HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Cannes 2010 - A macsó cuccok jöttek be a zsűriknek

2010.06.22. 14:10 lausekesther

Persze a macsóságot ők inkább bátorságként fogalmazták meg – legalábbis a promó kategória zsűrielnöke, a Draftfcb-s Tina Manikas, aki a díjátadón lágy vajszínű kisestélyijéhez tűzpiros, húszcentis sarkú cipőt vett fel, hogy a bátorságot szemléltesse is – de azért én maradnék a macsóságnál. Az idei cannes-i reklámfesztivál első díjátadó gáláján ugyanis főleg olyan kampányok nyertek, amik döntően férfiaknak szólnak, például kemény, sportszerető pasiknak vagy autóőrülteknek vagy a katonás cuccokat kedvelőknek.

 

A megalomán díjátadó

Talán ez lehetett az oka, vagy talán az, hogy már nem az újdonság varázsával hatott rám (minthogy tavaly is volt szerencsém itt lenni), de az idei első díjátadó gála egyáltalán nem nyűgözött le. Az amúgy hihetetlenül profi, több nyelven is perfekt konferancié is hibázgatott, continent helyett contentet mondott, a német „leben” igét pedig „lájben”-nek ejtette. Na mindegy, eszem ágában sincs fikázni, Ausztria fesztiválos képviselőjével, Reinhard Schwarzingerrel beszélgetve rájöttem, az lehetett a fő baj, hogy nő vagyok. Ő ugyanis el volt ragadtatva a győztes munkáktól és az egész díjátadótól, pedig ő is másodszor van itt.

De lássuk, miről beszélek. A Kreatív Online-on egészen pontosan fenn vannak a nyertesek, és itt a blogon is írtunk már némelyikről, például a barátnők átverésére készített Teletransporterről vagy a fociimádó férfiakat jól meglepő Auditoriumról. De a Promo & Activation és a PR kategóriák fődíját elnyerő Replay is elég férfias – miután arról szól, hogy két 15 évvel ezelőtti középiskolás rivális amerikai focicsapatot újra összeállítanak, és megszervezik az akkor elmaradt, és sokakban (majdnem) örök sebet hagyó visszavágót.  A cuccot a Gatorade energiaital és ügynöksége, a Los Angeles-i TBWA szervezte, a kéthónapos felkészülésből tévésorozatot csináltak, a meccsre pedig másfél óra alatt tízezer jegyet adtak el. 

Aztán itt van az ausztrál Toyotának készített kampány a Saatchi & Saatchi Sydneytől, ami a "Nothing soft gets in" címet kapta, és elég félelmetesen hiteles lehetett, ahogy a kamu határőrök minden "lágy" cuccot elkoboztak a beutazóktól - legyen az croissant, pincsikutya vagy tofu. 

A zenei vonalban erős kampányok egy jelentős része is a keménység jegyében született (azért valljuk be, volt sok komolyzenei cucc is, hamarosan azokat is összegyűjtjük). Ilyen volt a direkt megoldások fődíjasa, az Iggy Popos új-zélandi kampány az Orcon telkó-cégnek, és nem a törékeny lánykákat célozta meg a két ezüstöt bezsebelő K'S Japan kampánya sem. 

 

A hatás kedvéért a díjat átvevő ügynökségi ember fel is hozott magával egy széttörhető gitárt a színpadra, amit aztán a zsűrielnök rendesen földhöz is vágott.

Szólj hozzá!

Címkék: cannes 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr52100686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása