Miért szerepel az Animal Planet és az ORFK-s Országos Baleset-megelőzési Bizottság (OBB) kampányán a Szerencsejáték logója? – ez volt az első kérdés, ami eszembe jutott az összeakasztott agancsú szarvasos és a grimaszoló autóvezető nőt ábrázoló kampányról.
A két összeakaszkodott agancsú szarvasos, meg a harcosan vicsorgó kutyás képeken az erőszak szinte tapintható, „Az állatok is ölre mennek. Csak nem az a vita tárgya, hogy kinek az anyja hova menjen.” és az „Az állatok is szétszedik egymást. Csak nem az a vita tárgya, hogy ki, hogy nézett a közértben.” fősor is meghökkent elsőre, csakúgy mint a volán mögött ülő idegbeteg nőknél „A reggeli anyázás azonnal indul. Ugye nem szállsz be?” kérdés.
A zavar azonban egyre nagyobb lett, mert a szemrevételezés után se a tévécsatorna logóját, se a bizottság nevét nem találtam a plakátokon, viszont a „A Szerencsejáték Zrt. a toleráns hétköznapokért” mondatot igen.
Nahát, egy állami cég, amelyik tolerancia-igényét a közterületen kürtöli világgá! Mi ez? Mi a célja? Miért most? Milyen kommunikációba illeszkedik be?
Keresgéltem az interneten, vajon van-e bármi nyoma annak, hogy a Szerencsejáték milyen társadalmi felelősségvállalással jelentkezik, ám a vállalat honlapján semmit nem találtam erről. Csupán egyetlen jótékonysági akciót tüntetnek fel a hírek menüpontban, az is áprilisi, amikor tízmillió forintos adományt küldött a Szív Adja a Szívnek Alapítványnak.
Próbáltuk kideríteni a kampány célját és készítőit, de nyaralásba botlottunk, mert az illetékes szponzorációs vezető pihenését tölti. Somorai László marketingigazgató csak annyit tudott, hogy valami alapítványt támogattak, ezért jelent meg a plakátokon a Szerencsejáték neve.
Kár, hogy a plakátokon nem szerepel az alapítvány neve.