HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Nem melengetnek fákat lampionnal

2011.04.27. 21:23 szszabolcs

Őszintén szólva nem stílusom a temetkezzünk a múltba és búslakodjunk a jelen dolgain jellegű gondolkodás, de nagyon fel tud bosszantani, amikor olyan szinten torzítják a valóságot és nyomják az amcsi vattacukor-boldogságot, idilli naplementés csillogást, ahogyan a következő, a Cluso által készített Sió reklám teszi.

De még ezzel sem lenne akkora baj, ha nem érezném azt, hogy ez a reklám bizony nagyot hazudik (nagyobbat, mint az átlag reklámok). Sőt, azzal sem lenne bajom, hogy miközben a magyar gyümölccsel hirdeti magát, a cég tulajdonosa a német Eckes-Granini, hiszen a gyümölcs attól még valóban lehet magyar (bár a narancslé esetében például felmerül a kétség).

Azzal viszont van bajom bőven, hogy – bár igazából nem ismerem, milyen a gyümölcstermesztés helyzete a Dunántúlon – Szabolcsban, ahol születtem, és ahol jelentős múltja van a gyümölcstermesztésnek (alma, meggy), ma nem sokan mosolyognak ennek kapcsán ilyen önfeledten. A kistermelőknek, akik tényleg napi kapcsolatban vannak a földdel, a gyümölccsel, akik saját kezűleg metszik, kapálják, gondozzák és szüretelik terményeiket, azoknak korántsem ennyire idilli az élete. Ha még régebben sikerült is, ma már nem igazán tudnak megélni ebből, vagy a termés pocsék ugyanis, vagy az ár megalázóan alacsony (sok cikket találni a magyar gyümölcstermesztés helyzetéről, például itt, itt és itt). Saját szüleimnek is van gyümölcsöse, ami pár éve még jó mellékes bevételt termelt a családnak, ma pedig már le sem szoktuk szedni róla a meggyet olyan szinten lezuhant a felvásárlási ára.

Arrafelé gyümölcstermesztésből ma legfeljebb azok a nagytermelők élnek meg, akiknek sok hektár földje van sokféle gyümölccsel és nekik bizony annyi közük van a filmen látott életérzéshez, mint a Tesco igazgatójának a kasszagépekhez: ők bértraktorossal gyomtalanítanak, permeteznek és nyáron napszámosokkal szedetik le a gyümölcsöket, akik pedig maximum azért mosolyognak, mert éppen 400 forinttal kapnak többet óránként, mint az év többi napján. Ritkán járnak ki törzseket ölelgetni és lampionokkal sem láttam még őket fákat melegíteni.

Az is lehet persze, hogy félreértem ezt a reklámot és a benne bemutatott jelenetek mind-mind a finom költői túlzás eszközei, de biztos vagyok benne, hogy sokan igaznak, hitelesnek gondolják majd azt a torz képet, amit közvetít. Az pedig sosem jó, ha a giccs oltárán feláldozzák a valós problémákról való beszédet. Mennyivel őszintébb lett volna, ha bemutatnak mondjuk egy valódi, hús-vér termelőt, aki a valós, mindennapi gondjairól beszél és elmondja a nézőknek, hogy mégsem adja fel, mert szereti a fákat, szereti az alma ízét, meg a gyümölcsös levegőjét. Egy igazi ember, aki igaz dolgokat mond. Ebben el lehetett volna csöpögtetni azt is, hogy a Sió támogatja a magyar termelőket, stb. Ja, hogy az nem lett volna ilyen szépen fényképezhető, reklámmosolyos, dagályos? Bizony, nem lett volna.

31 komment

Címkék: reklám gyümölcs sió cluso sio eckes granini

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr492860546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2011.04.28. 11:39:35

Ha figyelmesen újra és újra nézed, akkor rájössz, hogy ez a film valójában a megszállottságról szól.

Arról a hihetetlen és tiszteletre méltó munkáról, amit a termesztők nap mint nap végeznek.
Az egyébként remek narrációban sehol nem hallasz olyat, hogy Mi a Siónál vagy Cégünk mindent megtesz azért,....stb,
A Sió név konkrétan csak a szlogen előtt hangzik el.

Én is falun nőttem fel, és nekem valamennyi karakter ismerős, vissza(sőt előre)köszön.
én pl. a kertünkben lévő gyümölcsfákat, ha tehetem mindennap megölelgetem, és beszélek hozzájuk ;)

Sajnálom, hogy pont egy ilyen finom, szép (és persze reklámosan, de szerethetően túlzó), a hazai mezőnyből kiemelkedő szpot hozott ki a sodrodból.

Lehet, hogy több fát kéne ölelgetned...

flamer 2011.04.28. 22:52:56

Ez nem amerikai import, hanem valós, elterjedt magyar tévképzetekre épülő spot, azt a marhaságot, hogy "a magyar gyümölcs a legfinomabb" nagyon-nagyon sok ember teljesen komolyan gondolja kis hazánkban, ahogy a paraszti lét romantikája is erősen él azoknak a fejében, akiknek túl sok köze nincs hozzá a valós életben.
Szakmai szempontból nekem teljesen érthetőnek tűnik, hogy ezekre a fantáziaképekre alapozzák a reklámot (azt meg te sem gondolhattad komolyan, hogy a valóságot mutassák be, mert az nem nagyon hozná meg az ember kedvét a gyümölcslevekhez).

Lotus1 2011.04.28. 23:00:22

Sajnos viszont, egyáltalán nem magyar gyümölcsből készül. Vagy ha van is benne, minimális. De most ez a divat, magyar termék...

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2011.04.28. 23:06:02

hát sajnos igen, bszott nagy divat lett MAGYAR termékként reklámozni mindent...

a reklám hangulata tényleg megkapó, és ha Korn szemszögéből próbálom nézni, tényleg szép, andalító.
kívülről nézve.

belülről, tényleg belegondolva viszont teljesen egyetértek a cikkel, pszichológiai támadás..hazugság..rózsaszín köd...

pg2 2011.04.28. 23:10:43

Ez is afféle aranyoska mesevilág (melyik gyümölcsösben szüretelnek egyszerre almát, szőlőt, barackot, körtét, és rakják ilyen sorrendben egymás fölé, és szállítják egyből a kész terméket, helyi kóstolás után?), vicces "artisztikumokkal" (mint az almaalakú bukó, a cseris tetkó stb.), és a legkevésbé magyar gyümölcsösre utaló egyéb jegyekkel (pl. az öltözékek). Részemről tök unom a parttalan kedélyeskedést, felszabaduláságot és boldogságot. Talán egy Bálint gazda-féle karakter jobban bejönne.

Ja, izé, a bezárt méhek miatt nem tiltakoznak az állatvédők?

kontratenor 2011.04.28. 23:30:14

Én a siós dobozon alapból kuncogok, nem kell ahhoz rá itthon nem őshonos gyümi.
t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTiRFY8B2e9x7nsUfHu7ZNhx6Q6ck9jrHzFOxAck_Q_udba9tHRHw
Mint tudjuk, a lenyugvó nap vörös, tehát a Balatontól északnyugatra levő Badacsony mögött épp kel a nap. De ez hagyján! Még csak épp dereng mögötte, de máris aranyhíd van a tavon.
Ez már maga akkora giccs, hogy elmegy mellette a reklám is.
:)

Kovacsla 2011.04.28. 23:41:03

@kontratenor: Az én meglátásom szerint a dobozon lévő Badacsony-kép a Szépkilátó (Balatongyörök) felől készült, tehát lényegében kelet felé tekintve, így akár a kelő nap is stimmelhet. Én csak ott ragadok le, hogy ez éppen a Balaton túlvégén és túloldalán van Siófokhoz képest :)

roadrunner 2011.04.28. 23:51:41

@flamer:

"a magyar gyümölcs a legfinomabb"

Te pont beletrafaltal abba az egyetlen dologba ami pont tenyleg igaz abbol a sok szarsagbol amit sok elmebeteg terjeszt.
Mivel az magyar gyumolcs tenyleg a legfinomabb.
Ha te ezt nem igy gondolod akkor te meg nem ettel mashol termet gyumolcsot zoldseget.

Persze lehet hogy te csak a tescoban vasarolsz de en a kertbol szedetre gondolok.

Tenyleg nincs parja.

flamer 2011.04.29. 01:01:10

@roadrunner: Külföldi gyümölcsökből csak a tescós szemetet ismered vagy a normálisakat is?

iSten 2011.04.29. 01:04:57

A magyar gyümölcs tényleg a legfinomabb. Az, hogy a magyar gyümölcstermelő ennek ellenére az egyetlen lehetőséget a felvásárlóban látja, a saját balfaszsága. Mert bizony van sikerees gyümölcstermelő, igen, itt magyar földön, aki kicsiben, szívvel, de főleg ésszel boldogul. De amíg ha valaki itthon szóba meri hozni, hogy "tán kedves szomszéd te is almát termelsz, én is, mi lenne, ha együtt vennénk meg a gépeket, sőt akár más falubeli termesztőkkel is ősszefoghatnánk, megfizethetnénk közösen azt a marketingest, aki az egész bulit piacképessé tenné, a kereskedőt, aki Hollandiában a válogatott, leviaszolt, egyenként csomagolt almánk darabját egy ezresért el tudja adni, a maradékból csinálhatnánk közösen természetes szűretlen almalevet, aminek literét 5-600 forintért itthon is megisszák az egészségtudatos menyecskék." akkor a nagy többség TSz- t meg kommunizmust kiállt, addíg azt mondom rohadjon rájuk a gyümölcs. Mert van, aki tudja jól csinálni. Aki meg eladja a siónak léáron, az meg is érdemli a 30 forintot amit kilónként kap érte.

roadrunner 2011.04.29. 01:16:30

@flamer:
Az feltunt hogy a Tesco es tarsai nem a magyar gyumolcsokkel van feltoltve?
Ami azt jelenti hogy az valahol terem.
Es hol is van az a hely?
Az kerlek szepen kulfoldon van.
A spanyol hude finom paradicsomra gondolsz?
Vagy a marrokoi paprikara?
Vagy a doixinos nemet gabonara?

Probaltal mar dan vizes szallonat ,csirkemellet enni ?
(tudom az nem gyumolcs)

Par kamionos azert tudna neked meselni mikor a normalis hust kiviszi,lerakodik,majd ugyanott a szemetet felpakoljak es hozza vissza.

Szoval olyat mondani hogy a magyar gyumolcs,zoldseg rossz minosegu,mi tobb , a kulfoldi jobb....
Hat eleg nagy mereszseg.
Es termeszetesen nem a magyar emberek kisugarzasatol finom a magyar mezogazdasagi termek ,hanem az eghajlattol.
Napsuteses orak szama es a fekete mezosegi talaj.
Ennyi a titok.

Franciaorszagnak es OPlaszorszagnak is van jo eghajlata de miert lenne jobb mint a magyar?

Magyarorszag mezogazdasagi ador=tsagai nagyon jok (voltak) de az europai unio,kulfoldi erdekcsoportok nem eppen a segitsegben jeleskedtek.
Cukor aremelkedes ?
Megvan?
Megvasarolt es bezart cukorgyarak hogy a kulfoldinek legyen piaca?
Megvan?

iSten 2011.04.29. 01:27:11

@roadrunner: Cukor áremelkedés?
Látom te is bedőltél, ment a nagy politikai kommunikációs sóder, hogy nesztek itt a drága import cukor 300 forintért, mert a jó olcsó magyart megölték a csúnya multik. Megsúgom, hogy pont akkor az osztrák határ épphogy csak túloldalán 60 eurocentért lehetett kapni a "méregdrága" osztrák cukrot (nem akciósan), de a németeknél már 40ért is. Politikai provokáció volt az egész, amit itthon a kereskedők szemfülesen kihasználtak, az emberek meg jól bedőltek.

2011.04.29. 01:52:16

@roadrunner: 1. /facepalm Cukor áremelkedés. Komolyan azt hiszed, hogy a külföld miatt mentek tönkre azok a gyárak? Versenyképes termék versenyképes áron, talán dolgozni is kéne érte.Egy "külföldi" sem hülye (de a magyar se..), hogy becsukja a jövedelmező gyárat, aki szerint igen, az menjen pszihomókushoz, mert üldözéses téveszmének, paranoiának hívják a betegségét.

2. Itthon a külföldről származó gyümölcs persze hogy szar, mert a szart hozzák el hozzánk. Ami értékelhető, a helyi piacokon/boltokban kapható. A Horvátországban vásárolt barackhoz képest évek óta kanyarban nincs a legjobb magyar, tapasztalat.

flamer 2011.04.29. 02:02:49

@roadrunner: Akkor ha jól vettem ki a szavaidból, nem nagyon ettél még jó minőségű külföldi gyümölcsöt, csak azt az olcsó tömegterméket, amit a nagyáruházakban lehet kapni, így mondjuk érthető, hogy miért beszélsz hülyeségeket. Ja, és a teszkóban azért a szar van, mert az az olcsó, a magyar piacon meg az fogy, ami olcsó. Ha bemész akár egy osztrák Sparba, akkor azért elég gyorsan fel fog tűnni, hogy a külföldiek is tudnak jóízű gyümölcsöt termeszteni.

A cukorgyárak meg azért mentek tönkre, mert a dél-amerikai nádcukohoz képest minden baromi drága, ami cukorrépából van. Mifelénk csak azért van egyáltalán bármi cukoripar, mert kemény EU-s támogatásokkal életben tartják, a cukorgyárak meg azért mentek tönkre, mert a magyar parasztok úgy döntöttek, hogy még támogatással együtt sem éri meg neki, hogy cukorrépával vesződjön. Cukorrépa nélkül meg nem működik a cukorgyár.

fecsa 2011.04.29. 02:15:50

Üdvözlöm a cikkírót:) Lehet pont egy szívlapát kellene, hogy ráérezzen a lényegre.
Itt egy reklám, magyarok csinálták, magyar termékhez. Erre mit csinálunk? Kezdjük szidni.
Készítettél már valaha reklámot? Láttál te már olyan reklámot amiben pont azt hangsúlyoznák ki, hogy mennyire szar a termelőnek? Vegyek tőle magyar terméket? Miért kerül minden többe itthon ami "magyar"? Biztos megint a fránya világgal van baj, mi persze mindent jól csinálunk.

Legviccesebb persze az, hogy a reklámot fikázva eljutunk a magyar problémákig.
Akkor mi is tulajdonképpen a cikkíró problémája?

Egy igazi parasztgazda tudja, hogy mi van a gyümölcsében, mitől finomabb, hogy a kemény munkának tényleg van gyümölcse. Talán pont ezt a "feelinget" próbálták meg átadni.

gyarló 2011.04.29. 03:05:22

@flamer: Na ja, itt a legjobbak a gyümölcsök, meg legszebbek a nők, legtöbb a Nobel-díjas. Ja, meg a boraink is világhírűek (itthon).

A szomorú valóság persze ezzel szemben az, hogy a magyar mezőgazdaság összességében elég pocsékul teljesít. Csúcsminőségről nincs értelme beszélni, arra ugyanis képtelen a magyar gazdálkodó, nem véletlen, hogy a legjobb éttermek kénytelenek külföldi beszállítók után nézni. Átlagosan jó minőségű termékek vannak, nem is kevés (ezekre szokták a világhírű jelzőt aggatni), de azokkal meg az a baj, hogy az import veri árban, de sokszor még minőségben is. Ezen kívül ugye vannak a kifejezetten silány minőségű áruk, aminek az egyetlen célja, hogy minél olcsóbb legyen.

De persze ezek a világ legjobbjai annak, aki még nem evett jobbat...

Art Mooney 2011.04.29. 04:20:29

A poszt jó, de fájdalmasan nagy az egy kommentre jutó ferdítések/csúsztatások/hazugságok száma.
- Nem az a baj, h a sió reklámot készít, hanem h pont olyan területet érint ahol a valósághoz képest ordenáré hazugságot kell összehozni, h a terméket eladják. Mintha a nike nem menô sportolókat mutatna, hanem vidám, jól fejlett bangladeshi gyerekeket, ahogy egy szép színes üzemben ölelgetik a varrógépet.
- Fact alert: a magyar cukorfeldolgozóipart a külföldi tôke és az EU verte szét.
- Fact alert: a magyar boltban kapható magyar gyümölcs jellemzôen finomabb, mint magyar boltban kapható külföldi gyümölcs, és jellemzôen finomabb, mint a német, osztrák, angol, svájci és horvát boltban kapható gyümölcs (tapasztalat). Valóban számít a föld és a napsütés. (Az összehasonlításokkal pedig vigyázzunk: ha nem akarunk ostobának tûnni, ne hasonlítsunk össze kommersz magyar terméket prémium külföldivel, értsük meg a "jellemzôen" szót, stb.)
- Ha külföldön, egy óriási országban 0.6 EUR a kiló cukor, akkor nonszensz azt várni hogy az import után is 0.6 EUR lesz. (Segítek: importôr árrése + a kisebb piacon nagyobb a szállítási költség, stb.)
Kár folytatni.

a Zamboni nem egy tészta 2011.04.29. 05:54:51

Ha lenne magyar cukoripar, akkor nem biztos, hogy versenyképes lenne a külföldi iparral. Tudjuk-e, hogy minőségileg jobb és termelési szempontból hatékonyabb volt-e. Ha az lenne, akkor lehet külföldre vinné a cukrot :) Lássuk be sokszor -nem mindíg- kinyírni csak akkor lehet egy iparágat, ha szarul működik-

68nyara 2011.04.29. 07:22:44

@sakic: A cukoripar kérdése kicsit bonyolultabb volt ennél. Ott játszott a piacvásárlás is, meg az EU direktíva a cukortermelés csökkentéséről+dotáció a felszámolt cukorrépa termelésért. Az nem egyszerűen csak a rosszabbul működött az iparág itthon kérdéskör. (Érdemes egyébként megnézni a tulajdonosi kört, azt, hogy mikor és hogyan zárták be a cukorgyárakat, stb.) Ja és nem csak Ausztriában, hanem mindenhol olcsóbb volt a cukor. Egyébként nem hiszem, hogy a kisebb piac, stb. szöveg megáll, mondjuk Szlovákia, Horvátország, Ausztria esetében pl.

iSten 2011.04.29. 07:33:40

@Art Mooney: Ausztria kisebb ország, mint Magyarország, és itt van a szomszédban. 100 százalékos árrést már ne haragudj meg, de kontinensek közötti szállítás esetén is max. luxusjavak esetén, vagy harmadik világból származót inferior termék esetén szokás. EU-n belül max 10-15 százalékos árrés a szokás. Ami itt volt az konkrétan az, hogy a kormány elhintette, hogy "világméretű cukorválság van, és mi meg itt maradtunk az előző 8 év szétvert cukoriparával, ezért lesz itt még 400 forintos cukor is" na ez volt az igazán huszáros csúsztatás. A kereskedők meg persze kaptak az alklalmon, hogy a nép jól beszopta a dolgot. Most nem is próbálok további összefüggéseket keresni.

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2011.04.29. 07:43:38

@Lrdx:
A cukorgyárak nem azért zártak be, mert tönkrementek Azért zártak be, mert eladták a cukorkvótákat külföldi cégeknek. A kvóta hiányában nem lehet termelni a gyárban, sőt, kötelező műszakilag lehetetlenné tenni a cukorgyártást.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.04.29. 07:47:49

Mindig jókat derülök a Sió reklámjain. "Válogatott gyümölcsből" Na ez éppen igaz, csak pont fordítva. Ami szép, azt eladják gyümölcsnek. Amelyik csak 20-30%-ában rohadt, vagy csak sérült, abból lesz a kompót. És ami már semmi egyébre nem jó, na abból lesz az ivólé.

Persze megértem, hogy nem szívesen mutogatná a Sió, milyen barack lényegül át ivólévé. :)

Egyébként szerintem semmi extra parasztvakítás nincs ebben a reklámba, csak a szokásos.

68nyara 2011.04.29. 07:48:44

@iSten: A cukoripart 1990 után nem sokkal verték szét, ahhoz semmi köze nem volt az elmúlt 8 évnek. Ezt nem is kommunikálták sosem.

68nyara 2011.04.29. 07:49:47

@alecwolf: A cukorkvóták elosztása történt szarul, mert akkor már a külföldi (egészen pontosan Osztrák) kézben volt a cukoripar. Nem eladták a kvótákat.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.04.29. 07:55:56

@roadrunner: Két dolog miatt nincs magyar termék az áruházláncakban.

Az egyik, hogy a Tesco nem vásárol olyantól, aki el akarja adni az 50 mázsa krumpliját meg a 10 mázsa almáját.

Neki olyan kell, aki hatalmas mennyiségben, közel állandó minőségben, megbizhatóan tud szállítani egy-két napon belül.

Ilyet itthon nem nagyon találsz.

A másik, hogy pont ez a szétaprozótt vacak magyar földszerkezet miatt nem tud a magyar paraszt jó áron termelni. A TSZ-ről meg hallani sem akar.

Mrs.Columbo 2011.04.29. 08:12:45

Maga a reklám nagyon tetszik, csak inkább egy francia gazda életét látom magam előtt. Olyan, mintha egy 45mp-s előzetes lenne egy realista francia filmdrámához.

Rwindx 2011.04.29. 09:50:45

@alecwolf:
Mire (2004) a kvóta mint olyan szóba került már alig volt cukorgyár Magyarországon, ugyanis a 90-es években felvásárolták mindent, és java részüket bezárták. 2004-ben már csak 5 üzem működött a korábbi 12-ből. Utána jöttek az EU kvótacsökkentési rendelkezések, és mára maradt 1, a kaposvári, ami szintén osztrák tulajdonban van a 90-es évek óta.

will 2011.04.29. 09:56:49

Nem értem igazán a posztoló panaszát. Teljesen bevett reklámkoncepció az, hogy az amúgy unalmas, kiábrándító, nagyipari élelmiszerfeldolgozást a bájos kézműveskultúra imidzsével próbálják felruházni. Ezért látni a húsreklámokban pirospozsgás dundi fűszerest, és nem jajveszékelő baromfiakat futószalagon. De igaz ez más iparágra is: ugye nem gondolja senki, hogy az autótervezők mind patikáriusok, akik tényleg papírzsepivel tesztelik a károsanyag-kibocsátást, esetleg óriásrovar lelkét próbálják teleportálni a sportautó motorjába, ahogy az a reklámokban van? Ez a Sió-reklám nem a választópolgárokhoz szól, hanem a gyümölcslé fogyasztóhoz. Innentől fogva számonkérni rajta az iparági problémákat ugyanolyan álszent hülyeség, mint az, mikor a luxusreklámok után benyögjük, hogy bezzeg Afrikában éheznek. Igaz, csak irreleváns nyafogás.
Ettől függetlenül nem gondolom, hogy a SIó reklám tökéletes: egy kicsit pont bárgyúbb és "kreatívabb", mint ami ebben a stílusban belefér a keretekbe. Ezek az emberek nem elhivatottnak, hanem egy kicsit már idiótának tűnnek. Továbbá, túl steril egy csomó szereplő. Hasonló reklámokban azért erősen barázdált arcú bácsik és nénik szoktak lenni, nem a Nokiatól importált yuppie-k és menedzserapukák.

sorica123 (törölt) 2011.04.29. 14:06:25

@flamer: hogy jó magyar gyümölcs, az tény. Legjobb? Hogy a fenébe, mikor máshol még másmilyen gyümölcs is terem, ami itt nem? Nem lehet összehasonlítani. De jó, és pl Nyíregyházán olyan árakon vettem almát, mikor szezonja volt, hogy már én szégyelltem magam.
@will: valahol benne van a történetben, hogy 'mi nem szappant árulunk, hanem szépséget'. Tehát a reklám nem szociológiai anyag, tele van túlzásokkal és pillangós mesketével. Ha túl sok a púder, maximum nem tetszik a reklám, mert érzem, hogy dehát ez marhaság.

sorica123 (törölt) 2011.04.29. 14:08:00

Kimaradt egy a az elején. Hogy a magyar gyümölcs jó... de ez, hogy a legjobb (akármi), ez ilyen erőltetett dolog.
süti beállítások módosítása