HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Hogy passzol Kylie Minogue a Nike-hoz?

2009.02.24. 09:42 batorfya

Az érzékszervi marketingben utazó magyar Mood Media megkutatta, kitalálta öt budapesti és öt vidéki Nike bolt háttérzenéjét. A helyszíneken egységes zene szól, mely az arculatnak megfelelően ritmusos, sportos, magasabb ütemszámú dalok válogatását jelenti - írtuk meg múlt héten a Kreatív Online-on.

Pálóczi Tamás, a Mood Media közép-kelet-európai régió ügyvezetője pedig ezt nyilatkozta:

„Mostanra még fontosabbá vált a versenytársaktól való megkülönböztetés, ezáltal az arculatot építő elemek használata, mely kellemesebbé teszi a vásárlói környezetet és segít a fogyasztók megtartásában”.

A Nike a Viva+ és a Rádió 1 délutáni matinézenéivel gondolta megkülönböztetni magát vetélytársaitól. Szerintünk ez a kompiláció súlyosan imázsromboló hatású. Miért nem passzol egyetlen Nike reklám - amúgy többnyire nagyszerű - zenéjéhez sem? Vagy méltóképpen reprezentálja a Nike célcsoportját? Ön szerint? Egyáltalán van értelme ügynökségre bízni a válogatást? Írja meg.

 

És egyéb:

The Neptunes - The Battle 

Cornershop - Candyman  

Kodo - Strobe's Nanafushi (Satori Mix) 

 Saul Williams - List Of Demands 

A SplendAd oldalán pedig világosan látszik, hogy a Nike három műfajt alkalmaz a reklámjai alatt: rockzenét, rapzenét és klasszikus zenét.

40 komment

Címkék: pop daft punk kylie minogue nike sugarbabes mood media

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr48962496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Void Bunkoid 2009.02.24. 11:45:36

Egyáltalán van értelme ennek a postnak? Írja meg...xD

budai zöld 2009.02.24. 11:48:38

Operettország vagyunk. Tinglitangli kell a népnek, gondolják az okosok, mert a nemzetköziizlés-konform Nike-reklám zenék nálunk szörnyü alternatív-gengszterrepp-hevimetálnak számítanának. És elijesztenék a fogyasztót, akit nemigazán ismerünk, inkább csak lenézzünk sztereotípiák alapják. Különösen, ha az ügynökségnél vagyunk, mert akkor még a márkapozicionálást sem értjük.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.02.24. 11:54:34

De legalább van európai előadó is közte.

zodiac757 2009.02.24. 12:01:37

black, és death metal-t a Nike boltokba!
az "ritmusos, sportos, és magasabb ütemszámú"

ValleyFloydRoad 2009.02.24. 13:00:46

Mi értelme van ennek a posztnak szerintem is?

Nyanyanya 2009.02.24. 13:09:17

mindegy a célközönség, a lényeg, hogy kellemes legyen az üzlethelyiségben tartózkodni, legyen kedvem és nyugalmam, kiválasztani, ha venni akarok valamit.
ha gyors a ritmus, igyekszem - esetleg kisietek a boltból, mielőtt megjönne a kedvem a vásárláshoz (a retróüzleteket messze elkerülöm, pedig a tucctucc-cal annyira nincs nagy bajom, de az idegörlő, vásárlás közben).
amúgy meg a poszt tényleg csak hiánypótlónak jó... meg, hogy ne kapcsoljon be a képernyővédőm :)

zodiac757 2009.02.24. 13:20:11

képernyővédő? mire jó az?

a_tom 2009.02.24. 13:20:35

Tapasztalataim szerint nálunk így működnek a dolgok szinte mindenhol:
1. megértjük a feladatot (néha már ez sem sikerül mert olyanokkal kell dolgozni aki valakinek az ismerőse és nem okosabb a főnöknél)
2. megkeressük a legolcsóbb, legkönnyebben megszerezhető megoldást, ellopjuk, ha nem lehet, akkor kicsit változtatunk rajta az se baj ha elveszik a hatása (mert nagyot akarunk kaszálni, mert lusták vagyunk, mert nem értünk hozzá, mert ezeknek a szar is jó és ők se értenek hozzá)
3. itt jön egy kis kreatív munka: kitaláljuk miért ez a megoldás a legjobb, milyen sok anyagot és munkát kellett belefektetni

Itt is ezt látom, megkeresték az 5-10 éve minden rádióban agyonjátszott számokat és ráfogták hogy magas ütemszámú, sportos.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.24. 13:47:33

A Rádió 1-nél szarabb rádió létezik az országban? Valószínűleg az volt a szempont, hogy minél elviselhetetlenebb legyen a zene. Brit tudósok ugyanis megállapították, hogyha rossz zenét kell hallgatnod vásárlás közben, akkor gyorsan megfogod a legdrágábbat hogy minél hamarabb távozhass, nem vacakolsz a választással annyit.

Gratula · http://gratula.com 2009.02.24. 13:47:38

Érdekes a topic..Fogalmam nincs, hogy a MOOD Media ( ezek magyarok???) milyen szempontok alapján válogatja a NIKE zenéit, de hanglemezkiadói múltamból adódóan tudom, hogy amerikai főnökeim lekaptak a tíz körmömről anno, hogy miért nem vagyunk mi béna magyarok képesek eladni Mo-n R&B-t vagy éppen a legendás Dave Matthews Band-ból 50db-nál több lemezt. Azért, mert hiába az amerikai sztárság, vagy éppen a remek brit-pop, itthon még mindig a német hatás érvényesül ( szintipop technoval superbase alatt.. :-) ) vagy a lájtos pop USA...Nem mellesleg gondolom, a magyar átlag NIKE vásárló sem alapvetően zenét hallgatni jár a boltba és szakmailag olyasvalamit kell nekik alkotni, ami a márkának és a magyar közízlésnek is megfelel.
Ha bementek egy New Yorker-be, na ott aztán odavág a német zenei kultúra, szeletelős after party van fényes nappal is olyan hangerővel, hogy kimenekülsz az üzletből..
Amúgy jó szakma lehet ez...Klasszikus zene a TESCO-ban is szólt egy darabig, hahaha, ők ugyan mire számítanak? Vájtfülűekre, aki a Diótörőre vásárolnak majonézt Tatabányán?
haha

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.02.24. 13:48:12

fúbasszus. a marketing tudománya nem ismer határokat. egységes zene meg arculat meg vivatévé. egy komoly kis marketing miksz (nem olyan, hanem másmilyen). hányinger

grigorij (törölt) 2009.02.24. 13:55:55

Inkább az a kérdés, hogy nyilvános helyen mi a büdös farokért megy a mjuzik?
Ki is hogyan dönti el, hogy x vagy y vásárlónak tetszik-e adott zene?
Vagy csak az a fontos, hogy az eladók ne unatkozzanak?
Szerintem a zene és az izlés magánügy! Semmi köze az eladásokhoz...

Bobby Peru 2009.02.24. 14:13:02

Szerintem nagyon fontos, hogy mi szól egy üzletben. Személy szerint utálom azokat a helyeket ahol síri csönd van és inkább suttogva beszélsz, mintha temetésen volnál. Nálam általában azok a zenék jönnek be, amelyeket egyébként is hallok a rádióban, de mondjuk ne rádió szóljon, mert ki lehet zavarni azzal, ha mennek a gagyi bulvárhírek vásárlás vagy étkezés közben. Szóval csak valami kellemes zene.
Ami pedig itt fönt van, az kb. 5-6 zeneszám. Gondolom a Nike-nak meg van egy pár ezer a csomagjában amit hallgatnak. Ez olyan, mintha mondjuk egy full frankó étteremre azt mondod, hogy de szar, itt krumplipüré van meg palócleves. Hogy a menü kicsit színesebb és rá sem nézünk az más kérdés...

chouchou 2009.02.24. 14:19:27

Végeredményben szólhatna az eladó kislány által betett Balázs Pali is (ha éppen, ahhoz van kedve) nem? :)

chouchou 2009.02.24. 14:26:06

@periplaneta plumbum: hát a kettőt összehasonlítva azért van különbség szerintem... az a baj, h a közízlés azt diktálja, h úgyis minden szar, hát akkor mondjuk azt, h szar. még ha nem az, akkor is.

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2009.02.24. 14:32:22

Ez lávli.:)
Nekem volt alkalmam pörgetni a bakeliteket pár hónapig egy ruházati boltban a Westendben. Az volt a tapasztalatom, hogy bármennyire is különleges és eklektív zenéket játszottam – ami többnyire tetszett a vevőknek – a legnagyobb ellenállást az eladók részéről éreztem. Ugyanis szinte mindig az a muzsika megy, amit ők akarnak. Ez ellen pedig tenni kell valamit, nem hagyhatjuk a 20 éves, minden hétvégén a Bankba járó Évike, azt nyomassa, amihez épp kedve van….
Ezért én alapvetően jónak vélem azt a kezdeményezést, hogy passzítsuk össze a márka arculatát a zenével, de akkor bízzuk olyanra a dolgot, aki ért is hozzá. (Vagy legalább látott már pár reklámot meg terméket az adott cégtől.) Egyértelmű például, hogy nem fogok a Hasbro játékboltban trash metalt üvöltetni és az is, hogy DM-ben nem Papp Ritát nyomatok a hangszórókból.
Szóval a Mood Média remek marketingbullshitet talált ki, csak éppen bután alkalmazta. Ettől még tényleg működhet a dolog, csak ízlés és egy kis zenei felkészültség kell.

Gratula · http://gratula.com 2009.02.24. 14:36:54

Szerintem iszonyatosan szubjektív témát feszegetünk, főleg a hallgatói oldalon. Családi kirándulás: anyád, apád, hugod, barátnőd. Anyád hallgatná kedvenc Cserháti Zsuzsa lemezét, a hugod nyomatná Kukit a Rádió 1-en, te inkább zúzod a Red Hot-ot az iPOD-odról, a barátnőd meg megkéri anyukád, hogy "ha már Cserhátit muszáj hallgatni, lehetne e a remixeket az utolsó 3 track-ből", apád meg félpercenként kikapcsolja, mert ettől a "zenebonától szétmegy az agya".
Szar, nem szar, alapvetően ettől működik a zeneipar, hogy nem vagyunk egyformák, az egyformák meg egyforma helyekre járnak, egyformán gondolkodnak, a punkok meg az emok meg már csak megszokásból is örökké verekedni fognak. A zene miatt? Amiatt is..
:-)

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.02.24. 14:37:51

@chouchou: persze a szar relatív, de én olyan boltban még nem nagyon voltam, ahol számomra nemszar szólt. a mamutban a szpídben szokott menni amon tobin meg bonobo, az nekem jó.
viszont akkor is túlzás ilyen elmebeteg dolgokkal foglalkozni. főleg, ha az a végeredmény, hogy a rádióegy jó lesz.

Gratula · http://gratula.com 2009.02.24. 14:40:17

@periplaneta plumbum: :-)) javaslom a TESCO-t a klasszikussal, csak ne felejts el szmokingba menni, nemtom ott mi a cél, őszintén elmebeteg...

chouchou 2009.02.24. 14:42:23

@periplaneta plumbum: amon tobin és bonobo nekem is jó, ahogy a singas project vagy éppen a koop is. lehet, a nikeban is szól kevésbé "közzene", de ez ebből az 5 számból sajna nem jön le. egyébként kíváncsi lennék akkor már, h a mammutban ki csinálja a zenét? :) valaki tudja?

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.02.24. 14:45:48

@ad-renalin: hát amelyik üzletvezető nem jön rá magától, hogy mi illik oda, azt cseréljék le, de komolyan már nehogy egy múnmédia vagy mi a lókaka kelljen egy cédé berakásához/frekvencia beállításához. jaj

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.02.24. 14:48:31

@chouchou: konkrétan a szpídben az egyik eladó rakta be ezeket, de a többi eladó jobban szerette a nemtom milyen divat gitárzenéket. amúgy oda teljesen jó mindkettő, mert sok kis emós meg mittom megy vásárolni.

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2009.02.24. 14:50:34

@Gratula:
Egyetértek veled, de itt nem egy családtag/ember zenéjét kell játszani, hanem egy márkáét. És a Nike-nak igenis megvan a saját zenei világa, ami szerintem könnyedén visszaadható. Ez pedig hasznára válhat a márkának, mikor bemennek a vásárlók.
Gondolj csak bele: látsz egy reklámot, szimpatizálsz a termékkel, megmarad benned a látványvilág és a zene, egyszóval kapsz egyfajta életérzést. És amikor belépsz a boltba és hallasz egy hasonló stílusú muzsikát, majd kezedbe veszed a terméket, vagy felpróbálod, akkor te is úgy érzed magad, mint a reklámban szereplő emberek, egyszóval elkap az életérzés. Ez pedig csak hasznára válhat egy boltnak, terméknek, sőt még a vásárlónak is. Én így gondolom…

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2009.02.24. 14:55:17

@periplaneta plumbum:
Persze, hogy az üzletvezetőnek kéne alapvetően erre gondolni. De ha zenei analfabéta az illető és van rá elég pénze, akkor miért ne bízhatná "szakemberekre"? Persze ehhez AZ KELL, hogy a szakemberek is legyenek zeneileg képben.Anélkül csak olyan, mint ha a meleg sz@rt csapkodnák.:D

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.02.24. 14:58:32

@ad-renalin: nohát ez az. és valószínűleg, aki elképesztő kilencedik érzékként használja a zeneválasztást, az lényegesen értelmesebb feladatokat is képes ellátni, mint kamutevékenységeket próbál "tudománynak" beállítani.
és a múnmédia szakértelme is ezt bizonyítja, hogy tehetségtelen barmok találnak ki ilyet, hogy majd pénzért megmondják mi szóljon a boltodban.

chouchou 2009.02.24. 15:03:11

@periplaneta plumbum: ha logikusan végiggondolom azért kell valaki, aki "zené t csinál", mert 1: ha egy cd-t pakolgat az eladó minden nap, akkor egy idő után saját magának ás gödröt. majd a vevőknek, dögunalom. 2: jogdíj 3: az a szerencsétlen üzletvezető lehet, hogy tudja mi kellene a boltjába, csak nem tudja hol keresse (kvázi ki az aki épp olyan zenét játszik). 4: nem tudja ellenőrizni, h az x boltjában ugyanaz szól e. de okos vagyok, tyű

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2009.02.24. 15:04:01

@periplaneta plumbum:
Figy...szerintem manapság mindenki abból csinál pénzt, amiből tud. Ezért én nem nézem le őket.

Amúgy külföldön már létezik ilyen "tudomány" egy jó ideje. Lehet nem legtökéletesebb példa, de nézz meg pl. egy divatbemutatót: vannak baromi jól eltalált szettek a kollekciók mellé. Ott is az életérzésre/stílusra próbálnak rátalálni a zenében.

Gratula · http://gratula.com 2009.02.24. 15:05:10

@ad-renalin: A levezetés azért volt, hogy a kétkedőknek is tiszta legyen ( nemzetközi tanulmányok emlegetése nélkül is ) a zene szubjektivitása miatt, a megoldandó feladat ( márkaarculat contra zenei arculat ) nehézsége. A zene márkához passzítása nem újdonság, a reklámfilmzenék kiválasztása is komoly munka eredménye amiről a fogyasztó hosszú ideig asszociál ( Kistehén - Sziget, Over the Rainbow - OTP Dandy Warhall - Vodafone ). Nem tudom a MOOD Media munkásságát, nem tisztem a mundérjuk védelme, de ahogy elnéztem a honlapjukat nem egy csapat amatőrről van szó.
HOgy a magyar nájki mit talált ki és miért úgy tudnánk meg, ha hozzászolnának! :-)

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.02.24. 15:09:17

@ad-renalin: no de palóczi tamás nyilatkozata egy nagyon fontos dolognak tűnik. nekem inkább az a bajom, hogy ekkora szar a végeredmény.
mert az egy dolog, hogy pénzt csinált belőle, de legalább kicsit megerőltette volna magát az úr, vagy az asszisztensnője.

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.02.24. 15:10:37

@chouchou: hát egy üzletvezetőnek nem habostorta az élete. viszont ha internetje van, akkor információja is. onnan meg már csak megoldja. mégiscsak egy üzletvezető, hát ne vicceljünk :]

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2009.02.24. 15:10:39

Ja, jó lenne már ha kommentelnének ! :)

chouchou 2009.02.24. 15:20:05

@periplaneta plumbum: most azon gondolkodom, milyen zenei stílust találjak ki neked, hogy mondjuk össze tudj belőle tenni a netről csak egyetlen napi zenei anyagot? :) mondjuk legyen egy japán éttermed.... haha (a többire meg nem is válaszoltál,pedig a net meg a jogdíjak még köszönő viszonyban sincs...

Bobby Peru 2009.02.24. 15:20:45

Lehet, hogy lemaradtam, de még mindig nem jött arra nagyon válasz, hogy tényleg ez az 5 szám megy körbe-körbe egy nap? Vagy csak egy kis csúsztatás történt és a többi mittomén hányezer track meg lemaradt?

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.02.24. 15:23:46

@chouchou: hát a jogdíjakkal nem szabad tréfálni. szerintem elég kevesen fizetnek ilyet, de pont elegen így is.
a napi anyag meghát megint relatív. egy kereskedelmi rádió napi adagja kb 10 trekk, plusz valami ótvar három órás trensz szett. ezt könnyű felülmúlni. vagynem?

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2009.02.24. 15:23:51

@Bobby Peru:
Gondolom nem. :) Ez csak egy kis válogatás, de ha belehallgattál akkor nem nehéz elképzelni mi lehet még mellette. :D

Gratula · http://gratula.com 2009.02.24. 15:30:58

@periplaneta plumbum: én már elvesztettem a fonalat, eddig veled voltam de nem értem, hogy melyik az ótvar szar? :-) ez a fenti csatolmányos 5 track?? Mi is ezekkel a baj? Hogy "kommersz"? Szerintem a vitaindító vonalas amerikai R&B rövidtávon kinyírná a magyar vevőállományt amúgy, ha én lennék a bolti DJ biztosan nem a csatolt videok zenéjét játszanám, R&B-t de populárisabbat. ( nem vagyok DJ és nem is szeretnék az lenni... :-) ) Nem voltam a boltban de most már érdekel, magam mögött is 10 éves zenei múlt van és kíváncsi vagyok. Szerintem ezt az egészet a NIKE találta ki, bár ebből az 5 emberből nem lesz az új kollekció bombaeladás, hó! :-))

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.02.24. 15:38:25

@Gratula: ótvar szar a trensz :]
nekem egyébként mindegy, hogy kommersz vagy nem. ha pont egy jó kis rambós nájki homlokpántra vágyom, akkor megveszem egy bongó margit koncert közepén is. magával a folyamattal van csak kis bajom, dehát nyílván nem az én dolgom.
nájkit amúgy se nagyon veszek, ha jól tudom.