HTML

Partnerünk

Kreatív Online hírek

Friss hozzászólások

Fröccsel a globális felmelegedés ellen

2009.07.22. 11:40 lausekesther

Múlt héten Originallal (a Mikvannak.hu bloggerével) és SzomKattal (a Fenntartható Fejlövés blog szerzőjével és a műsor szerkesztőjével) a Radiocafé Holnapután című műsorában beszélgettünk a felelős reklámokról - többek között Cannes kapcsán -, ott merült fel a Magyar Bormarketing Kht. idei fröccskampánya, ami a globális klímaváltozás és a fenntartható fejlődés fogalmaival operál, és képiségében is erőteljesen ráhajt a zöld vonalra.

Már akkor sem tudtunk közös nevezőre jutni, és ma sem tudom eldönteni: vajon jó-e az, ha valamilyen kampány teljesen függetlenül a tartalmától, egyszerűen csak a poén kedvéért erre a vonalra épít. Kifigurázza-e a nagy zöld divatot, és ha igen, baj-e ez? Elbagatellizálja-e vajon a környezetünk problémáit vagy csak sajátos módon, másképp hívja fel rá a figyelmet? Ciki-e az, ami trendi (Lásd a tavalyi Öko-Pannon kampányt, amelynek egyik plakátján Novák Péter azt hangoztatja: nem divatból gyűjti szelektíven a szemetet), vagy ciki-e, ha az ember trendiségből figyel a környezetére? Vagy nem mindegy, hogy miért? 

Vizuálisan és szóviccekben szerintem egyébként teljesen rendben van a dolog, a weboldal sem rossz (bár elég egyszerűcske), nemes a cél is, és a célközönséghez - ami a tavalyi fröccskampány alapján most is az idősebb fiatalság, azon belül is szerintem leginkább a borozós-értelmiségi réteg lehetett - teljesen jól passzol minden, még a zöld vonal is - ők erre vevők. De akkor meg inkább csak egy eszköz, egy olyan gondolat, amit kihasznált a Bormarketing Kht. És ez baj? 

Ami viszont egyértelműen a kampány gyengesége, és nem hagyhatom szó nélkül: a fenti freecardokkal július 7-én találkoztunk először egy budapesti reggelizőhelyen (Original is), a Pesti Est különszámmal pedig a Balaton Sound programstandján (július 9-13.), miközben a hirdetett rendezvény, a Fröccsünnep június 20-án volt. Magyarázat az impresszumban: "Megjelenik 2009. június 18-án 100 000 példányban". Két nappal az esemény előtt. Ha programfüzetnek szánták a helyszínre, akkor a 100 ezer példányt érzem kicsit túl optimistának, ha csalogatónak, akkor pedig valahogy nagyon elcsúsztak.

UPDATE: Original reakciója itt.

8 komment · 1 trackback

Címkék: bor fröccs felelősség globális klímaváltozás

A bejegyzés trackback címe:

https://szivlapat.blog.hu/api/trackback/id/tr871260690

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: RE: Fröccsel a globális felmelegedés ellen 2009.07.23. 16:22:41

Tényleg elmélkedtünk erről a kampányról, amire fríkárdgyűjtés kapcsán akadtunk. Aztán később a Holnapután-os rádióbeszélgetés során is feljött a téma. A tavalyi után a Bormarketing kampánya ismét a humorra épül, no meg a fenntarthatóság-klímavédelem al...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adat 2009.07.22. 13:29:12

már elnézést, de a szódában nem CO₂ (széndioxid) van?

lausekesther 2009.07.22. 13:35:35

@adat: Ezen alapul a "Hasznos CO2 elnyelés" szlogen.

Tünde_32 2009.07.22. 14:26:02

Szerintem zseniális a kreatív. Két legyet üt egy csapásra: a fröccsfogyasztást is generálja, és a zöld gondolkodást is erősíti... :)

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.07.22. 14:35:30

tökmindegy, hogy zöld vagy nem zöld, a reklámok szépek.

Frankó · http://franko.blog.hu 2009.07.22. 15:29:17

Erről mi is lemaradtunk... pedig tervbe volt véve, csak ugye ami nincs a naptáramban... :)

Amúgy szerintem meg nem bagatellizál el semmit, legalábbis ártani biztosan nem árt. Különben is, a környezettudatosság, vagy a környezetvédelem szóra a többség máris hőbörögve sorolja, miért nem érdekli, miért nem tehet semmit, na meg hogy milyen hülyék a környezetvédelmi aktivisták... Szóval inkább plusz, mint mínusz!

tucatnev 2009.07.22. 15:32:09

@adat: jól látod, és mit csinál a fiatalember épp a a képen? Elnyeli.

A reklám szerethető.

Én azt tanultam meg a matematikában, hogy távoli területek összekapcsolásából születik általában a zsenialitás.A fröccs hungarikum, egyéni, pillanatnyi és érzelmi, a zöldség távol van még mindig a magyar gondolkodástól, társadalmi, hosszútávú és racionális.

Ugyanakkor mind a kettő 100% természetesség.

Jó reklám, tetszik.

adat 2009.07.22. 16:40:02

hiába nyeli el, mert megkötni már nem fogja... :)