Johannes Hartmann előadásával végre Edison is felzárkózott Einstein és Ford mellé a legtöbbször idézettek toplistáján, a szervezők egyébként bölcs előrelátásról tettek tanúbizonyságot, amikor az Unilever igazgatóhelyettesét tették erre a hajnali órára, Hartmann ugyanis lebilincselő előadó, prezentációját ráadásul egymillió reklámfilmmel és példával tűzdeli meg.
Ha egyedül vezetünk, és közben megéheznénk, mit ennénk inkább, almát vagy narancsot? Almát, persze, a narancs túl macerás. Almát vagy csokit? Hát, a többség csokit. És ha narancskereskedők vagyunk, hatalmas készletek a nyakunkon, és ilyen-olyan megfontolásokból ezt autóvezetőknek szeretnénk értékesíteni, mit csinálunk? Narancsgerezdek csokoládéba mártva, hát persze. Ja, természetesen az innovációról volt szó.
Melynek három sarokköve az innovációs folyamat, a metódus és technikák, illetve az emberek, a team. Nagyon ebbe nem mennék bele, Hartmann elsősorban gyakorlati jótanácsokat osztogat: találd meg a piacot, mielőtt fejleszteni kezdesz, nemcsak a termék számít önmagában, hanem nagyon sok egyéb körülmény is (húsz gyereknek nem otthon szervezünk zsúrt, hanem a McDonaldsban, a Starbucksban a kávén túl fontos a környezet, a kiszolgálás), fontos, mennyire vonja be a termék a fogyasztót (lásd M&M's, amivel mindenki egyből játszani kezd, vagy kiválogatja a színeket), meddig tart az élmény, mennyire intenzív stb. Most pedig vissza a tudósításhoz.