HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Reklámkonferencia: mitől jó egy köztéri kampány?

2009.09.22. 15:34 molnark

Az A és B terem létszámjelentése után a C-ről: tömött széksorok és jópár ajtóban álló; a téma pedig a "Köztér a XXI. század tömegmédiája?!".

Hosszas felvezetés után jutott el Hantosi Bálint, az Ipsos köztéri kutatásvezető oda, hogy az outdoor felismerését a legjobban a tévé befolyásolja, vagyis egy óriásplakát-kampány észlelésében a tévészpotok sokat dobnak. És igen, minél több plakát jelenik meg, annál magasabb a kampány észlelése, sőt jó tesz neki, ha minél több eszközön fut. Ugyanakkor nem hat rá az, hogy az adott felület hány százalékban van kivilágítva.

Az Ipsos felmérése szerint jobb, ha egy kampány csak óriásplakáton fut, mintha csak citylight-ra terveznék, mégis ez utóbbi eszköz magasabb tetszési indexet mutat. És bár az észlelésben nem számít a kivilágítás, a tetszésnél igen.

Hantosi Bálint szerint a konklúzió annyi, hogy a jó kampány citylight-on is fut és legalább ötven százalékban ki van világítva.

 

4 komment

Címkék: tudósítás

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr511399603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.09.22. 17:27:03

Jézus mária! Ez komoly? A XXI. század médiája a kivilágított óriásplakát?

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.09.22. 17:55:12

ők már csak tudják. a jó öreg - észlelés, tetszés, azonosítás, aktivizálás indexét magában foglaló PosterTest nem hazudik. Vagy mégis!???

azért szerintem is vannak a közterületen is fantáziát jobban megmozgató, ötletes dolgok, mint a kivilágított citylight....

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.09.23. 08:03:33

én azt gondolom, hogy a végső konklúzió mégiscsak az volt, hogy a közterület megkerülhetetlen de nem is érdemes figyelmen kivül hagyni, mert ez az egyetlen olyan eszköz, amely hatványozottszinergiában van más médiaeszközökkel. Minden más médium hatását möveli, kifejezetten tömegmédia. Talán ez is a hátulütője, mert nem alkalmas se egyéni, vagy célzott üzenetközvetítésre, se tartalomszolgáltatásra.
Ezért lesz a piacrészesedése 10% körül hosszú ideig.

Persze vannak erre kitörési pontos például a digital signage, vagy a spec megoldások, de a kerekasztalnál meglepően szkeptikusak voltak (kivéve a kreatív Halász Gyulát) a és egymásra mutogattak hogy miért nincsennek nálunk érdekes feltünő speciális és ambient megoldások.

Nem születt sajnos megoldás, hogy akkor majd elgondolkozunk, viszont abban mérföldkő volt a beszélgetés, hogy a közterületi széthúzás helyett összefogásra van szükség ha el akarnak mozdulni a 10 %-tól. Hajrá!

csudaygé 2009.09.23. 09:35:39

@SueSue: és erről az összefogásról ki beszélt? mondtak részleteket is vagy csak ilyen közhelyeket puffogtattak?

Szeptember elején volt egy jó cikk a MediaWeek-ben a brit outdoor piacról és specialista cégek szerepéről. Érdemes elolvasni, milyen átlátható és követhetőek a piaci folyamatok: www.mediaweek.co.uk/news/931207/Why-outdoor-trading-needs-change/

Sajnos ugyanez nem mondható el a magyar viszonyokról...
süti beállítások módosítása