HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

A válság hatása a macskaeledelre

2009.02.26. 16:29 lausekesther

Kétségem sincs afelől, hogy a piackutatások iszonyat fontosak a marketing- és kommunikációs szakma egészének, és a legkisebb apróságok is fontos információforrások lehetnek bizonyos esetekben. Amilyen következtetéseket azonban az adatokból néha le tudnak vonni a kutatók, azon magam is meglepődöm. A válság magyar kiskereskedelemre gyakorolt hatását felmérő Gfk például a 2008. utolsó negyedévi adatokból azt szűrte le, hogy: "A macskaeledelek mennyiségi növekedése azt mutatja, hogy a háziállatainknak is igyekszünk megadni a törődést, vagy bennük keresünk menedéket a nehéz napokban." - és ennek egy egész összetett mondatot szán egy sajtóközleményben. Tessék, kérem szépen? 

Hogy a háziállatainknak is megadjuk a törődést, az azt jelenti, hogy magunknak is? A Gfk adatai szerint ugyanebben az időben (az előző évihez képest) visszaesett a tej, a feldolgozott húsok, a mosószer, tea, őrölt-pörkölt kávé, csoki (érdekes, hogy a Nielsen szerint a szeletes csoki nőtt!), édes és sós keksz, sampon, papírzsepi, ásványvíz, gyümölcslé mennyiségi értékesítése, nagyjából stagnált a sajt, joghurt, tészta, égetett szesz, szappan, bor, kicsit nőtt a túró, a szörp, a fogkrém, és sokat, majdnem 14 százalékot a chips. Ez akkor azt jelenti, hogy magunknak is megadjuk a törődést? Chips-szel? (A macskaeledel ráadásul csak feleennyit nőtt.)

Hogy megadjuk nekik a törődést, az egyenlő azzal, hogy több kaját veszünk nekik? Miért, eddig éheztettük vagy diétán volt? Vagy ha már válság van, és én éhen halok, legalább a macskám zabálja magát halálra? Mert ugye mennyiségi növekedésről volt szó.

"Bennük keresünk menedéket", ezért több kaját adunk nekik? Vagy több macskát fogadtunk be, mert a válságban kénytelenek vagyunk otthon maradni (nincs pénzünk elmenni valahová), és ott jól jön egy macska társasága?

Vagy netalántán téved a Gfk, és valójában azért fogy több macskaeledel, mert egyes fogyasztók annyira elszegényedtek (vagy csak bepánikoltak) a válságban, hogy már ők maguk is csak macskaeledelt vesznek? Vagy esetleg a kutyájuknak már csak arra futja? (Mondjuk, ha a macskaeledel olcsóbb lenne) Esetleg úgy lement valamelyik macskaeledel ára, hogy minden macskás előre felvásárolt pár mázsát, hogy felkészüljön a válságra?

Ezekbe belegondol valaki, mielőtt bekerül ez a két sor a világ negyedik legnagyobb piackutató vállalatának sajtóközleményébe?

5 komment

Címkék: kutatás sajtóközlemény válság gfk macskaeledel

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr40967926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.02.26. 19:31:36

Amióta válság van, azóta a macskaeledelben is kevesebb az egérfalat

(Cirmi, 7 éves)

Critmiss 2009.02.27. 11:01:58

Jó, kicsit tényleg erős ez a mondat, de abban tényleg van valami, hogy a macskákban keresünk menedéket. Tökjók például, ha magas az ember vérnyomása, vagy éppen ideges. Csak pár simítás, és újra helyreállt a rend. Mi ez, ha nem menedék? :)

lausekesther 2009.02.27. 11:25:52

@ZaZie: Értem én, persze, hogy megnyugtató simogatni, de most komolyan: többet is eteted?

muhahaha 2009.02.27. 13:31:20

az enyém a válság óta kevesebbet eszik:D tudja hogy spórolni kell;)

Critmiss 2009.03.02. 14:36:53

@lausekesther: Megfogtál. Nem. :) De az tuti, hogy nem rajta kezdenék el spórolni.