HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Horrorfilm a General Motorsnak

2009.02.13. 17:19 lausekesther

Néhány nappal ezelőtt megjelent egy cikkünk a Kreatív Online-on az 1994-es Magyar Reklámfilmszemléről. Az egyre erősebb reklámzajban élve és a gyengébbnél gyengébb mai reklámfilmeken siránkozva sokszor eszünkbe sem jut megnézni, honnan jöttünk, mit fejlődtünk, mit romlottunk. Úgy globálisan. 

Pedig elég csak két évet előreugranunk az 1994-es évhez képest, és már meg is van például a legtökéletesebb példája annak, hogyan kell elkészíteni egy reklámot úgy, hogy az egy cseppet se sarkallja vásárlásra a fogyasztót, sőt inkább elrettentse. Mindezt a General Motorsnak sikerült megvalósítania 1996-ban, amikor is akarata ellenére piacra kellett dobnia az első elektromos járművet, az EV1-es modellt. California állam ugyanis szabályban írta elő az autógyártóknak a károsanyag-mentes járművek értékesítését, megadott százalékokkal, így a GM kénytelen volt 1990-ben bemutatni az első EV1-et, majd hat évvel később elkezdte azok gyártását.De hogy ezt a háta közepére sem kívánta, arról mi sem árulkodik jobban, mint ez az igazából inkább antireklám-, mint reklámszpot.


 

Ha egy autót valaki el akar adni, beleültet egy dögös csajt vagy férfit, és végigszáguldozza vele a világ legszebb tájait. Ha valaki nem akarja eladni, megteszi az ellenkezőjét. Hátborzongatóan soványra elnyújtott, torz emberi árnyékok mozdulatlanul a szürke betonon, a háttérben nyomasztó zene, a középkori borzalmakra vagy a kihalt városokra emlékeztető kórussal, és egy rekedt hangú, misztikus-félelemkeltő szöveghanggal. Akár egy Hirosima-dokumentum- vagy a hatezredik világvége film. Amikor a szöveg az explosion szóhoz ér, a kamera a babakocsira mozdul, majd elfeketedik a képernyő, és amikor újra feldereng, mintha egy robbanás pusztításainak nyomait látnánk. És a vége? „It isn’t coming. It’s here” – merj ezután elaludni.

Mindez érthető, ha a GM nem szereti, ne szeressék az emberek sem. És ha nem veszik, nem kell gyártani. Kudarcba is fulladt, 1999-ben a GM abbahagyta a gyártást (pedig még olyan sztárok is kiálltak mellette a nyilvánosság előtt, mint Mel Gibson), 2003-ban meg el is tüntette az utcákról. Tulajdonképpen tehát meg is van a válasz a kérdésre, hogy Ki ölte meg az elektromos autót.

A szpotot egyébként Hal Riney & Partners (1998 óta Publicis & Hal Riney) készítette.

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr69941347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsüber 2009.02.13. 19:28:41

Hihetetlen, de a "Who killed the electric car" megjelent magyar felirattal. Sőt, még file megosztókon is megtalálható...

Már a trailer is elgondolkodtató. Kíváncsi leszek a filmre. Köszönöm az ötletet.

Annakidején hasonló felvetére méztem meg a "Mindennapi kenyerünk"-et is.

LongJohnHolmes 2009.02.13. 20:11:27

@zsüber: Én már megnéztem tavaly nyáron az említett filmet. Hogy csak ennél a filmnél maradjunk, nem értem, hogy az emberek miért nem erőltetik rá a többiekre a megnézését. Jó, értem azért, hogy miért nem :) Mert mindenki jól elvan még, csak szánkat járatjuk :)
Fel kellene fogni, hogy az energetikát csak alulról jövő kezdeményezésekkel lehet megreformálni és ez nem fog menni erőszakmentesen.
Bár ma még annyi üzemanyag van, hogy ez a veszély nem fenyeget, de valahol el kell kezdeni, ha máshol nem, akkor a csírákat a fejekben elültetni.

zsüber 2009.02.13. 20:35:41

Az a baj, hogy a botrányfilmek, pl Sicko, Farenheit911 vagy a botrányreklámok pl. az angol közlekedési baleset megelőző, csak gerilla módszerekkel keringenek az országban, vagy talán az egész világon. És nem a nézők akarják így nézni, hanem nincs forgalmazója.
A választások előtt ki merte volna levetíteni itthon a Sicko-t, vagy ki merne hüvelygomba elleni kenőcs, esetleg alkohol reklám helyett, mondjuk darabokra szakadó ittas autósokat látni főműsoridőben, amikor a legtöbben néznék?

Sajnos ez a fogyasztásról szól.

rainy_day_coffee 2009.02.13. 20:58:59

Speciel mind a Sicko mind a F911 on demand nezhetok Amerikaban, a Comcast es az RCN kabelszolgaltatoknal, az meg annyira azert nem gerilla.
süti beállítások módosítása