A Kreatív Online-on, vagyis ITT már megmutattuk, melyek voltak ez elmúlt év legjobb reklámfilmjei, sajtó- és köztéri (és egyéb egycsatornás) hirdetései Kelet-Európában - a Golden Drum idei zsűrije szerint. Itt most azokat mutatjuk meg, amelyek nekünk a legjobban tetszettek a díjazottak közül. Azok közül is csak azokat, amelyek nem kaptak nagydíjat és amelyek ránk is az újdonság erejével hatottak.
Először is lássuk a filmeket és azt, hogy miért is bátorkodtunk azt állítani a már említett cikkben, hogy a humort díjazta leginkább az egycsatornás zsűri. Az egyik ezüstdíjas szpot a macedón Y&R munkája, a Boom Tv-nek készült, és arról a kellemetlen helyzetről szól, amibe egy nyelv nem értése keverhet bennünket - például, ha nincs megfelelő felirat egy filmhez.
(Forrás:Creative Society)
A másik, amin jót kuncogott a közönség, egy kétrészes sorozat a finn, King nevű ügynökségtől az Atta Drinkero dobozos koktélmárkának, ami szintén ezüstöt kapott Portorozban.
(Forrás:Creative Society)
Aztán az egyik személyes kedvencem, a Greenpeace-nek készített tavalyi animációs film, az Unfriend Coal. A Prágában élő és a Savage filmprodukciós cégnél dolgozó Daniel Bird munkája, a tündéri gyerekhang pedig az ő kisfiáé. Az animáció aranyat kapott online film kategóriában.
Visszatérve a nevetéshez: elég gyenge poén, de működött az orosz Instinct nevű ügynökség különös álláshirdetése, aminek háromrészes sorozatából egyet díjazott ezüsttel a zsűri. Az egész közönség jót derült rajta, amikor a díjátadó gálán levetítették.
Aztán itt van a Young Director Award idei szpotja, ami már Cannes-ban is nyert, bár korántsem lett olyan ütős, mint a tavalyi Drama Queen. Most a Double Life egy ezüstöt hozott a helsinki TBWA-nak.
Ugyancsak Double Life címen ugyanennek a kampánynak a nyomtatott hirdetése is ezüstöt hozott a finn ügynökségnek outdoor kategóriában.
Szokás szerint elég jókat nevezett a nyomtatott reklámok kategóriájában a török DDB&Co, amely aranyat hozott el egy háromrészes (feltehetően scam?)sorozatával a Dank! használt bútor kereskedésnek sajtó kategóriában (outdoorban csak ezüstöt). A hirdetések felirata: History is for free, és ha nem látszana, különféle bútordarabok vannak rajta beárazva.
Apollo 13 Success:
Berlin Wall:
Obama Adresses:
Szerettük a sajtóhirdetésben arannyal, outdoorban ezüsttel díjazott ukrán Art Directors Club Award sorozatát is, de erről már írtunk itt a Szívlapáton, úgyhogy fejezzük be a kedvencek listáját egy állatbarát üzenettel, a digitális és új és innovatív kategóriában is arannyal elismert iPad-hirdetéssel. Az osztrák Demnek, Merlicek & Bergmann a VGT (Association Combating Animal Factories) számára készítette el ezt a szuper cuccot.