HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Szabó Győző nem szereti a horkoló lányokat

2009.02.12. 17:47 szszabolcs

Érdekes megfigyelni a múlt héten lezárult filmszemle két, talán legjobb közönségfilmjeként számon tartott alkotásnak, a Kaméleonnak és a Valami Amerika 2-nek a reklámmegoldásait.

A Kreatív februári számában bővebben írunk arról, hogy Herendi Gábor, a Valami Amerika 2 rendezője ötletes, újszerű módon bírta rá a szponzorokat pénztárcáik megnyitására. A film végefőcíme alatt az ,,ilyen bakikat ejtettünk" ökörködés helyett négy-öt komplett reklámfilmet mutattak be a szereplők segítségével a hat kiemelt támogatóról (T-Online, T-Home, Nokia, Szerencsejáték, Allianz és Respir Aktiv horkolás elleni tapasz).

A szpotok jópofák, viccesek, szervesen illeszkednek a film történetéhez és kellő mennyiségű reklám-öniróniát is találni bennük, amit - a harsogó nevetés alapján - díjaztak a nézők. A filmecskékből most sikerült megszereznünk néhány forgatási fotót, ezeket lentebb láthatjátok (köszönet a Skyfilmnek és a fotós Fekete Andrásnak).

Persze ők is alkalmaztak termékelhelyezést, mint például a Panasonic tévé, amely egyszer-kétszer betöltötte a vásznat, de ez a módszer Goda Krisztina Kaméleonjában jelent meg hangsúlyosabban, ahol olykor egy Pesti Est, máskor egy csinos Audi premier plánjait csodálhattuk.

De mindjárt hozzáteszem, egyik filmben sem voltak túlzóak vagy erőltetettek a reklámmegoldások. Ellenben a két elrettentő példával, melyek szintén lentebb láthatók a gyerekkori rémálmaimat visszaidéző Família Kft-ből és a másfél órás reklámszpotnak is simán tekinthető Sziget (The Island) című amerikai blockbusterből.

A Herendiék által alkalmazott ötlet pedig egészen újszerű és megfontolandó lehet minden közönségfilmet készítő rendező, producer számára, szerintem nem csak vígjáték esetén, hiszen adaptálható bármelyik zsánerre.

Oroszlán Szonja az Allianz fiúk karjaiban:

Szabó Győző nem szereti a horkoló lányokat (Respir Aktiv):

Pindroch, Hujber és a T-Home bűvölete:

Itt pedig a két borzalom, tényleg csak elrettentésképpen: 

17 komment

Címkék: product placement valami amerika oroszlán szonja szabó győző

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr95939435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

min 2009.02.12. 19:41:48

szerintem nagyon gáz volt a film végén.

Shopping 2009.02.12. 19:43:30

a reklám egy mozifilmben, számomra olyan kiábrándító, mintha egy gyönyörű nő vetkőzés közben pukizna egy hatalmasat.

Utána már mindegy minden, csak arra a rossz részre emlékszel...

KenSentMe 2009.02.12. 19:50:36

ilyen ez a kapitalizmus.. a reklámok jelentik a kapitalizmus nagy büdös f*szát, amit mindenkinek tövig kell nyelnie.. de ha megszokja az ember, utána már nem olyan rossz.

bestboy 2009.02.12. 19:50:55

@Shopping : Itt szeretném a figyelmedbe idézni a Blade Runner végét, aminek egy hatalmas TDK és egy Panam logo a főszereplője.

Dester 2009.02.12. 20:14:14

A Gagyi lovagban meg egész Magyarországot reklámozták már a középkorban. Na? :-)

Shopping 2009.02.12. 20:29:49

Bestboy

Van különbség reklám és reklám között.

pl. a Szállító-ban, Audi-t vezet a "jófiú".

Az agyamban elraktározom: ez egy Audi.
Jó, gyors, nem romlik el.
Ez is reklám, de valahogy mégsem hányok tőle.

Aki meg olyan filmet csinál mint a Blade Runner,
-- annak minden meg van bocsájtva!

zsoltix 2009.02.12. 20:30:45

ne sírjatok,mit vártok egy magyar játékfilmtől? eget rengető nullákat,azt is csak egy magyar filmfesztiválon. máshol le se xarják a magyar filmet,ez van.se füle,se farka a magyar filmgyártásnak, csak néhányan picsognak a meg sem született gyerek miatt.

zsoltix 2009.02.12. 20:49:23

@Dester: Láttad?:) Nekem is szemet szúrt a középkori várfalon a magyar zászló a címerrel. Ez bazi nagy baki volt.Bár ki tudja, nem sok amcsi ismerheti a címerünket)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.02.12. 21:28:05

@zsoltix: Hát én az utóbbi időben moziban szinte csak magyar filmre ülök be, és az esetek 99%-ban egyáltalán nem bánom meg. Sőt... A többi film az úgyis "megszerződik" előbb-utóbb, de a magyar filmeket támogatom azzal, hogy megveszem rá a jegyet.

A fenti két filmet is láttam. Érdekes volt a Valami Amerika megoldása, nem tudom eldönteni, hogy tetszett-e. Valahogy meg kellett oldani, hát akkor már lehet, hogy jobb így, mint a sztoriba beleerőszakolva. És persze inkább tűntek paródiának,mint igazi reklámnak.

A Kaméleonban igazán nagyon nem tűntek fel a reklámok, ez számomra azt jelenti, hogy nem voltak túl tolakodóak. Egy maradt meg bennem, de az is inkább a poén miatt (szintén egy kis önirónia), amikor a műmájer színészt játszó Csányi benyögi a az Audijára, hogy "szponzorcucc" :-)

Amúgy meg az amerikai filmek és sorozatok is állandóan tele vannak product placement-tel, szóval nincs ebben semmi ciki. Valahonnan kell pénzt szerezni a forgatásra, és nem olcsó mulatság...

Ja igen: az igazi elrettentő példa meg nem a Família Kft, hanem a Kisváros. Na ők nagyiparban nyomták...

Perillustris 2009.02.12. 21:44:47

@Shopping : "pl. a Szállító-ban, Audi-t vezet a "jófiú"."

Akkor már inkább a Ronin.

VLADISZLAV 2009.02.12. 21:50:58

@Shopping : "a reklám egy mozifilmben, számomra olyan kiábrándító, mintha egy gyönyörű nő vetkőzés közben pukizna egy hatalmasat."

Pukizni nem lehet hatalmasat! Hatalmasat fingani lehet. Pukizni csak egy picit, finoman lehet, ahogy a nevében is van.

borpancsoló 2009.02.12. 22:07:04

Vasember: Audi

Csak szex és más semmi, egy szoknya egy nadrág: Alfa

De mind a kettő úgy, hogy a kocsi amikor beáll a parkolóba a hűtőmaszkal feltrancsírozza a nézőt.

De a legdúrvább a Fenyő Ivános randiguru klón volt, a címe nem ugrik be, ott úgy tolták az Axe-ot, hogy a fenyő befújta magát, majd lerakta az aszralra, addig a kamera a kezét követte és teljes képernyőt beröltően a dezodort vette, a Fenyő még kicsit be is forgatja az asztalratétel után, hogy pont szeből vegye, és ekkor a szemüveges haverja megjegyzi hogy "hú, ha ezt megérzik rajtad a csajok, biztos elalélnak".

Na az undorítóan szar volt. az volt az első és azóta utolsó, hogy ilyen miatt inkább végig sem néztem a filmet.

A szigetes videón 2-3 kivételtől eltekintve nincs az az értésem, hogy totál a márkát akarják mutatni, pl a Bud és a Calvin Klein abszolút az utcakép természetes része, éppen azok nélkül lenne furcsa.

etele · http://index.hu 2009.02.12. 22:12:49

A Sziget nagyon rossz pelda, igy osszeszedve tenyleg soknak tunik a reklam, de ennek a tizedet nem vettem eszre a filmben. Wally 118 yacht, wtf? Viszont minden faszan passzol a filmhez. A pozitiv magyar peldaitok viszont nagyon nem. Nem lattam meg nem kinos product placementet magyar filmben. Ezek is azok.

winnie 2009.02.12. 22:40:36

"Itt pedig a két borzalom, tényleg csak elrettentésképpen: "

ja. az islandben is inkább le kellett volna takarni a márkaneveket, mint a tévékben a leragasztott címkéjű kólánál.

ugyan már. mindenhol reklámok vannak és érdemes megnézni a creditben, hogy ezek közül melyik volt direkt marketing üzenet.

preditor 2009.02.13. 00:05:04

Magyar gusztustalanban a Gyongyossy-Kabay vigjatekok. Ami igy hirtelen beugrik az pl a kocsiban uvolto radio jingle-k, a kocsikrol majdnem lelogo autokolcsonzo matricak, a "Micike, megyek beteszem a penzt a INTER EUROPA bankba" tipusu kinos parbeszedek.
De ha mar itt tartunk akkor csak nekem csipte a szememet a Fabry a mult heten amikor vagy 50x elismetelte a producer kocsmajanak a nevet a pultoslany szepsegverseny kozben? Van egy erzesem hogy az egesz szegmens csak ezert kerult a musorba.. :S

CséZsu 2009.02.13. 10:37:46

Nekem sem volt annyira gázos a Sziget. Az én agyamba az I Robot Audi karikáit sikerült a moziba beleégetni.
De nem ezért írok: egy rövid szösszenet a szponzor oldalról. Még HP-s ként volt szerencsém az SOS Szerelem támogatója lenni (meg ne kérdezzétek miért!). Én határozottan kértem, hogy ne dúrván, agresszíven jelenjenek meg a termékeink. Az más lapra tartozik, hogy amikor láttam, hogy ők hívnak a forgatási idején, akkor gyomorgöccsel vettem fel, mert tudtam, hogy már megint kérnek valamit, amire én csak azt tudom mondani, hogy: bármennyire furán is hangzik, de nem egy raktár kellős közepén ülök. A legmókásabb jelenetem az egészben az volt, amikor az egyik alkotóval percekig kerestük a citylight poszterükön a logonkat, aztán nagy nehezen megtaláltuk az "erdőben" fekete alapon sötétkékkel ... asztaaaaa.
Utólag már csak mosolygok rajta, de egy ideig még filmesek kíméljenek (bár most sajnos reklámozandó márkával sem rendelkezek)

ethan blow 2009.02.18. 11:49:08

Nekem a kedvencem a Kisvárosban, amikor Rátóti Zoltán menekül a határ felé, s még indultában elgondolkozva megkérdezi a szőke csajt, talán Piros Ildikót, nem emlékszem: "nem mehetek üres kézzel...van ebben a városban Oriflame disztribútor?"

A kérdés meglepő, a válasz nem. "Természetesen."
süti beállítások módosítása