Nagy nehezen sikerült megérkeznünk Egerbe, reggel egy időre lezárták az M3-ast egy baleset miatt, úgyhogy már beletörődtünk, hogy ezúttal sem érkezünk pontosan, de csúszott a program, úgyhogy íme az online közvetítés az első ülésről, melyen 15 szakember fejenként öt percben (stopperrel a kézben ülünk) beszél arról, hogy hova tűnt a szakma szexepilje. Mivel ez egy blog, az öt perceket tovább zanzásítjuk, alant tehát egy-egy mondatot olvashatnak mindenkitől.
1. Orbán Péter, Garrison Group (8:02)
Teljesen egyértelmű, hogy valamiféle változás kellős közepén vagyunk, [...] teljesen biztos vagyok benne, hogy ez a szó klasszikus értelmében vett értékválság.
2. Gábor Iván, Café (4:12)
Dolgozunk Kelet-Európa más országaiban is, megkérdeztem a környező országbéli partnereinket, mit gondolnak a magyar reklámról, szerintük nem hagyunk semmilyen nyomot a nemzetközi rekláméletben.
3. Szászkő László, hat (5:00)
Megszűnt az egészben gondolkodás igénye.
4. Merényi Éva, GGK (7:08)
Nem tűnt el a szexepil, csak nagyon keresgélni kell, és ez a legizgalmasabb része a mostani munkánknak.
5. Szabolcsi Vera, exVodafone (4:55)
Az a legnagyobb baj, hogy a szakmában dolgozók nem úgy mennek be dolgozni, hogy valami maradandót alkossanak. Rövid távon gondolkodunk és ezen változtatni kellene.
6. Somlói Zsolt, MindShare (4:35)
Baj van a közhangulattal, az, hogy van miért felkelni, eltűnőfélben van a szakmából. És hányzik a jövőkép, ugyanúgy dolgozunk 15 éve, ugyanaz a szóhasználat, és már saját magamat is unom.
7. Hídvégi Zoltán, Starcom (6:38)
Ha sikerül az innovációs ötleteinket - a márkázott szórakoztatást (branded entertainment) például - elfogadtatni, akkor több lesz szakmánk, mint egy hely, ahol vannak jó csajok, ingyenes buli, rendes fizetés.
8. Kádár Tamás, Est Média Group (5:00)
A kezdeti idők partizánromanikáját én nem nevezném szexepilnek, egy konszolidált piacon is lehet érdekes a munka. Hiányzik az önállóság, az innováció, a saját út.
9. Tonk Emil, Studium 2000 (5:06)
Ma a vállalatnál dolgozó emberek brandépítőnek számítanak a cég életében, a marketinges dolga, hogy bizalmat építsen a vezetők fejében.
10. Pászty Balázs, Szamos Marcipán (4:55)
Ma már nem tudunk olyat csinálni, hogy belelövünk a bokorba, és valakit eltalálunk, sőt, már az etetőhelyen is nehezebb.
11. Pusztay Réka, BrandClinic (6:25)
Saját szakmánkat kellene úgy kezelnünk, mint egy márkát. Az a jó, ha a reklámok értékeket közvetítenek.
12. Sipos József, Unicredit Bank (5:27)
Olyan emberekkel érdemes együtt dolgozni, akik képesek arra, hogy nyitottak legyenek.
13. Fabricius Gábor, RoA (5:05)
Együttműködés, felelősségvállalás, kockázatvállalás kell ahhoz, hogy kimozdítsuk a szakmát a depresszióból. Feltalálni jó!
14. Kovács Krisztián, Tv2 (5:47)
A reklámkerülés vonzóbb, mint a reklám, trendi ma azt mondani, hogy nincs tévém, mint, hogy nem nézek tévét. Pont a reklámkerülés miatt nőtt meg a szerepe a jó csatornának és a jó kreatívnak.
A tizenötből végül tizennégy lett, az élő adás varázsa!