Érdekes megfigyelni a múlt héten lezárult filmszemle két, talán legjobb közönségfilmjeként számon tartott alkotásnak, a Kaméleonnak és a Valami Amerika 2-nek a reklámmegoldásait.
A Kreatív februári számában bővebben írunk arról, hogy Herendi Gábor, a Valami Amerika 2 rendezője ötletes, újszerű módon bírta rá a szponzorokat pénztárcáik megnyitására. A film végefőcíme alatt az ,,ilyen bakikat ejtettünk" ökörködés helyett négy-öt komplett reklámfilmet mutattak be a szereplők segítségével a hat kiemelt támogatóról (T-Online, T-Home, Nokia, Szerencsejáték, Allianz és Respir Aktiv horkolás elleni tapasz).
A szpotok jópofák, viccesek, szervesen illeszkednek a film történetéhez és kellő mennyiségű reklám-öniróniát is találni bennük, amit - a harsogó nevetés alapján - díjaztak a nézők. A filmecskékből most sikerült megszereznünk néhány forgatási fotót, ezeket lentebb láthatjátok (köszönet a Skyfilmnek és a fotós Fekete Andrásnak).
Persze ők is alkalmaztak termékelhelyezést, mint például a Panasonic tévé, amely egyszer-kétszer betöltötte a vásznat, de ez a módszer Goda Krisztina Kaméleonjában jelent meg hangsúlyosabban, ahol olykor egy Pesti Est, máskor egy csinos Audi premier plánjait csodálhattuk.
De mindjárt hozzáteszem, egyik filmben sem voltak túlzóak vagy erőltetettek a reklámmegoldások. Ellenben a két elrettentő példával, melyek szintén lentebb láthatók a gyerekkori rémálmaimat visszaidéző Família Kft-ből és a másfél órás reklámszpotnak is simán tekinthető Sziget (The Island) című amerikai blockbusterből.
A Herendiék által alkalmazott ötlet pedig egészen újszerű és megfontolandó lehet minden közönségfilmet készítő rendező, producer számára, szerintem nem csak vígjáték esetén, hiszen adaptálható bármelyik zsánerre.
Oroszlán Szonja az Allianz fiúk karjaiban:
Szabó Győző nem szereti a horkoló lányokat (Respir Aktiv):
Pindroch, Hujber és a T-Home bűvölete:
Itt pedig a két borzalom, tényleg csak elrettentésképpen: