Folytatom korábbi eszmefuttatásomat a közép-kelet-európai reklámsikerek elmaradásáról, nézzük, miben tehetne többet – akár a magyar – reklámszakma egy kis nemzetközi figyelemért.
Ugyanis, ha eddig nem lett volna valakinek világos: ebben a szakmában igenis pofázni kell, lehetőleg bele a zsűritagok arcába. Tavaly Portorozban, a Golden Drum-on elmondta szinte mindenki, hogy a díjak elég nagy része hatékony lobbitevékenység hozadéka (ezt itt is elmondták). Lehet most hőbörögni, hogy hát olyan díj nem is kell nekünk, ahol zsűritagok egóját kell előre megadadott bar-értéken felszopni, de itt nem egészen erről van szó. Mellesleg egy olyan pici piacon, mint a miénk, eleve érdekes lenne finnyáskodni. Visszatérve: egy-egy ilyen alkalommal nem a Leo Burnett Bp, a DDB Bp vagy akárkik kap kellemetlen szembesítést privátban, hanem a magyar reklám(szakma). Miről is van szó?
Hát itt kéne lenni. Nem öt magyarnak, hanem tíznek, húsznak. A Golden Drum-on elmondták: nagyon aranyosak vagyunk, hogy mi (a Kreatív) ennyire szívünkön viseljük a magyar reklámok fezstiválsorsát, de sajnos egy darab szart sem ér a kikerekedett szemű kérdezősködésünk. Testületileg kell ott lenni, hogy minden sarkon belebotoljon egy zsűritag egy magyarba, hogy beívodjon az emberekbe, hogy reklámot magyarok (románok, szlovákok, lengyelek, csehek, szlovének, ukránok) csinálnak.
Merthogy például a Golden Drum-on betegre díjazott Onovalov kampány, aminek emlékművét a népes zsűri Duccio Maestájához hasonlóan legszívesebben vállán vitt volna végig Portorozsban, na, az itt Cannes-ban egyelőre egy nyomrult shortlistig jutott a Media kategóriában, ami, ha azt vesszük, hogy jelen idő szerint ennek kellett lennie a LEGJOBB régióbeli alkotásnak, akkor mindenképpen siralmas.
Mi lenne a teendő tovább azon kívül, hogy a jelenlegi helyzet után legalább a nevező ügynökségek kreatívigazgatói ideutaznak 1-2 napra megmutatni az arcukat? Ilyenkor jöhetne a valamelyik szövetség a kettő közül, és mondjuk tarthatna egy háromnegyed órás előadást a magyar reklámiparról, hozhatna egy remekül elkészített showreelt (ahogy az argentinok) a magyar munkákból. Ez pénzbe kerül, igen, de ez akár megtérülő befektetés is lehetne, és mivel jelenleg nincs magyar reklámdiplomácia, ezért attól sem kellene félni, hogy Simon Zsolt, vagy Nagy Bálint schmidtpáli bravúrral bukik egyet a nemzetközi színtér előtt. Nincs ugyanis veszítenivalójuk.
Cannes 2009 - magyaroktól csendes
2009.06.24. 20:25 batorfya
9 komment
Címkék: vélemény reklám magyar cannes 2009
A bejegyzés trackback címe:
https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr91206359
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.06.24. 22:30:06
Srácok. A résztvételi díjra ti írtátok, hogy 2600 euró, azaz durván 800 000 Ft. Ha ez tényleg így van, melyik magyar ügynökség tudja ezt kipengetni? Ha a szerkesztőségnek ki kellett volna fizetnie, vajon ti ott lennétek? Én még Portorozsig sem jutottam el soha, Cannes meg pláne csak egy álom.
batorfya 2009.06.25. 00:44:27
@reklámbuzi: Ez a poszt nem erről szólt. Az, hogy Cannes drága: tény. A nevezés horribilis összeg még a hálózatoknak is. Ahogy az is rendben van, hogy ha nincs olyan minőségű munka, akkor nem kell nevezni. Éppen ezért nem az ügynökségekre volt kihegyezve a vélemény, hanem egy valamiféle magyar jelenlétre. Amit még ki kéne találni. Ha ez nincs meg, akkor lehet egy magyar (vagy bármilyen kke ország) a világ legjobb reklámja, akkor sincs sok esélye nyerni. Legalábbis nekünk jelenleg ez a tapasztalatunk itt.
És nyilván nem lennénk itt, ha a kiadónak ekkora összeget kellett volna kifizetnie.
És nyilván nem lennénk itt, ha a kiadónak ekkora összeget kellett volna kifizetnie.
DownQ · http://letoltes.freebase.hu 2009.06.25. 06:24:50
@reklámbuzi: aki ezt az összeget nem tudja kifizetni, az nem is ügynökség!
Bernard Black 2009.06.25. 07:54:47
csendben megjegyezném, hogy tegnap a szlovákok elvittek egy bronzot...
pocitace.sme.sk/c/4904741/grafik-smesk-ziskal-cenu-v-cannes.html
pocitace.sme.sk/c/4904741/grafik-smesk-ziskal-cenu-v-cannes.html
Itthonmaradt 2009.06.25. 09:20:15
"lehet egy magyar (vagy bármilyen kke ország) a világ legjobb reklámja" - na igen, egyelőre próbáljunk meg ennek csak a közelébe eljutni és akkor el lehet gondolkozni azon, hogy érdemes-e egyáltalán odatolni az arcunkat Cannesba. Mert amíg csak az inkám számít és a szemetet is mosolyogva adjuk el, addig jobb, ha kussban vagyunk és nem égetjük magunkat. Ott legalább ne... Uff.
batorfya 2009.06.25. 09:29:00
Hello,
@Itthonmaradt: mi nagyon sok szemetet láttunk díjat kapni Cannes-ban is, ami nem azt jelenti, hogy a magyarok jobbak lettek volna náluk.
@Bernard Black: Young Lions.
@DownQ: Erre nem fordítanak az ügynökségek, ez sok pénz, főleg most.
@Itthonmaradt: mi nagyon sok szemetet láttunk díjat kapni Cannes-ban is, ami nem azt jelenti, hogy a magyarok jobbak lettek volna náluk.
@Bernard Black: Young Lions.
@DownQ: Erre nem fordítanak az ügynökségek, ez sok pénz, főleg most.
reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.06.25. 09:45:37
batorfya
Értettem a gondolatmenetet, és osztom is a véleményedet. A lobbi jelentősége nagyon nagy, de ezt nem ügynökségi, talán szervezeti szinten kellene ellátni.
DownQ
Lehet, hogy így van, viszont akkor Magyarországon jelenleg nincsenek ügynökségek.
Értettem a gondolatmenetet, és osztom is a véleményedet. A lobbi jelentősége nagyon nagy, de ezt nem ügynökségi, talán szervezeti szinten kellene ellátni.
DownQ
Lehet, hogy így van, viszont akkor Magyarországon jelenleg nincsenek ügynökségek.
Bernard Black 2009.06.25. 09:54:41
@batorfya: és az nem ér???
batorfya 2009.06.25. 10:01:40
@Bernard Black: Dehogynem! Gratuláltunk is nekik, ez egy nagyon szép eredmény.