Ha már 2010-ben, a mobiltechnológia, az iPhone-alkalmazások, a virtuális valóságok és a web2.0 korában járunk, nézzük meg a hagyományos print / outdoor reklámok és filmek (és a fenomenális, Teletransporter nevű eladáshelyi installáció) után az idei cannes-i nevezések közül azokat a zseniális megoldásokat is, amelyek a modern technológiát használják fel a fogyasztók elkötelezésére és aktivizálására. A Leo Burnett szerint például ezek esélyesek cyber vagy integrált kategóriákban, vagy akár több különbözőben is egy 2010-es oroszlánra.
A Rainey Kelly Campbell Roalfe Y&R reklámügynökség által a brit Victoria & Albert Museum Digital Design Sensations című kiállítására készített kampányba digitális művészeket vont be, a látogatók meg szavazhattak, mi szerepeljen a kiállításon.
Egy másik kampány a Nokiának, ami a mobilhasználatot ötvözi a látványos, egyedülálló médiahasználattal, és kellőképpen aktivizál, a Világ legnagyobb irányjelző táblája. Az ötlet és a kivitelezés a stockholmi Farfar munkája, és a Leo Burnett szerint több kategóriában is esélyes a díjra.
Cyber oroszlánt jósol a Tribal DDB-nek a Leo Burnett a Hasbro jólismert Monopoly játéka legújabb verziójának készített online játékért, amiben a Google Maps segítségével a játékosok valódi utcákat és házakat vásárolhatnak. Világszerte ötmillió ember vett részt Ez a játék demója és interjú a londoni Tribal DDB vezető kreatívigazgatójával a munkáról.
Valószínűleg idén sem jön haza üres kézzel a tokiói Dentsu, ami tavaly öt kampánnyal összesen hét díjat zsebelt be Cannes-ban. Most az Uniqlo ruhamárkának csináltak egy blog-widgeten és könyvjelzőn alapuló online kampányt - ami ismerve a japánok technológiai iránti őrültségét, nem csoda, hogy működött. Ott.
A megbízó Uniqlo egy másik online megoldással is esélyes oroszlánra, ez pedig a számos funkciót tömörítő, tilt-shift technikát használó Naptár, amit a szintén tokiói Projector készített.
És - bár nem online és nem mobilos megoldás - végül nem hagyhatjuk ki ezt a profin megvalósított, és egészen újszerű interaktív kirakatot, ami az ESPN-en futó amerikai fociközvetítéseket népszerűsítette egy 3d-s játékkal. A Wieden + Kennedy munkája.