De hisz - utalván az elősző poszt kommentjeire - mi is azt mondjuk, hogy reklám és képzőművészet igazán jól megfér egymás mellett, néha kicsit nyögvenyelős a kapcsolat, sokszor viszont kifejezetten szellemes, ötletes, zsír. Az ezt érintő sokkal mélyebb eszmefuttatásunkat lásd a Kreatív ma megjelent legfrissebb számában, és akkor itt ezt most le is zárjuk. Következő találkozása a képzőművészetnek és a reklámnak a boncasztalon (nagyon régen le akartam már ezt így írni) Salvador Dalí. A szürrealistákat imádják a kreatívok és az art directorok, hiszen jó asszociációkat lehet velük újra megjátszani, és egy-egy utalással is frappáns képi leleményeket lehet létrehozni. Múltkor éppen Escher optikai paradoxonaira hoztunk fel egy regiment reklámpéldát, most pedig Dalí cseppfolyós-szétolvadós képeinek újraértelmezései, illetve egyéb Dalí parafrázisok következnek. Jó szórakozást.

Lexus "Every piece is a masterpiece", Saatchi & Saatchi Singapore, Szingapúr, 2009

Germe Stockings, Complot Montevideo, Uruguay, 2009

Restaurant Mirador del Alto "Art & Gastronomy", Unitas Santiago, Chile, 2009

Kapiti Designer Ice Cream, BBDO Auckland, Új-Zéland, 2009

Perrier "Melt Beach", Ogilvy Paris, Franciaország, 2009 április

Scott "Super absorbent", JWT Kuala Lumpur, Malájzia, 2007

Dalí, Szent Antal megkísértése, 1946, Musées Royaux Brüsszel

AE Investimentos "Don't be lost", Leo Burnett Sao Paulo, Brazilia, 2008 szeptember

Dalí, Egy arc és egy gyümölcstál megjelenése a tengerparton, 1938, Wadsworth Atheneum, Hartford

Dalí, Face of Mae West Which May Be Used as an Apartment, circa 1935

LG Viewty Camera "Detects up to 16 faces", Young&Rubicam Dubai, Egyesült Arab Emírségek, 2010

Rolling Stone Diary "Tyre", BBDO Milan, Olaszország, 2009

Dalí, A polgárháború előérzete, 1936

Volkswagen "Absurdly low consumption", DDB Berlin, Németország, 2008

Playsation PS2 hirdetés, TBWA Paris, Franciaország, 2007


