A Sensation nevű rendezvényszervező cég csinált egy gerillaakciót két konferenciánkon (Pr Nap, In-store konferencia).
James Bond, egy ördög és egy angyal kéregetett a résztvevőktől, nyakukban kartontáblán ilyen szövegekkel: "Aston Martinra gyűjtök, kérem segítsen". Akik szóba elegyedtek a WAX előtt az utcán tébláboló furcsa fiatalokkal, egy kártyát kaptak, amin az állt: „Ne dőljön be a bevett fogásoknak”. Ezzel az ügynökség a sablonos eseményekre akarta felhívni a szakmai nyilvánosság figyelmét.
Ugyan totál érdemtelenül emeljük a nyilvános térbe ezt a sekélyes megmozdulást, de egy dolog miatt muszáj.
Egyszer és mindenkorra tanulja már meg mindenki, hogy szerencsétlen, nyomorúságos helyzetben tengődő embereken nem viccelődünk nyilvánosan. Különösen súlyosbítja a helyzetet, ha olyanok teszik ezt, akiknek valamiért úgy alakult a sorsuk, hogy lehetőségük van tömegekhez beszélni reklámok vagy ahhoz hasonló dolgok révén, netán valamilyen médium került valahogy a kezükbe.
Rohadtul nem volt vicces a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének 2004-ben megrendezett reklámbálja, amikor a rendezvényszervező cég azt találta ki, hogy a Marriottban megrendezett bulira becsempészik az utca hangulatát és szotyiárus, rikkancs és a koldusi léttől nem olyan távol álló statiszta kéregető vegzálta a szmokingban feszengő reklámelitet.
Veszedelemesen cinikus ötlet a Story TV Nagy Lehetőség című hajléktalan valóság-showja is. Erről már sokan elmondták nagy okosságot, úgyhogy én ezt most kihagyom, de azt azért muszáj leszögezni, hogy a Nagy Lehetőség a Bazi Nagy Roma Lagzi óta a legprimitívebb televíziós produkció.
Amit a Sensation csinált a Kreatívos rendezvényeken, az ennél lényegesen ártatlanabb, de csak azért, mert mindössze a néhány száz résztvevő előtt bohóckodtak táblával a nyakukban a szegény beöltöztetett főiskolás fiatalok.
És akkor abba inkább bele sem megyek, hogy mennyire innovatív dolog két rendezvényen eljátszani ugyanarra a nyögvenyelős poénra felültetet álgerillaakciót, azt állítva, hogy a többiek sablonosan gondolkodnak, mi bezzeg.
A Sensation egyébként nem először próbálkozik a szakmai rendezvények meghackelésével. Tavaly egy ennél lényegesen ötletesebb húzással hosztesz áltüntetést rendeztek a BTL nap konferencián.
FONTOS! Nem az a baj, hogy a Kreatívos eseményre jöttek vicceskedni, gerillázni, csinálták korábban mások is, jól, jobban. Azt lehet a továbbiakban is. Sőt köszönjük, hogy minket választottak!