Nem szabad packázni Steven Slaterrel, a JetBlue nevű légitársaság - most már csak volt - utaskísérőjével, mert bepöccen, és indul a motherfuckerezés. Egy bunkó utast ledorongolt, még a gépen felmondott, majd a vészcsúszdán távozott. A Facebookon már istenként kezelik, sokak szerint azonban kamu és átlátszó gerillaakció.
Steven Slater állítólag egy utas sértegetésére reagált, amikor magához ragadta a repülő hangosbemondó készülékét, és bemondta: „Annak az utasnak üzenem, aki motherfucker-nek szólított: baszd meg. Huszonnyolc éve vagyok ebben a szakmában, és elegem van belőle.” Aztán magához vett egy pár sört, bekapcsolta a gép vészcsúszdáját, kicsusszant, a kocsijához futott, és hazament. Slater a nyomozók szerint azért gurult dühbe, mivel egy utas a landolás közben felállt, és kinyitotta a feje feletti csomagtárolót. Amikor odament hozzá, hogy figyelmeztesse, egy kihulló csomag éppen arcon találta. A légi utaskísérő azt követelte, hogy az utas kérjen tőle bocsánatot, de ő ehelyett szitkozódni kezdett.
Az utaskísérőt később lakásán - miközben a hírek szerint éppen férfi partnerével szexelt - letartóztatták, majd garázdasággal és gondatlan veszélyeztetéssel vádolták meg, valamint 2500 dolláros óvadékot szabtak ki szabadlábra helyezéséért - amire kedd éjszaka már sor is került. Ha a vádakban bűnösnek találják, hét évre is elítélhetik. Slater mindeközben egy éjszaka alatt népi hőssé vált.
A taiwani NextMedia animációs stúdió az eseményeket így rekonstruálta:
Az utaskísérő tiszteletére néhány órán belül számos Facebook-oldalt hoztak létre, és azonnal több tízezer rajongója lett. A legnagyobbak, a Steven Slater közszemély oldal, amelynek jelenleg közel százezer rajongója van és a Free Steven Slater majdnem 25 ezer rajongóval, de született egy I hate the motherfucker that called Steven Slater a motherfucker csoport, egy WWSSD? (What Would Steve Slater Do), egy Can Steven Slater Get More Fans Than Justin Bieber? oldal és egy, az óvadékra adományokat gyűjtő csoport is, a Steven Slater Legal Defense Fund – a többi, szintén többezres rajongói oldalról nem is beszélve.
Miközben Slater személyes márkája ezzel elkezdett felfelé ívelni, a Jet Blue igyekszik minél inkább távoltartani magát a fejleményektől. Az ügy kezdetén a cég mindössze egy nyilatkozatot tett közzé, amelyben leírták, hogy az ügy nyomozásában együttműködnek a Szövetségi Légiközlekedési Hatósággal és a rendőrséggel. Leszögezték azt is, hogy „az ügyfeleink és alkalmazottaink biztonsága egyetlen percig sem volt veszélyben.” A Jet Blue háromszázezres Facebook-oldalán egy szót sem ejtenek az incidensről, a Twitteren összesen három bejegyzés született az ügyről, kettő ezek közül a CNN riporterének szól, többek között azt, hogy „Nem kommentáljuk a további nyomozást".
A CBS tudósítása:
A Jet Blue-nak ez az ügy azért is különösen nagy kihívás, mert a márka a szakemberek szerint a piacon az egyik legügyesebben használta a közösségi médiát. Főként a 2007-es, elbaltázott válságkezelésük óta, amikor éppen Valentin napon egy jégvihar pusztította a bázisállomásukat a New York-i JFK reptéren, utasok ragadtak hosszú órakra a gépeken, a légitársaság hat nap alatt ezer járatot törölt, káosz uralkodott mindenhol. Abból akkor a Jet Blue vezetése rengeteget tanult, és az egyik legtranszparensebb, ügyfeleik problémáit a leginkább komolyan vevő légitársaságok egyike lett.
Most komoly kérdések előtt állnak: nem látható előre, hogy Slater ügye ártani vagy használni fog-e a légitársaság hírnevének, és nem egyértelmű az sem, hogy meg kell-e szólalniuk a médiában – beleértve a közösségi médiát is. Az AdAge szaklap azt írja, a légitársaság marketingvezetője, közösségi média szakértője és reklámügynökségük, a Mullen egyöntetűen úgy vélik, a leghelyesebb, ha hallgatnak. (Emellett kiállva az AdAge-nek sem nyilatkoztak.) A szaklap által megkérdezett jogász is amellett érvel, hogy bármit reagálnak, ellenük használható fel, akár Slater, akár a Szövetségi Légiközlekedési Hatóság, akár az egyik utas pereli be őket. A jogász javaslata szerint maximum annyit írhatnának ki a Facebookra és a Twitterre, hogy „Viccet félretéve, ez egy komoly ügy, és nekünk az utasaink biztonsága a legfontosabb kérdés”