Nem vagyok elájulva az idei filmes felhozataltól - mint ahogy az egész idei cannes-i mezőnytől sem - de nem csak én vagyok így vele. Philippe Taroux-val beszélgettem, a párizsi TBWA art directorával, és ő is azt mondta, az idei színvonal nem az igazi: míg tavaly a mennyiségen látszott, idén a minőségen látszik a válság. A filmes Grand Prix-t elnyerő Old Spice szpot se győzött meg, meg van egy csomó díjazott, aminek egyáltalán nem a film kategóriában a helye (például az Orangina Arctic Sun-ja, amit az elmúlt év 20 legjobb videói közt is levetítettek, vagy a PR kategória fődíjasa, a Gatorade dokumentum-tévésorozata). De azért akad egy-két helyes munka is, ezeket gyűjtöttem össze.
Egyik kedvencem a finn TBWA egyszerű, rövid, de tündéri kis szpotja, amit a Young Director Awardsnak készítettek, és ezüstöt kapott.
Jópofa a francia Canal+ tévécsatorna szpotja is, amit Closet címmel a BETC Euro RSCG rakott össze, és azt üzeni: sose becsüld le egy jó sztori hatalmát.
Szerettük már a shortlistről is ezt a szintén ezüstöt érő animációs megoldást is a brazil Borghierh/Lowe-tól az Unilever tisztítószerének.
És a sorsnak figyiszt mutató Axe-reklám az argentin Ponce-tól:
Végül pedig az aranyat érő Crying - zseniális. Az Egyesült Államok-beli Conill Saatchi & Saatchi munkája az argentin New Cinema filmfesztiválnak.
Természetesen a Leo Burnett-i jóslatok közül is számos film kapott valamilyen oroszlánt, és díjazták a Johnnie Walker meg a Puma Hardchorus internetes videókat is.