincs, ha rázúdul a tömeg, és nyilván amikor azt írom, hogy kedves szakma, mit gondoltok a) a szpotról mint egy jól visszafejthető briefre adott válaszról b) a reakciókról, és hogy ti mit reagálnátok azoknak a helyében, akiknek reagálnia kell, akkor nem az esti Index-olvasókra gondoltam. (azt viszont egyáltalán nem gondolom, hogy egy nyilvánossággal dolgozó szakmánál a a szakmán kívüliek véleménye olyan nagyon érdektelen lenne.)

a szakma-megszólítós utalást egyszerűen nem értem, a Kreatív Online jóval fajsúlyosabb témákat feldolgozó cikkei egytől egyig kommentelhetők, minden egyes kommentet le szoktunk reagálni, még csak nem is kötelességtudatból, és ezer és egy cikket tudnék mondani, ami rengeteg munkával készült és elszállt a ködbe. de - és ezt nem sértve, hanem őszintén írom - ha konkrétan hiányolod, hogy milyen témákról nem hirdetünk online diskurzust, amikről szerinted kéne, akkor kérlek, írd meg.

algi 2008.10.01. 23:42:11

A videón szereplő "ellenfelek" sokkal jobban néznek ki, mint a valóságban. Most komolyan: ki látott ilyen jóképű, jól öltözött taxist a Keletinél?

zsombor 2008.10.01. 23:50:30

@Remy megint
» "Ennyi felvezetés után: kedves szakmabeliek, szerintetek?"
"viszont minthogy nem közvetlen érintett szakmabeliek véleményét szívesen láttam volna róla, feltettem ide."
Most hogy van ez akkor? Köszi «

komoly a kérdés? "nem közvetlen érintett szakmabeliek" = "szakmabeliek, akik nem közvetlenül érintettek". közvetlenül érintett a BTH, a Bojár Iván András meg az easyHotel marketingesei. a kérdés meg a marketingkommunikációs univerzum fennmaradó részéhez szólt.

(bocs, fél komment ment el az előbb)

zsombor 2008.10.01. 23:57:07

@Bery
"Arra még nem jött érdemi válasz, hogy mi is az aktualitása ennek a kampányról sóló postnak most!!!"
most kaptuk meg, eddig nem láttuk, furcsa reakciókat szült, kitettük. ennél nem fogom tudni egyértelműbben leírni.

"Válasz hiányában kénytelen vagyok Remy-vel egyetérteni, azaz, hogy az Index-ről húzzon b embereket."
nem ez az első bloghus blogunk, nekem személyesen sem. pontosan tudom, hogy hány index címlapról behúzott ember marad itt. nem ezért írtuk a posztot, nem mi tettük címlapra - szálljatok már le erről a lóról.

kommentek: nyilván mi sem sírnánk, ha máshová is gyűlnének, de még újszülött a blog.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.10.01. 23:57:23

nem az easyhotels kompromittálja az országot, hanem mi magunk, igénytelen, balkáni söpredék magyar horda, mi, sajnos.

hogyismondjam 2008.10.02. 00:24:21

Hát ha mégsem ennyire dúrván, de körül lehetne nézni a szomszédos országok vasutállomásai, netán vidéki nagyvárosok vasútállomásai, és a Budapesti főpályaudvarok igényességét illetően. Pl. nemzetközi pénztár tél közepén, egy fos, egy röhely!!!
Elszomorító a budapesti helyzet, persze Demszky leszarja, mert aki vonattal jön az nem budapesti, hanem vidéki paraszt... (attól félni kell, pláne ha netán traktorral jön, nem vonattal a nemliberális parasztja!) A videóban még nincsenek benne az aluljáró közepén hugyozó, és alvó csövesek, a szarrá firkált falak, és a szeméthegyek... Ez Budapest. Az hogy próbálnak az emberek szolgáltatásokat eladni (taxi, szállás) az utcán, az nem biztos, hogy természetellenes, aki volt törökországban, az tudja, hogy ott hogyan nyomulnak az árusok minden utcasarkon...ahhoz képest a magyarok lightosak...

Természetesen nem gondolom, hogy ez az easyhotel a legtutibb szállás, gondolom kis lukat adnak ki méreg drágán...és lehet jobb szállást is találni, dehát ki kell tenni az easy hotel elé pár hírdetést, h. olcsóbb, és kényelmesebb szobák itt... Esetleg lehetne egy ellenfilmet csinálni, hogy aki easyhotelbe megy, azt agyonverik esetleg kinyomják a szemét a hotel előtt randalírozó rendőrök, vagy In-Kal securitysek... ezért javasolt a belváros elkerülése (főleg ünnepnapokon), és jobb+kényelmesebb szálások/hostelek foglalása...

hogyismondjam 2008.10.02. 00:40:41

Ja még hiányzik az éttermes jelenet, ahol a pincér beleköp a levesbe, beleveri a fejét a vendégnek, szarik kihozni 3 órán át, amit rendelt a kedves vendég, és a végén benyújtja a nagy számlát, amire még borravalót is elvár, pedig ha kevés/szar volt a kaja, és bunkó a kiszolgálás, és még drága a hely is, akkor mi a halálnak szeretne még a pincér borravalót? (persze azért, mert valószínűleg minimálbéren robotol, míg az étterem tulaja a tengerpartra ment az új Mercijével...) Esetleg a pincér még azt hiszi a patinás épületben, hogy 89' előtt járunk...

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.10.02. 00:56:24

Amúgy a magyar turozmusról még annyit, hogy van egy sztorim a balatoni szállásadókról. Beszélgettem egy önkormányzati portál embereivel, akik szállásfoglalós-turisztikai honlapot csinálnak és üzemeltetnek. A szállásadók jó része úgy tekint erre a honlapra, mint egy őket kiszolgáló marketing-gépezetre. Értsd: a kritikákat cenzúrázni kell, nem lehet a szállásokat pontozni, melyik jó, melyik rossz, és nem lehet a főoldalon csak úgy néhány szállás, random módon változtatni kell a képeket, kint lévő ajánlatokat, mert különben a szállásadók kaszával-vasvillával esnek neki az önkormányzati intézménynek. Vagyis mindenféle lehúzó dilettáns van ott is. Szerintem magukra ismertek sokan, és ez a fájó az egészben! Egyszerű, tiszta, olcsó szolgáltatást nyújtani? Az nem szolgálja az érdekeiket. Ez a baj.

hogyismondjam 2008.10.02. 01:22:17

Mondjuk azt sem felejtsük el, hogy ezen reklámnak a célközönsége a 'csóró' esetleg zsugori emberek, akik fapadossal jönnek, legolcsóbb hely kell nekik, többsége igénytelen ember, aki nem fog sokat költeni Budapesten... Persze ezen emberek pont nem fognak elmenni az első taxis ajánlatra, vagy az első kurvával, és ezek pont nem fognak adni a koldusnak sem egy fillért... Az más kérdés, hogy az easyHotelben is ugyan úgy le lesznek húzva, mint más helyeken, csak ez a reklám pont azt akarja elhitetni, hogy ebben a hotelben nem lesz lehúzva senki, és ez a legjobb/legegyszerűbb választás a csóróknak! Kellemes kis átverés... De amíg idehaza a MCdonalds a legmenőbb étterem, és a Tesco a legjobb/legolcsóbb áruház, addig ne csodálkozzunk semmin... Én Budapestet ketté osztanám: lennének az igényesebb helyek (utcák kitakarítva:), és lennének a csóróknak való helyek. Igy a belvárosban a csóró is jól lakhat egy étteremben, de a "menő embereknek" is meglenne a helyük. Ez részben igaz is egyébként már most is...

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.10.02. 01:26:12

Aggie: Daffyd, the only gay in the town. Gondolom, ő is a sznob angolok paródiája. Meglepő, hogy nem nálunk nem lett botrány a kerekesszékes Andy figurájából se. Az értelmi fogyatékos Anne is ilyen. Ok, nem vallási kisebbségek, ez tény. A Monty Python kérdését pedig nyitva hagytad, és azért azt sem tagadta meg a BBC tudtommal. Mindegy, számomra egyértelmű, hogy sokkal szélsőségesebb irányba képesek elmenni az angol komédiák, mint egy magyar valaha is elmehetne. Nálunk nem születhetne meg egy League of Gentlemen. Meg sajna nincs Lenny Henry se, Catherine Tate se, Fry and Laurie se, Two pints of lager se, stb. Ez már nem ide tartozik, persze.

Bár annyiban igen, hogy jellemző módon nálunk néhány potentát roppant komolyan tud venni egy ilyen videót. Van egy ázsiai ismerős, akinek annyira távoli és egzotikus Európa, mint nekünk Ázsia, és amikor kérdezte, érdemes-e kis hazánkba jönni a szűkre szabott tengerentúli utazásai egyikén, akkor nem tudtam tiszta szívvel azt mondani, hogy a brit szigetek, Skandinávia, Ausztria vagy Olaszország helyett ide jöjjön, mert ez annyival jobb meg érdekesebb. És amilyen naiv (hiszi, hogy a turistát nem átverni szokás, hanem kedvesen fogadni), sok-sok csalódás érné, hacsak nem lennék a sarkában. Máshol sincs garancia arra, hogy minden jó, de itt sajnos nincs garancia arra se, hogy nem lesz minden rossz. Hajléktalanokat emlegetünk, amikor nekem a római parton egy drága étteremben adtak előző napi, melegített sült krumplit köretként. Könyörgöm, hány forintot spórolt egy maréknyi friss krumplival, 16-ot??? Az lehet, hogy nem fog a turista hiperminőséget kapni valami nyaralóhelyen, de nem ilyen pitiáner módon törlik át. Ez a szégyen!

lápi lidérc 2008.10.02. 04:49:46

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.10.01. 22:59:47
"Ja, a reklám 10 pontos."

Pedig a járdán száguldozó, éjjel lámpa nélkül akciózó tahó biciklisek hordái még ki is maradtak belőle.

redriot77 2008.10.02. 06:54:44

"egy város teljes imázsát próbálja meg a sárba tiporni,"


Hogy mit próbál sárba tiporni? Ez a város már lesüllyedt a bányászbéka szénporos segge alá, ezt már nem lehet sárba tiporni. Igenis a turisztikai hivatalnak vagy mi a a szarnak informálnia kellene a honlapján az ide utazni kívánó külföldieket a rájuk várható lehúzásokról, várható bepróbálkozásokról.

Pl. a mezítlábas taxishiénákról, arról hogy a Nyugati aluljárót, a VIII. ker bizonyos részetit kerülje sötétedés után. Legyen közölve egy feketelista a többször rajtakapott átbaszós éttermekről. Írják meg, hogy a BKV jegyárusainak 0.03 százaléka beszél más nyelvet a magyaron kívül, de jegy nélkül a biztonságiak akkor is rugdosni fognak mikor már a földön fekszel.

Ez az országimázs, nem az tschikosch-goulasch-halaszbaschtya operett, amit tonikörtisz hörög a kamerába. Ez kamu, de a betyarvirtschaft még nagyon is köztünk él!

guszti 2008.10.02. 06:55:30

muhaha, a klip annyira tényleg nem jó, legalábbis "ki lehetett volna többet hozni a témából", de nem vagyok szakmabeli, és igazából ez nem is fontos. Azt sem feszegetném mennyire "etikus" ez egy budgethotel-multi részéről, viszont egyébként meg baromi jó. Hogy ez célja volt-e a kreatívnak vagy csak a főfeladatra koncentrált, nem tudom, de nagyon jót tett azzal, hogy a turizmus-bizniszmenek ingerküszöbét elérte, sőt, a Tanácsnok Urat és társait frankón kihozta a sodrából. Lám, köztük is vannak jobb fejek, akik nem hisznek a marketing "valóság-megváltoztató" erejében, és valódi változást, fejlődést sürgetnének. Meg vannak a népfrontos gondolkodásúak, akik a saját bullshitjük értelmetlen védelme érdekében akár simán be- ill. letiltanának, bebörtönöznének-deportálnának bárkit, aki ki meri mondani hogy a király meztelen.
Persze HNF Tanácsnok Úr ez után:
varosjaro.blog.hu/2008/09/15/szereted_budapestet
nem hiszem hogy újra felbukkanna itt a kommentek közt, bár ezt a lépését amott kifejezetten értékeltem.
De én egy gyógyegér vagyok, nem értekén ehez, simán lehet hogy a tanácsnok úrnak van igaza, és a város régi nagy hírének helyreállításához mi sem lenne egyszerűbb út, minthogy még jó sok ilyen anyagot fossunk:
szeretembudapestet.blog.hu/2008/09/18/megmozdult_a_civil_budapest
És akkor ha már hnf, akkor lehetne még 1-2 kádárkori fícsör, faros ikarusz, hosszúzubbonyos rendőr, a pályaudvaron a Cserhalmi Tyutyu várna kockás ezerötössel.
Azért kedves BIA, ha olvasod, feel welcome, ha valahol, itt meg lehet értelmesen vitatni dolgokat. És ez fontos téma, látod, elég sokan gondolják úgy, hogy a propaganda kevés lesz ide, tényleg neki kéne menni 1-2 keményebb cikinek is, és bár az eldőlt kukát sokan felállítjuk holnap délelőtt 10 és 11 közt meg kidobjuk a rágót a buszülésről mielőtt beleül valaki, de a helyzet az hogy a nagyobb kaliberű, különösen kártékony gyevibírók ellen bizony "...te vagy aki csinálhat valamit és nem én".
Szóval vitaindítónak javaslom akadj le viccelődő-pimaszkodó filmesekről, nekik ez a dolguk, vállald be mondjuk a pillepalack- és büfésmaffiát (a vizek városában), előtte bemelegítésnek rántsd rá a fogyasztóvédőket és/vagy szállj rá te magad is néhány kereskedelmi és vendéglátóegységre, benzinkútra, közszolgáltatóra (MÁV, BKV, Tcom). A kirakatok, a modor, a nyelvtudás hiánya, a lehúzás, a szociális alapon jól fizetett trehányság mind-mind fontosabb és bevállalósabb ellenfelek, de ha nincs igazam, harcolj tovább a gonosz tagek és egyéb médiaszélmalmok ellen. Hajrá!

Rá Dios 2008.10.02. 07:11:03

Mindig a tükröt akarjuk összetörni, ha nem tetszik, amit látunk benne....
MI magunk hiába is dícsérnénk Budapestet (Miskolcot, Gyulát, stb.), ha az nem tetszik a vendégnek. Ha tetszik, visszajön, ha nem tetszik, elmondja.
Facit: nem a videóval van baj, hanem velünk.

Tanatos333 2008.10.02. 09:44:57

A gerillamerketing szerintem ilyen, ütős, és a célközönségre van pozicionálva.
Persze a kivitelézen látszik, hogy nem egy Oscar-os operatőr készítette, de ez a vírusszpotok egy részéhez hozzátartozik.
A szállodában foglalók száma jelentősen emelkedett, ergo elhitte a célszegmentum egy része, hogy Budapest nem a rablók fővárosa, mert ugye mégis ide mer jönni...
Tehát, a kampány célba talált. Az, hogy olyan emberek, akik 50 plusszosok, és eddig csak az audi szélvédőjén keresztül látták a pl. a nyugati környékét, és nem értik a reklám lényegét, azt nem is csodálom. Nem is baj, de legalább ne hirdessék az értetlenségüket, pláne, ha hazánk vezető, marketinggel foglalkozó turisztikai szakembereinek érzik magukat.
Érdemes elolvasni a kommenteket is, szerintem itt kb. 90%-nak átjött az üzenet, tehát valszeg fiatalos netezős közegben ez a reklám működik. Persze nem a duna tv-re, vagy a BBC-re való a szpot, de nem is ott adják...
Hol itt a baj?

navan 2008.10.02. 09:58:17

Mint mindenhol, itt is nehez megmondani a tutit, mert van millio - am egyszerre merlegelendo - szempont. Merthogy egy reklamnak az a dolga, hogy felkeltse az erdeklodest, illetve hogy felhivja a figyelmet. Nekem pl sose jutott meg eszembe felhaborodottan szamonkerni a szuper mosogatoszer reklamjat latva, hogy a lotty amit aztan megveszek maga is zsirra valik a fazekon - en bajom, beszoptam, megvettem, legkozelebb masikkal probalkozom. Itt most egy szalloda mondja azt, hogy olcsoert jo szolgaltatast ad (szemben a "hagyomanyos mosoporokkal" ugye), en meg vettem az adast, aztan ha kiprobalom es bejon, akkor volt ertelme.
Azt viszont nem ertem, mire ez a nagy imazsfelto felhaborodas. Itt pontosan ugyanaz tortenik, mint az emlitett mosogatoszeres reklamokban: ott adott egy nagy halom zsiros-csudvas tanyer meg tepsi, ugy murugya ahogyan van, es akkor jon ket csepp a csudaszerbol es maris ragyog minden. Ugye. Itt meg adott egy nagyvaros a maga szottyos mocskaval es veglenyeivel, es akkor jon egy szalloda, ami azt uzeni, hogy ott beke van es benne lenni jo. Na ugye.
Ra Dios-nak igaza van: nem a tukor a ferde, hanem a pofank. Es Ing-nek is igaza van (globetrekker.hu/%E2%80%9Epeldatlan-imazsrombolas%E2%80%9D-az-easyhotel-reklamja/).
Kozben meg a turizmusos fovezernek is igaza van, mert o meg pontosan tudja, hogy az o feladata lenyegesen halatlanabb: neki azt kellene tudni hatekonyan kommunikalnia, hogy a mai magyar nyomorult rogvalosag az nincsen is, nem is olyan ez a varos, ez az orszag, amilyen, hanem csupa rozsaszinu puncsfagyi habbal. Viszont o nem tudja azt mondani a reklamjaiban, hogy szemben mindezzel a szarral gyere hozzam, mert ott jo. Igy aztan inkabb tarkonlone a hirvivot.
Szoval csak azt akartam mondani, hogy szvsz vannak a szolgaltatok (mint pl ez a hotel), akiknek az a dolguk, hogy valahogy lenyomjak a torkomon, amit kinalnak, es van a turizmusert leginkabb kozpenzert felelos imazskozpont, aminek pedig az a dolga, hogy oriasplakatok meg vicces spotok helyett ott kampanyoljon, ahol viselkedni tanitjak a magyar szolgaltatokat, ahol nyelveket tanitanak nekik vagy eppen megertetik veluk, hogy a jardat neha le kell soporni es hogy aki lop meg csal az mind rombolja az imazst. Meg az egesz eletunket.

Salsa · http://gondolatimunkafazis.blog.hu/ 2008.10.02. 15:06:44

1. Ez a világ majdhogynem bármelyik pályudvarán készülhetett volna.
2. Ez nem ország- meg városimázs, hanem hotelreklám.
3. A krisnásoknak elég szokott lenni 200 HUF is, ami ugye nincs 1 Euró sem.
4. Szicíliát sem szokás a káosszal, bűzzel, lepukkant városrészekkel meg a lehúzos taxisokkal reklámozni, még csak szicíliai hotelt sem láttam így reklámozni, (persze ettől függetlenül lehet, hogy létezik ilyen reklám).

azAttis 2008.10.02. 15:55:35

Tokéletes spot. Igaz technikailag lehetne jobb de ettől talán a hatása is erősebb.

Gagyi érzet -> profi szolgáltatás.

hu.gi 2008.10.02. 23:37:08

Azt hiszem, amíg pl. Kőbánya-Kispest úgy néz ki ahogy és senki nem kapkod, hogy minél hamarabb olyan körülmények legyenek, amik méltóak egy külföldi fogadására, vagy amíg a Keletiben legálisan! 1 eurot 175 Ft-ra váltanak egy pénzváltóban, addig nagyon mélységesen csöndben kellene lenni, és ezeken kellene dolgozni...
Ebben a spotban legalább van önirónia és nem egy rózsaszín cukormázat húz a szomorú valóságra, hogy aztán ideérve csalódjon a Budapestre érkező turista.

nörchen 2008.10.03. 14:47:47

ehhet csak annyit fűznék hozzá, hogy eléggé vicces, hogy pont az easyhotelnek készítenek ilyen spotot, ugyanis az összes easy-szolgáltatás híres a lehúzásról, az erőszakos tukmálásról és a katasztrofális szolgáltatásokról.

épp az imént volt szerencsém egy olcsónak mondott fapados easyjet repjegyet foglalni horribilis összegért. az meg se lep, hogy a repülőtéri illetékről bölcsen hallgatnak a hirdetéseikben. külön felár, ha nem akarok két órát sorbanállni a checkinnél viszont szeretnék a pasim mellett ülni (sppedy boarding), plusz 4000 forint, ha egyáltalán szeretnék magammal csomagot vinni, ha gépen innék egy pohár vizet (mivel minden folyadékot kidobatnak velem felszállásnál) az 5 euro. kétszer kellett kiikszelnem a foglalásnál, hogy nem, biztos nem szeretnék utasbiztosítást kötni 4ezer forintért, nem szeretnék easyhotelben lakni ha megérkeztem, nem érdekel az autóbérlés ajánlatuk, és a várostól 40 km-re található érkezési reptérről sem szeretném náluk kedvezményesen megvenni a vonatjegyemet. ha elcseszik az internetes foglalásomat nincs ügyfélszolgálat és még nem sikerült úgy repülnöm náluk, hogy a link de jóképű 25 éves pilóta ne keveredett volna valamilyen légturbulenciába, tehát az 5 perc halálfélelem is garantált. hozzátenném, hogy ha két hete észbekapok, fele ennyiért repülök malévval.

ezek után nem tudom, hogy engedhetnek meg maguknak ilyen spotot, hiszen az ügyfeleik nagy része legszívesebben nem a krisnásokat, hanem a szintén narancssárgába öltözött easy-személyzett lőné le a virtuális fegyverével. mintha hiányozna belőlük is a spot élvezetéhez elvárt önirónia...

kocsis.L 2008.10.08. 10:18:26

nörchen:
"még nem sikerült úgy repülnöm náluk, hogy a link de jóképű 25 éves pilóta..."

Miért repülsz velük többször is ha ennyire gáz?
Én időben eszmélek ha repjegy kell, és minden flinc-flanccal együtt is jóval olcsóbban megúszom, mint másnál. A fapados easy... cuccoknak pont az a lényege, hogy korán kell mindent foglalani. Ha utolsó pillanatban kapkodsz a fejedhez, ne várj mást. A hotelnél ugyanez a helyzet gondolom, bár még nem szálltam meg náluk. Az meg, hogy teljeskörű szolgáltatásra képesek (hotel, autóbérlés...) és ezt felajánlják...úr isten...hát ki látott már ilyet...hogy képzelik?! :)))

Perillustris 2008.10.14. 23:48:39

"Ti indítanátok ellenkampányt, forgatnátok ellenszpotot, hallgatnátok, mint a sír, ti máshogy csináltátok volna, ha nálatok lenne az easyHotel?"

A legjobb ellenkampány az lenne, ha elkezdene dolgozni, akit ezért fizetnek.
süti beállítások módosítása