HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

A Sprite és a kúlság

2010.04.12. 16:32 romanb

Vannak azok a márkák, amelyek vért izzadnak azért, hogy kúlok legyenek – eleve leírni is szar –, és vannak azok, amelyek nem izzadnak vért, de azok. Hogy a Sprite melyikbe tartozik, nem tudom eldönteni, de pénteken érkezett a Kreatívhoz egy sajtóanyag, aminek az a címe, hogy "Szubkultúra és kúlság", és arról szól, hogyan érdemes egy szubkultúrát támogatni, mi az, ami működik, és mi nem.

"Az igazi kúlság nem a tömegízléssel haladni, hanem előtte járni, meghatározni azt. Sok kezdeti szubkultúra válik ilyen véleményformáló, ízlés-alakító újdonsággá, ami idővel szélesebb rétegek kultúrszemléletébe is beépül. Gyakori jelenség, hogy ezt a hullámot lovagolja meg egy-egy márka, és a szubkultúra terjedésével párhuzamosan válik naggyá. Az érem persze itt is kétoldalú, mert sok esetben éppen ez a – márkát tulajdonló cégek által biztosított, többek között anyagi – támogatás teremti meg a szubkultúra terjedéséhez szükséges feltételeket."

A Sprite a hiphopkultúrára ült rá, már elég régóta, és azt tapasztalták, hogy "a szubkultúra ugyanis rendkívül érzékeny, ha úgy érzi, átverik, azonnal elpártol még a zsíros bödöntől is. Célszerű addig felkarolni, amíg kicsi, de emellett bármiféle márkamegjelenésnek autentikusnak kell maradnia – ami közös szemléletmód nélkül szinte lehetetlen".

Szende Attila, a Sprite marketing activation managere az It's Rite-ról: 

 

 

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr481907639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malac555 2010.04.12. 19:53:24

ÉRDEMES FELKAROLNI AMEDDIG KICSI:::
AZTÁN KILOPNI BELŐLE AZ ÖTLETEKET MAJD BELETÖRÖLNI A SEGGÜNKET ÉS LEHÚZNI A WC-n..
gratulálunk

Pilu · http://www.stonebridge.hu/pilu 2010.04.12. 21:30:55

"...a brake volt az első, amit több mint három éve megrendeztünk..." - Igazán mai zene, mai ötlet.Fenyő Miki '85, haladtok a korral..:)
"a hiphop, mint szubkultúra"... Ja, húsz éve még az volt...
"..nem sok márka szól hozzájuk.." ÁÁÁÁÁÁÁÁ..... alig néhány tucat lehet a számuk, csak a ruházatban..:)
Istenem, fogalmad sincs miről beszélsz...

ebedli 2010.04.12. 22:08:18

sssszzz, necsináld, az break

fedélzeti kompót 2010.04.12. 22:40:20

@Pilu: ne cikizd már, ahhoz a korhoz kell illeszteni a kampányt meg az arculatot amikor még kúl volt a cukrosvíz.

vidagabesz (törölt) 2010.04.13. 13:49:03

@malac555:
megfordítva: felkarolják a multik, lóvét pumpálnak bele. kinövik magunkat és cikivé teszik a márkát, aki "felnevelte" őket. Na?

vidagabesz (törölt) 2010.04.13. 13:52:31

fodítva:A brandek felkarolják őket, lóvét pumpálnak beléjük. Aztán cikivé teszi a szubkultúra azt a márkát, aki "felnevelte" őket.... Na?

gaborpalotai 2010.04.15. 15:05:28

aha ez valóban remek... és mit gondol vajon egy real hip-hop arc ha meglátja ezt az interjút? aki ezt jól csinálja az a RedBull, mert én úgy látom, hogy ő nem csak molinót ad a közönségének...

gaborpalotai 2010.04.15. 15:08:10

aha, valóban remek... kiváncsi vagyok mit szól egy ríl brake, hip-hop arc, ha meglátja ezt az interjút... aki ezt a témát valóban jól csinálja az sztem a RedBull, mert valahogy nekem úgy tűnik, hogy ők nem csak molinót adnak vissza a közösségnek

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2010.04.21. 17:09:09

jó lett volna megkérdezni pár résztvevő bratkes arcot is. én kívülről nem látom, hogy nagyon összeér ez a világ a Sprite-tal, de ha ők igen, az épp elég.
süti beállítások módosítása