HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Cannes 2009 - Halál helyett újjászületés

2009.06.24. 13:20 lausekesther

Bár Attila már beszámolt az idei cannes-i reklámfesztivál néhány előadásáról (itt meg itt is) – amit itt különös módon szemináriumnak neveznek – én még adós vagyok néhánnyal. Őszintén szólva részint egyetértek Bob Garfielddel, aki szerint idén úgyis mindenki ugyanazt a bullshitet nyomja, azért akadnak érdekességek. Vasárnap reggel a „2012: A kreatívigazgató halála” merész és ígéretes címmel az LBi digitális kreatívügynökség nyitotta meg a fesztivált, ami ugyan elég nagy ferdítés, ugyanis nem arról volt szó, hogy eltűnik a kreatívigazgató funkciója, hanem hogy meg kell változnia, újjá kell születnie. Ugyanakkor érthető is a címválasztás: első nap, kevés ember, ráadásul a szombat éjszaka utáni leghamarabb időpontban, valami mézesmadzag kellett csalogatónak.

 

Nem sokat tudtam meg azt leszámítva, hogy Chris Clarke, a cég kreatív feje előző nap Bruce Springsteen-t énekelt, és nagyon másnapos, (így aztán jól jött neki, hogy társelőadót is hozott magával Lorenzo Wood IT-szakértő személyében) illetve az alaptézist, miszerint a marketing megváltozott, és ezért a kreatívigazgatóknak is meg kell változnia. Kukába az egóval! Hogy pontosan miért is, arra semmi meglepően új válasz nem jött: az internet MINDENt megváltoztatott, igazat kell mondani, mert a fogyasztók úgyis mindent kiderítenek, sokkal jobban oda kell figyelni rájuk, engedni, hogy részt vegyenek a "munkában", egyirányú kommunikáció helyett globális párbeszédek vannak, ezekben kell részt venni. A kreativitás ma már a fogyasztónál van.

"You can´t solve the problems of today, with the answers from the past. It is a new world. We have to create ideas, which make differences. We have to engage with communities, be believable and be creative" - mondá Clarke (olyan szépen hangzik, muszáj volt angolul visszadnom)

Az egyirányú kommunikáció működésképtelenség felé haladását az online hirdetési formákat vizsgáló, néhány éves kutatással támasztották alá, miszerint az emberek azokat az e-mail hírleveleket tartják leghitelesebb reklámnak, amelyre feliratkoztak, második a cég / márka weboldala, és utolsó helyen szerepel a banner.

Pozitív példának a Legót hozták fel, ami válaszolt a fogyasztónak a Darth Vader-es, zseniálisan vicces videóra egy reklámmal, amiben pontosan ugyanezzel indít.

Szólj hozzá!

Címkék: lego cannes 2009 lbi

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr621205439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása