Az AIDS elleni küzdelmet, a felvilágosítást és a megelőzést felvállaló, tíz éve alakult német Regenbogen, azaz Szivárvány egyesület tavaly tavasszal indított egy általuk sokkolónak nevezett kampányt.
Mázlijuk van az indoeurópai nyelvcsaládban alkotó szövegíróknak, hogy a segédigeként meg főigeként is használható lenni-vel így tudnak játszani, mert ugye az egész sokkhatás erre épül. Aki nem tud még ennyire sem németül, annak röviden: először azt mondja Herbert Knaup, A lé meg a Lolában Lola apját játszó, illetve a Marlene Dietrich életét feldolgozó Marlene c. filmből ismert német színész, hogy "AIDS-em van" aztán ezt a mondatot úgy fejezi be, hogy az egész mondat értelme az lesz, hogy "Nem feledkeztem meg az AIDS-ről". Szép kivitelezés, kellően megrázó zene, tényleg jó az ötlet. Egyszer.
De aztán pontosan ugyanezt eljátszotta Pascal Hens világbajnok kézilabdázó, illetve még három tévés személyiség. És ha esetleg akkor még akadtak is néhányan, akiket sokkolt az újabb és újabb szpot is, kötve hiszem, hogy most, egy évvel később, megint bevethető ez a nyelvi trükk. Ennek ellenére a Regenbogen egyesület idén márciustól folytatja a kampányt idén is, pontosan ugyanezzel a szöveggel, ugyanezzel a koncepcióval, csak éppen most újabb öt hírességgel, köztük a No Angels Lucy névre hallgató énekesnőjével és Udo Walzcal, a német "Hajassal".
És mindemellett készültek printek is - ugyanerre az alapötletre építve:
Szép gesztus a német celebektől, hogy a kampány mellé állnak, és arcukat adják hozzá, és mindezt ingyen teszik. És látszik, hogy sok mindent beleadott a kreatívokat készítő Weigert Pirouz Wolf reklámügynökség, készült a kampánynak weboldal is, de valahogy épp az a sokkoló hatás veszik el benne, amire az egész épült. Az ilyesminek egy jó kis médiahack vagy egy víruskampány jobb terepe lett volna.