Nem találod a pénztárcádat? Összefutnál régi osztálytársaiddal, de parázol a közösségi oldalaktól, hogy ott keresd meg őket? Hirdess óriásplakáton! Most olyan olcsó, hogy még neked is megéri!
Nagyjából így lehetne összefoglalni azt a kampányt, amivel két hete árasztotta el budapesti és vidéki utcák - a kihasználatlanság miatt egyébként feltehetően üresen álló - óriásplakátjait, citylightjait és hirdetőoszlopait a titkozatos "Keresem a pónit" kampány.
Blogokon és közösségi oldalakon meg is indult rögtön a találgatás, vajon ki állhat e nagyszerű ötlet és a kb. egy ötéves óvodás paint-használati képességeinek megfelelő színvonalon kidolgozott kreatív mögött.
A viccesebb kedvűek a Twitteren Lovasi András új lemezére és Schmitt Pál beiktatására tippeltek, volt aki a Gmailre vagy a Google-re, a Kontárblogon pedig még olyanok is megjelentek, akik szerint tényleg elveszett az a szegény póni.
Akik írtak a teaser-plakátokon megadott keresemaponit@gmail.com címre, azok ezt a választ kapták:
Szia!!!
Köszi, hogy írtál! Van egy jó hírem: lehet, hogy nyomon vagyunk. Apu szerint szerelmes lett egy versenylóba.
Póni nélkül minden annyira más. Reméljük, megtaláljuk! Ha történik bármi, dobunk egy mélt!
Luca
A hétvégén végre mindenre fény derült: a kampány a Magyar Közterületi Média Szövetségé, amely a saját hirdetési felületeit hirdeti ezzel.
Ami egyrészt oké, másrészt viszont egy csomó kérdést fel is vet: volt egyszer régen, vagy tíz éve egy erre kísértetiesen hasonlító kampány az Europlakáttól, ami a "Ki ismeri Széphidi Klárát?" címsorral futott. Nem lehetett volna valami kicsit is újat, mást kitalálni?
Aztán ott van a hirdető csodás új logója, ami ugyancsak kísértiesen emlékeztet valamire, amit már láttunk korábban.
Tegyük fel, hogy jó ötlet volt b2b kommunikációt folytatni az utcán (már ha ezt egyáltalán annak szánták). Volt már ilyenre példa, alig egy éve a MAKSZ is próbálkozott hasonlóval, meg is volt róla a véleményünk... végülis a médiafelületért nem kellett fizetni, és a célcsoport valóban a fejéhez kap: hoppá, hát miért nem hirdetek óriásplakáton? És ez miért nem jutott eddig eszembe? Miután a website url-jét lefelejtették a plakátról, bepötyögöm a szövetség nevét, és lám: az mkrsz.hu weboldalra tévedek, ahol az égvilágon semmi, még egy árva telefonszám sincs a logón túl.
Ha már a médium népszerűsítése és a megújult szövetség bemutatása volt a céljuk, akkor miért nem vártak a kampánnyal addig, mire elkészül az új website?
És végül az ötlet teljessége is kérdéses. Volt-e egyáltalán póni a dologban? Tényleg meglett? Kétlem. Mi értelme volt a teaser-plakátokon szereplő gmail-es címnek, és a levelezésnek? Ha már kitalálták ezt az elveszett pónis történetet, akkor miért nem raktak mögé valós sztorit? Mondjuk hogy lássa a célcsoport, hogy tényleg van ereje a közterületi médiának, mert tényleg megkerül, amit ennek a segítségével hirdetnek.
A Kontárblog szerzője előrelátó módon lefoglalta a keresemaponit.blog.hu domaint, és a Twitter-accountot is, mert az ember valahogy azt várta, hogy ebből valami komolyabb kampány is kibontakozhat. De ennyi lett volna? Úgy látszik, ennyi: egy újabb kihagyott lehetőség.