Néhány bejegyzéssel korábban reflexből ledorongoltuk a Vodafone csárdás ómagyar meghívóját, mint egy minden ok nélkül középkoriaskodó rendezvényt: eljutottunk abba a fázisba, amikor addig írunk az irodában reklámügyi híreket, hogy fogyasztóként már nem is találkozunk reklámokkal. Így sikerült lemaradnunk a Rózsa&Robin Vitamax-kampányt felvezető, akkor már pár napja futó teaserszpotokról is, amik segítettek volna értelmezni a dolgot.
Mostanra azért megértettük, mire fel a nagy betyárkodás – most itt a beszámoló és a fotók a vidéki ostorcsattogtatással és ételtúladagolással egybekötött kampányindítóról, és a Kreatív hírén túli részletek a kampányról és a további tervekről a készítőktől.
A lajosmizsei Új Tanyacsárdába installált sajtóparádé nem volt egyszerű menet a belvárosi szállodák élre vasalt különterméhez szokott lelkünknek, de annál kellemesebb: kora délelőtt pálinkával fogadni az újságírókat ha nem is a pr-szakma totális megújítása, de kétségkívül működik.
Miután elhangzottak a Kreatívon is megírtak, a Kreatív tudósítója plusz a fél magyar telekom-sajtó még kocsikázott egy kicsit, megnézte, ahogy a Vodafone-marketingesek és DDB-delegáltak a helyi csikósszakemberek után csinálják az ostoros bűvésztrükköket, majd – ne szépítsük – szétette az arcát.
Ami a kampányt illeti, a csárdából visszafelé jövet váltottunk néhány szót Martin Jarossal, a Voda új marketingigazgatójával (a képeken alkalmi Rózsa Sándor), a kampány fölött gyámkodó Járási Virággal, illetve a DDB head of client service emberével, André Musalffal (a képeken amatőr Robin Hood), akik – amellett, hogy látványosan jól elvoltak egymás társaságában – főleg azt magyarázták, szerintük elég jól sikerült integrálni a kampányelemeket, teasertől outdooron és szpotokon át a webig. Meg kisült az is, hogy a tévészpot gregorián editjében a filmben szereplő Robin Hood énekel, és forgatás közben született az alternatív verzió ötlete, amit aztán most 70/30% arányban vetítenek a normál szöveges változattal. (A szpotokat lásd a Kreatívon.)
A két figurával egyébként nincsenek nagy tervek, nem lesznek belőlük Vitamax-arcok, csak a mostani promóciót csomagolják – karácsonyig mindenképp, talán tovább. Martin Jaros viszont aztán beszélt arról is, hogy szeretnének ismét vagányabb és emlékezetesebb dolgokat csinálni, és a top néhány emlékezetes magyar hirdető közé kerülni – minthogy egy hónapja van itt, leghamarabb év elejétől lehet érdemes ennek tükrében figyelni a Voda-dolgokat.
Ami a Kreatív magánvéleményét illeti, promóciónak kedves a kampány, a 3D-s billboardok jók, a szpotok meg szépek, de az egész egyben különösebben azért nem szánt mély barázdát: egyrészt belefért volna a Robin Hood tematika másik fele (nem csak az, ahogy adnak, hanem az is, hogy kitől veszik el), másrészt mondjuk online még lehetett volna bőven építgetni az univerzumot a figurák köré, ha már. 3,5/5, de soha rosszabbat.
És nektek milyen?