13 óra vezetés után, hullafáradtan, plafonig pakolt kocsiban, egy heti bekészített élelemmel, közte öt kiló fagyasztott áruval három kialvatlan (kettő egy végigpartizott éjszaka, egy pedig az utazási előtti izgalom miatt) és egy állapotos újságíró megérkezik Cannes-ba, a luxus és fesztiválok fővárosába. Az előre lefoglalt és kifizetett apartmanban senki nem várja őket, az egész ház üres, a kapucsengők visszhangtalanok. A megadott telefonszámon üzenetrögzítő, elindul a másfél órás problémamegoldási próbálkozás. Aztán kiderül, aki az apartmant kiadja, azt hitte, a dolog tárgytalan. Szállás nincs, ez egy darabig nem is lesz, punktum. Újabb telefonálgatások, internetezés a botrányos adatforgalmi díjakkal, szálláskeresés az éves reklámfesztivál miatt dugig tele városban, reménytelen parkolókeresés hajnal egykor. Ja, és a benzintartály majdnem üres. Ha a többi nem lenne elég. Végül a pályaudvar mellett, egy koszos, lepukkant motel háromágyas szobájában húzzák meg magukat éjszakára. Az egy heti kaja mehet a kukába. Reggel a motel vezetője bejelenti, a fesztivál kezdete miatt aznaptól felemeli (szinte megduplázza az árat). Kicsekkolás, újabb szálláskeresés, telefonálgatás. A második nap este nyolckor még mindig nincs szállás.
Röviden ennyi, így kezdődött a Kreatív tudósítócsapatának idei cannes-i kiküldetése. Szállásunk ugyan nincs, de a fesztiválon már otthon érezzük magunkat, évek óta visszajárunk tudósítani. Cannes Lions International Advertising Festivalról idén egyébként sunyi módon Cannes Lions International Festival of Creativity-re nevezték át a versenyt és a hozzá kapcsolódó egyhetes programdömpinget, a tavalyi türkiz padlószőnyeget azonban nem cserélték le, és úgy tűnik, ezúttal nem volt hivatalos pólótervező verseny sem.
Nem akarok elégedetlenkedőnek tűnni, de a mindig oly epekedve várt fesztiváltáskában idén csak egy egyszerű, fesztivállogós fekete póló és szórólapok voltak, és egyelőre a különböző márkák sem osztogatnak mindenféle ötletes promóajándékokat. Itt van a SapientNitro tavalyról ismert, mosollyal működő jégkrémautomatája - azonban idén a bejárattól a kevésbé forgalmas első emeleti sarokba költöztették - és ugyanott vannak kólás és különféle ízű-összetételű VitaminWaterrel telepakolt hűtők is. Eltűnt az első emelet óriási, érintőképernyős, interaktív táblája is, helyette egy egyszerű program van ugyanakkora méretben kinyomtatva.
A fesztivál hivatalos napilapja, a Lions Daily News első, mai száma ugyan azt írja, hogy több mint kilencezren regisztráltak idén a fesztiválra (ez durván számolva egy ezressel több a tavalyinál), szerintünk - és az általunk megkérdezett, már jelenlevő hazai reklámszakemberek szerint is - meglepően kevesen lézengenek a fesztiválközpontban. Legalábbis az első nap.
Csak hogy tisztázzuk: tűz a nap, tenger, pálmák, szokás szerint inspiratív, remek fesztivál, nagyon jól érzem magam.