HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Havas Henrik kontra Prodidzsáj

2009.08.25. 15:28 szivlapat

Egyáltalán nem gondoljuk, hogy lopásról van szó, a szerkesztőségből legalábbis senki nincs ezen a véleményen. De azért mégiscsak meglepő a hasonlóság a Sziget hatalmas sikert arató legújabb, szállóigévé vált "prodidzsáj"-os reklámfilmje és a néhány hónappal korábban, a Digitalfestivalnak készült vírusvideó között.

 

Vajon látta-e Havas Henrik fikázását a Sziget-reklám ötletadó atyja, Ráday Dávid (aki itt beszél arról, hogyan jött az ötlet), vagy valaki egyszer mesélt neki róla, és tudatalatt valahol rögzült benne? Vagy már megint csak egy hülye összeesküvéselméletről van szó, és a két agyszüleménynek az égvilágon semmi köze egymáshoz? De jöjjön az ötlet akárhonnan, az nem kérdéses, hogy a Tanár úr gyorsan összecsapott rögtönzése mellett a Sziget szpotja alaposan átgondolt, tökéletesen kidolgozott, remek színészi alakítással operáló profi munka, amin minden egyes alkalommal szétröhögjük magunkat.

31 komment · 2 trackback

Címkék: vírus sziget havas henrik digitalfestival

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr341337323

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 1 hét, Sziget 2009.08.26. 00:29:06

Ahogy van egy a nagy átlagnál jobbnak számító, de így is közepesen szarnak mondható reklám, nem kell ahhoz sok idő, hogy kiderüljön, a koncepció már megvalósult más formában. ...

Trackback: Havas Henriknek köszönhetjük Gyurcsány távozását? 2009.08.25. 18:50:11

Havas Henrikről mindig is tudtuk, hogy nem a szerénységéről híres. De hogy Gyurcsány távozását is neki köszönhetjük... A tanár úr kifejti, hogy küldött egy sms-t egy MSZP-s vezetőnek melyben azt írta, hogy:"Nem kellene ennek véget vetni? Nagyon un...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabiaki (törölt) 2009.08.25. 16:34:50

A szigetesben mondjuk jobb a színész srác. DE.
Volt már annyi ilyen a nép egyszerű fia reklám, Szőke kapitánytól bankos emeséig, készült két film is amiben ilyen egyszerű emberek vannak, üvegtigris néven. Nem lehetne végre valami eredetibbet?

Best_In_Class 2009.08.25. 17:06:16

worst Sziget-reklám ever, eltúlzott, elcsépelt, ócska - mondjuk nem csodálandó, ha a készítőket tekintjük, nem túl nagy a potenciál - disz iz zö biginning...

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.08.25. 17:12:17

Elcsépeeeelt?
Nem volt az rossz, nézőnek, és kult kreáláshoz.
Gyanús volt kicsit, hogy esetleg ellenkező hatást vált ki, de majdnem még én is elmentem a prodi... micsodára, miaz.

szabiaki: egyik cuccban egyszerű, másikban bonyolult van, harmadikban szuperhős, negyedikben lúzer. Nem lehetne eredetibbet, már mindent kitaláltak és megírtak. Már csak a variációk mennek.

Chapell 2009.08.25. 17:27:26

Szerintem is az utóbbi évek egyik leggyengébb fesztes reklámja és idegesítő, hogy egy csomóan nyomatják már élőben is ezt a szar szöveget.
Messze van nagyon akár a "Ki a király?"-os Szigetestől is.

resztli 2009.08.25. 17:29:50

@Best_In_Class:
te meg ki vagy, mi vagy? lenne egy tippem

pokesz70 2009.08.25. 17:31:10

Milyen ötletről beszélünk egyáltalán? Valaki meg tudná fogalmazni, hogy a prodidzsájban mi az ötlet? Vicces, jól eljátszott -- igen. Ötletes?
A szellemi teljesítmény hiányzik csupán, kúlság meg kultság biztos van benne, de azért Dávid csak nem gondolkodott olyan nagyon sokat az "ötleten"...

kk_kk 2009.08.25. 18:35:47

Szakmán kívülről:
Vicces volt.

resztli 2009.08.25. 18:36:02

na, idehányok egyet, tapicskoljatok benne szeretettel. ja, és előrevetem, nem a fent taglalt dávid vagyok - csak mondom, mielőtt az agysebészek a szikéjükért nyúlnának. (hohó, csak nem egy göbbelsi áthallás, fúj!)

Nyilván havas előtt még egy idiótát sem szerepeltettek állandó karakterként kampányban, nem? Nem is ismerünk olyan népszerű, hazai ügynökséget, akik csak ilyet csináltak egy időben, ugye? (ja, egy ex-CD standard mondata: "öööö... why don't you use the characters?")

Nyilván a prolidzsájozó/ugató idióta havasról van nyúlva, honnét máshonnét. Egyszerűen muszáj volt ellopni. Ami egyszer már ilyen jól működött, az biztosan fog mégegyszer - én legalábbis mindennap megnézem a havast. És semmiképpen sem a tizenX egyéb, tök másmilyen koncept után ügyfélbarátságosított megoldásról beszélünk a sziget esetén, nyilván. És ismét csak, nyilván számtalan megoldása van annak, hogyan lehet 30mp-ben minél több zenekart elmondani anélkül, hogy befalcolna a néző. Például sokkal jobb nagy, beúszó superek mellé photoshoppolt fesztivál-moodképekhez menő hanghordozással felolvasni a fellépőlistát (nagy kár, hogy ilyenből idén alig 3-4 volt, sose elég). Nyilván így is lehet generálni 2milliós nézettséget a jutyúbon cca. 3 hét alatt ötven fillérből - és nyilván az összes fikajani csinált már hasonló paraméterekkel sokkal ütősebb kampányt. Hiszen látjuk, ez mennyire szarul sült el.

Dávid kérjen bocsánatot érte, szerintem.

szigetipeter · http://szivlapat.blog.hu 2009.08.25. 19:07:49

@resztli
"Egyáltalán nem gondoljuk, hogy lopásról van szó" - ennél azért nehezebb értelmesen megfogalmazni, hogy egyáltalán nem gondoljuk, hogy lopásról van szó. De attól még hangulatilag van hasonlóság, Egymás mellé téve vicces. Dávid ne kérjen bocsánatot, nincs miért.

probiotika 2009.08.25. 19:55:21

@resztli:
"..., szerintem."
Ez tetszett.

LOOOVE · http://szerelmes.dolgok.com 2009.08.25. 20:03:32

Szerintem se lopás, semmi köze egymáshoz, de a Sziget reklám idén votl eddig a legjobb!

resztli 2009.08.25. 20:29:42

@szigetipeter:
jó-jó, én azé' kérek, bocs a kirohanást, igazából a személyeskedő kommentekre nyílik a bicska a zsebemben, nem a posztra

shitgun 2009.08.25. 21:32:23

Szerintem meg a kiakirályos volt rém idegesítő és égő, ez meg vicces. Azért nem mentem ki.

Angel009 2009.08.25. 21:47:02

a sziget már sok volt a végén, de ha valaki emlékszik Lelkes Emesére akkor az mi volt?:DD:D:D

Pepe masnit köt (törölt) 2009.08.25. 21:48:05

a fikázók tegyék ki a képüket és amit eddig letettek az asztalra azéletben... jah, h olyan nincs? akkor kuss legyen

nahátnahátnahát 2009.08.25. 22:07:24

minden egyes alkalommal....?? ne nyaljá má körbeéri a nyelved a ráktérítőt

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.08.26. 07:35:10

Jólvanezígy na.
A halom lóvéból kreált tájgervúccos, borotva kiütős egy rakás sz@r ehhez képet.

Na az, tényleg ötlettelen.

ethan blow 2009.08.26. 14:51:17

pepe masnit köt

kezdd talán te, testvérem, és utána terítek magam is, ha gondolod. addig meg kuss legyen!

Best_In_Class 2009.08.26. 19:11:51

@resztli:
jöhet a tipp - de ha nem sikerül lerántanod a leplet, akkor ki kell tennem a képemet és részletesen be kell számolnom a kreatív teljesítményemről & az eddigi díjaimról (@ pepe masnit köt) ? vagy lehet véleményem anélkül is? esetleg, szerintem

GaZe 2009.08.27. 01:24:42

inkabb a trendi-line.
9 miskaert.

pollner · http://soreo.biz 2009.08.27. 11:49:29

Havas tanár úr teljesen hiteles. Valóban fogalma sincs arról, ami azon a digiizén zajlik. A szigetes kicsit túljátszott alakítás, ami a "mi okosabbak-szebbek-tájékozottabbak" vagyunk érzésével tölt el egyeseket. Ügyes.

resztli 2009.08.27. 13:51:31

@Best_In_Class:
"mondjuk nem csodálandó, ha a készítőket tekintjük, nem túl nagy a potenciál - disz iz zö biginning..."

hát bazmeg, egy laza gyalázkodás után illik valamit villantani, különben könnyen arra gondol az ember, hogy egy igazi, frusztrált, péniszirigy faszláma vagy: olyan, aki a díjaival definiálja magát.

amúgy meg nobel díjad van-e, barátom? a többi ócskavas, sajnos, számomra nem mérvadó.

dawid 2009.08.27. 16:06:10

A „ötlet-riszájklőr” Dávidtól belinkelt interjú első kérdése: „Azért az nem mindennapi dolog, hogy egy reklámban félpercig szidják azt, amit reklámozni akarnak.” Valóban nem mindennapi és ezért is kirívó a hasonlóság a havasvideóval. Pláne hogy mindkét reklámban hozzá nem értő fikázik akinek „fogalma” sincs a témáról és fellépőkről, ki se tudja mondani a neveket stb. A havasos ezért jobb is mert alapból tenyérbemászó az ürge, szimplán hozza a formáját. Egy párszáz fős és egy százezres rendezvény feltételezhetően nem hasonló pénzből reklámozott tehát a kivitelezést nincs értelme összehasonlítani. A havasos láthatóan internetre készült minimálból, a tv-s spot szigetesre pedig jócskán futotta az immár nem nullszaldós szigettől. A kiinduló ötlet viszont nyúlós: néhány hónapja hetekig orrbaszájba hirdette a kreativ.hu és szivlapát a havasos reklámot, nem hiszem hogy ne látták volna a szigetes reklámkészítők, akiknek ezúton gratulálok!

raasa 2009.08.30. 13:27:41

Dávid vagyok. Lopnék. Ha volt valaha jó ötleted lécci küldd el: raday.david@proud.hu!

Köszi

Best_In_Class 2009.08.30. 19:18:18

@resztli:
Még nincs, de jelölésem már van :-)

Kezd eldurvulni a hangnem, úgyhogy let me elaborate: miért is nem vagyok elájulva ettől a teljesítménytől?
belterjes a szakma, nem kicsit, nagyon; hogy ebből következik-e, vagy pont fordítva, de sok esetben szerintem az ú.n. kreatívok nagy része nem trend-diktáló (trend-setter) hanem inkább trend-követő - az én elvárásom pont az előbbi lenne. Bizonyos dolgok a trendi/kúúl/húdelaza kategóriába kerülnek, kialakul körülöttük egy hype (érdemmel, vagy érdemtelenül, ez most mellékes szerintem). Ez eddig OK is, de mi történik, ha a 'nagy poén'-t ezredszer látom, különböző variánsokban? Elfordulok, elkapcsolok, ignorálom - én legalábbis így vagyok vele. És biztos nem
gondolom, hogy hűdenagyteljesítmény volt kitalálni/megcsinálni.
Ez a vonal, ami kb. "azorrodatistiszticcsa"-val kezdődött és már számtalanszor le lett rágva, szerintem már végtelenül unalmas - ugyanaz pepitában századszor: vegyél egy szürreálisan hülye fazont. oszt nagyjából ennyi is - mi ebben a nagy-nagy ötlet?! pláne, hogy az az érzésem, hogy az adott ügyfél fogékony/nyitott lenne egy valóban új(szerű) ötletre is, különösebb kockázat nélkül be is vállalhatná, ugyanis már elég bejáratott a márka, némi túlzással ha kiírják hogy "Sziget" és felsorolják a fellépőket, eseményeket, akkor is kimegy 300-350 e ember. Szóval, mi ebben a spot-ban a kiemelkedően jó, amitől úgy hanyatt kellene esnem?
Sokat utazok, figyelem az UK, francia, olasz markom. dolgokat, és ott tényleg van ötlet, mondjuk talán igényesebb is a célközönség (meg talán az ügyfelek is mások, a pénzt meg hagyjuk), de ennek az itthoni posványnak miért kéne tapsikolnom?
További kérdés számomra, hogy ez meg az ilyen jellegű 'ötletek' miben vitték/viszik előre a szakmát? Persze, ha feltesszük, hogy a "tök jó, mert pont elmegy Mucsajra" kategóriába tartozik, akkor OK, az ember abszolválja mint egy korsó jó sört/pohár jó bort, oszt annyi, de nem tekint rá mint 'piece of art'-ra, minek kéne tehát lehidalnom a teljesítménytől ebben a kategóriában.
Persze, én is, és mindenki hoz létre átlagost, középszerűt vagy csak nem elég jót, életünk nagy részében ez adatik, nehéz zseniálisnak lenni 24/7 - ha igazán őszinték vagyunk, belátjuk - de olyankor nem ájulunk el magunktól, hogy hö, mekkora voltam.
A díjakkal pedig vicceltem, nem fogok itt páváskodni, mint ahogy mástól sem venném jó néven, ha az alapján kezdenénk el beszélgetni/vitatkozni - valójában nem ez számít, hanem az, hogy tudunk-e értelmesen érvelni. Ha nem, akkor tökmindegy, hogy ki mit gyűjtött össze, egyébk. tudjuk, hogy azok is mennyire 'objektív' alapon dőlnek el.
Bocs, hogy hosszúra sikeredett, de provokáció áldozatául estem :) - amúgy pedig píísz

raasa 2009.08.31. 09:27:20

@Best_In_Class: Soha nem állítottuk, hogy ez egy innovatív kampány volna (bár az mindenképpen "mai", hogy menetközben tudtunk rajta rendesen alakítani, finomhangolni, követni és formálni a célcsoport reakcióit) de nincs értelme magyarázkodni, majd ha érdekel a szakma véleménye benevezzük aranyvirslire és sírunk ha nem nyer.

A lényeg az, hogy amit te gondolsz az egyáltalán nem releváns. Van egy célcsoportunk és látom a statisztikákat. Az ő véleményük számít, javaslom áttekinteni a számokat, ratingeket és a kommenteket.

De itt még ez is teljesen mindegy, ami engem érdekelne, hogy mi az a kis alattomos személyeskedés ami ebben a mondatban figyel: "ha a készítőket tekintjük, nem túl nagy a potenciál - disz iz zö biginning... "?

Nem hinném, hogy nálunk bárki magáravenné ezt, de azért mégis: Az én nevem ugye szerepel a cikkben.

De Te, ki vagy és miért gondolsz rólunk bármit?

zupp 2009.08.31. 15:49:41

@dawid: a havasos tényleg jobb, mert hitelesebb, életszerűbb, önironikusabb. "a vén hülye nem vágja a netet vs. telepi sutyerák aszongya prodidzsáj" na, melyik valószínűbb?

ami viszont durvább -és úgy tűnik, most ez a trend-, hogy az alapötletet megint volt idő (április- június) lenyúlni és gyengébben, irrelevánsabban megfogalmazni...

resztli 2009.09.01. 01:48:10

@zupp:
haggyá má, milyen alapötlet? a korábbi kommentekből megtudhattuk, hogy az nincs is. csúnyán benézted. kár, pedig amúgy eredetiek a gondolataid.

@Best_In_Class:
"Kezd eldurvulni a hangnem"

neked valami amnéziád van? most beidézzelek megint? amúgy, szerintem csak most kezd vicces lenni a diskurzus. de hadd válaszoljak egykettőre jó hosszan. flamethrower on.

1. tök mindegy, hogy mitől vagy elájulva, ha még arra sem vagy képes, hogy a lekicsinylő személyeskedéshez az arcodat add. pedig ezek szerint te vagy valaki - mondjuk velem ellentétben.

2. trendsetter téma: azt se tudod, miről beszélsz. úgy tűnik, van valami ködös ideád a JÓ reklámról, amely az emberek ízlését megjavíccsa, meg nemesbíti. talán ezért nem érzékeled azt, hogy amikor egy prodidzsáj (vagy bármi: tányéros tévé pl.) szállóigévé válik, az maga a trendsetting. vagy a magaskultúrát kéne formálnia a sziget szpotoknak? esetleg a könyvtárbajárók számát növelni? oder was?

3. hűdenagyteljesítmény: na, ezé lennék kíváncsi arra, hogy te mit tettél le az asztalra! meg legalább 15-ször leírtad azt hogy ötlet, ötlet, ötlet... könyörgök, tanítsd meg, mi az, mutass példát! sajátot, ne ilyen lopott szart, mint a szigeté.

4. "pláne, hogy az az érzésem, hogy az adott ügyfél fogékony/nyitott lenne egy valóban új(szerű) ötletre is" - egyáltalán nem vagy képben, de mér is lenné'

5. "Sokat utazok, figyelem az UK, francia, olasz markom. dolgokat, és ott tényleg van ötlet" - na, bravó, touché

6. "ez meg az ilyen jellegű 'ötletek' miben vitték/viszik előre a szakmát?" - küldetéstudat, hmm? figyu, a kampány ne a szakmát vigye előre, hanem a jegyeladásokat. igazából a szakmát az vinné előre, ha az előző mondatból deriválható szuperegyszerű princípiumot az olyan kiemelkedő kreatívok is magukévá tudnák tenni, mint te.

7. "minek kéne tehát lehidalnom a teljesítménytől ebben a kategóriában." - persze, hogy nem kéne, de a nem lehidalás nálad azt jelenti, hogy elkezdesz személyeskedni. no, beidézzem nyitó kommentedet?

és itt elfáradtam, pedig lenne min csemegézni, neharaguggy... ha akarod, folytathatjuk ezt az igazán épületes vitát személyesen, hátha tanulok valami jellemformálót.

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2009.09.04. 16:53:58

őőő szerintem egy vélemény akkor is lehet elgondolkodtató, ha az illető ilyen-olyan okból nem vállalja a személyazonosságát.

nekem személy szerint nem jön be a sziget reklám, de 200 000+ youtube néző nem tévedhet :) legalábbis ebben az esetben nem, ha ennyien megnézték és (mint a kommentekből látszik) szerették, akkor az bőven elég (elég gyanús, hogy kb azok látták, akik célcsoport),

havas idegesítőbb, de nekem kevésbé áll össze az a reklám (havas nem ért belőle egy szót sem, de ebből még nem következik számomra, hogy ott-e a helyem). Bunkó Arc elmondja a maga módján a programot, Havastól viszont csak annyit tudok meg, hogy lesz valami FB-kopogtatócédula téma és ebédszünet. EZ azért elég fontos különbség, nem?

zupp 2009.09.06. 06:26:13

@resztli: apád faszát nincs alapötlet...