Jobban kéne vigyázniuk a sztársportolóknak az életformájukkal meg az erkölcseikkel, mert elég egy rossz mozdulat, aztán csak leshetik a jól beígért, nagy szponzorpénzeket. Miután tavaly februárban Michael Phelps úszó esett el a Kellogg pénzeitől egy bongos-füvezős este miatt, most éppen Wayne Rooneyt, a Manchester és az angol válogatott sztárfocistáját dobta ki a Coca-Cola egy kurvázós eset miatt.
Az üdítőóriás a Coke Zero márkájának építésében használta Rooneyt, vagyis használja – de várhatóan már nem sokáig. A mostanában főképp a családbarát imázsra, a családok összehozására, meg tudjuk, a kockás terítős, nagycsaládos, beszélgetős étkezésekre építő Coca-Colának ugyanis nagyon rosszul jött, hogy Rooneyről nemrég kiderült: prostival szexelt, miközben felesége, Coleen terhes.
A focista már egy ideje együtt dolgozik a céggel a három éve futó, díjnyertes Street Striker kampányban, amely már eddig is fiatalok ezreit buzdította a labdarúgásra, és épp most indul a Sky csatornán egy, a Coke Zero által szponzorált tévéműsor, amin a sztár segített volna az amatőr focisták fejlődésében. Ráadásul a Coca-Cola még idén Rooney képét akarta pakolni a Coke Zeró-s üvegekre és dobozokra.
Rooney állítólag évi 600 ezer fontot, azaz majdnem 200 millió forintot keresett a Coca-Colával kötött szerződéséből, ennek azonban most úgy tűnik, annyi. Persze nem kell félteni, a Nike és az EA Sports egyelőre nem hátrált ki mögüle, és becslések szerint még így is több mint 6,7 millió fontot, azaz 2,11 milliárd forintot kap évente a szponzoraitól. De a személyes hírnevének és a házasságának valószínűleg szintén nem tett jót ez a kis affér.
Via MarketingWeek