A hagyományokat folytatva, a pr, promó, direkt, outdoor, média és sajtó után válogatunk egy kicsit az elmúlt év legjobb online reklámjai közül is. A cannes-i győztesek közül azokat szedtük össze, amik nekünk is bejöttek, és remélhetőleg a Szívlapát olvasóinak is.
A két fődíjason, a Volkswagen Fun theoryján és a Nike Livestrong Alapítvány Chalkbotján kívül az egyik csúcs a Wrangler Blue Bells farmer site-ja, amin nemcsak vetkőztetni, de ide-oda ráncigálni is lehet a gyönyörű testű férfimodellt. Biztos sokan ismerik már, nem is csoda, mi is régóta szeretjük. Jó ötlet, szép kivitelezés, profi munka, és még a márkával is tökéletes az összhang. A svéd - ne tessék nevetni, abból kaptak már a svédek - Kokokaka ügynökség műve.
Egy másik nagyon jópofa cucc a Samsung strapabíró telefonjának, a B2100-nak készült, szintén svéd munka, a From Stockholm with Love ügynökségé. A felhasználók résztvehettek a mobilok tesztelésében, és online követhették a folyamatot, amit a megcsörgetett mobilok rezgéséből adódó ide-oda vándorolgatásra alapoztak. (Az mondjuk vicces, hogy a felhasználó a bemutató videóban iPhone-t használ.)
Ennek kapcsán persze óhatatlanul eszünkbe jutott egy BBC-s videó is, amit nem lehet kihagyni - ha már a törhetetlen mobilokról van szó.
Visszakanyarodva a fesztivál cyberes díjazottjaihoz egy nagyon helyes ötlet a Pilot tollmárkának a barcelonai Greytől Kézírás címmel. Olyan problémára kínál megoldást, ami tuti mindenkiben felmerült már, aki egykor gyakran küldött postával leveleket vagy képeslapokat a családjának vagy barátainak.
Bámulatosan van megcsinálva, és remek ötletre épít az HBO Imagine "Több, mint képzelted" szlogenű kampánya is, amit a New York-i BBDO készített, és már promó kategóriában is kapott két aranyat - az online kampányon kívül ugyanis volt hozzá egy köztéren felállított hatalmas kocka is, ami a website központi eleméhez hasonlóan négy különböző nézetből mutatta ugyanazt a sztorit. A látvány elképesztő, a kivitelezés nagyon szép, a weboldal elemeiből ráadásul az ember még egyéb plusz infókhoz, újságcikkekhez, filmekhez, rendőrségi felvételekhez is hozzájuthat, így maga fedezheti fel a történet fonalát, részleteit, apró kulcsait. Kipróbálni kötelező, ITT.
Nem hagyhatjuk szó nélkül a közönség kedvencét, az Aides Graffiti vírusfilmjének kiterjeszthető banner-változatát, amiben Willy, az animált pénisz kihúzza a banner kereteit adó óvszert, hogy elérje a hőn áhított női nemiszervet (a vírusvideót a filmes előrejelző összeállításunkba már betettük), amit persze brutál tapsvihar követett.
És meg kell említenünk az Uniqlo Naptárt, amit pedig a cyber és promo posztban említettünk, akárcsak a Világ legnagyobb útjelző tábláját, ami itt még egy ezüstöt kapott a direkt arany és a két promó ezüst mellé, vagy az aranyat érő Monopoly Cityt. Ikeás kampányok is kaptak oroszlánt szépen, például a direktben már aranyat elnyert Facebook Showroom, vagy az Interaktív katalógus, ami mobilon keresztül tette láthatóvá, hogyan is mutatna az adott bútordarab a saját lakásunk különböző szegleteiben.